Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE JENERASYONLARI » PRELUDE G4




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 61 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Ara 02, 2013 3:50 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Sevgili Dostlarım.. Bu konuyu sizlere üçüncü kez sil baştan yayınlıyorum. 2-3 gün önce maleef elimizde olmayan bir sever probleminden dolayı eski sitemizi, daha doğrusu 1 aylık olan yeni sitemizi de kaybetik. İçinde az bir verimiz vardı fakat onlar da gitti malesef. Şu anda bu satırları sizlere yazarken açıkçası baya bi üzgünüm. Üzgün olmamın sebebi benim bu konumdur. Bu konuyu bu satırlara aktarmak gerçekten güç bir işlem. Upload edilmesi gereken yaklaşık 1000 civarı foto var + bu fotoların ve konuların detaylı anlatımlarını yapmam gerekiyor... Bu da baya bi zaman ve emek gerektirecek. Artık Preludelere olan o derin ve inanılmaz tutku dolu aşkımızla bu sorunun da üstesinden gelmeye çalışacağız. Fakat sizlerden ricam siteye destek vermenizdir. Sitede kimse olmazsa benim buraya bu konuyu açmamın ve çektiğim onca zahmetin de bir değeri olmaz. Sonuçta burası bir paylaşım platformu ise herşey paylaştıkça değer kazanacaktır. Bu konuya ve diğer konulara sizlerden yorumlarınızla tam destek olmanızı rica ediyorum..

Ozan Kırşallıoba
27.09.2009



dr_domine

Bu harika çalışmayı tekrar görmek için sabırsızlanıyoruz dostum... haydi ver artık startı..



PreludeBB2

Evett dostlarım bu uzun konuya bir giriş yaparak başladıktan sonra şimdi kısacası bu Projenin amacını ne olduğunu ve ne için yapıldığını sizlere anlatayım.

Honda 1992 – 1996 yılları arasında ürettiği Preludeleri hep değişik Opsiyonel donanımlarla piyasaya sürdü. Bu donanımlar Bölgesel ve İklimsel özelliklere göre değişiyordu. Mesela kimi ülkeler için üretilen modellerde Klima hiç kullanılmazken, kimi ülkeler için üretilen modellerde de sunroof yoktu. JDM yani Japanese Domestic Market ise Japon üreticisi Honda nın en çok önem verdiği bölgelerin başında geliyordu ve tüm üst donanımları kendi halklarının konforu için araçlarında sundular… Bu nimetlerin çoğundan diğer bölgeler için üretilen Preludeler faydalanamadı. Ne USDM nede diğer büyük Pazar olan EDM… Sadece ve sadece JDM, yani kendi iç pazarları için ürettiler bu ekipmanları.. Bu opsiyonel donanım ekipmanlarının en başında geleni ise Digital Klima Ünitesi idi.. Bu sistem sayesinde eski tip çekmeli yada çevirmeli klima kontrol panelleri tarih olmuş, onun yerine araçtaki sensörler sayesinde ısıyı kendisi algılayıp, kabin içi sıcaklığı otomatik olarak ayarlayan bir sistem getirilmişti. Bu sistem hem sürücüye inanılmaz bir konfor ve sürüş keyfi sağlıyor, hemde kullanıcıların eski tip kontrollerle uğraşmasına gerek bırakmıyordu. Kullanımı son derece kolay, modern ve günümüzde bile halen yeni araçlarda uygulanamayan lux bir donanım opsiyonuydu.. Gerçektende şu anda günümüz araçlarına bakıcak olursak Digital Klimalı Sistemli araçların son derece az olduğunu her araçta bunun uygulanmadığını sadece belirli bir donanımın üzerindeki araçlarda bir opsiyon olarak kullanıldığını görürüz..

Şimdi JDM BB4 Şase kodlu Preludelerde bulunan bu Digital Klima Sistemini inceledikten sonra gelelim bana ve benim Preludeme.. Benim aracım bildiğiniz gibi EDM yani Avrupa Pazarı için üretilen bir araç. Bir önceki paragraftaki yazımda dediğim gibi Honda çeşitli bölgeler için değişik opsiyonlar sunarken, her ülke içinde ayrı ayrı birkaç donanım özelliği sunmuş. Benim aracım TR ye ithalatı yapılmayan modellerden birisi olan H23A2 kodlu 2.3 litrelik DOHC motora sahip olan BB2 şase kodlu 2.3i lerden. Bu araç Avusturya Pazarı için üretilen arabalarda birisi imiş. Fabrika çıkışı olarak aracın üzerinde Klima Sistemi mevcut değildi.. Ben ne zamandır bu proje için hazırlanıyordum. Yani aracıma klima montajı yapmak istiyordum. Bunun için belirli bir fizibilite çalışması yaptıktan sonra Preludeme OEM Honda Prelude Kliması takmaya karar verdim + bunun üzerine birde BB4 şase kodlu Preludelerin Digital Sistemini monte edicektim. Bu proje hem oldukça maliyetli hemde oldukça emek gerektiren bir proje oldu benim için.. Eğer Türkiye gibi bir ülkede yaşıyorsanız bu tip parçaların temini gerçekten de ciddi anlamda bir problemdir.. Parçayı bir şekilde bulsanız bile bunları araca monte ettirecek anlayan bir usta bulmanız imkansızdır. O yüzden ben bu uygulamayı Internet üzerinden araştırıp tamamen kendim yaptım. Çünkü hiçbir usta sizin aracınıza göstereceğiniz özeni göstermez. Digital Klima Sistemi ve parçaları bir yana projeye başladığımda elimde henüz OEM Prelude Klima Parçaları da yoktu. Bu parçaların da bir şekilde temin edilmesi gerekiyordu.. Bu parçaları temin etmeye çalışırken çok acı bir tecrübe yaşadım.. EBAY den full bir klima seti almıştım; Kondenseri, Evaporatörü, Hortumları, Kompresörü her şeyi içinde… Ama lanet olası, şerefsiz gümrük muayene memurları vermediler ve o güzelim set gümrüğe takıldı.. Benimde yaklaşık 500 TL param havaya uçtu gitti…  Eğer bu seti servisten her şeyi ile almak istesem ortaya çıkan fiyat o zamanların yani 1.5 yıl öncenin rakamları ile 5.000 TL gibi bir şeydi.. Bu da benim bütçemde bir insan için cidden anormal derecede pahalı bir rakamdı.. Bir anda vermem olanaksız idi.. Hoş gerçi şu anda da bu rakamlara ulaşıldı bu Proje uğruna ama işin içinde de ek birçok işlem yapıldı ve yapılacak.. Evet lafı karıştırmayayım ben o 500 TL lik şoku üzerimden atar atmaz yeniden OEM Prelude Kliması arayışına giriştim.. Ama artık bu arayışımı TR sınırları içerisinde yapmaktaydım.. Bçyle arama tararma yaparken birgün Sahibinden.com da bir ilan gördüm.. Eski Preludecilerden maccey nickli Hüseyin arkadaşımızın aracı kaza yapmıştı ve aracı o şekli ile satıyordu.. Gel zaman git zaman telefon du, MSN di, mail di derken biz sohpeti ilerlettik Hüseyinle ve bir anda kendimizi Bandırmada bulduk… Hüseyinden komple klima setini aldım.. Aldığım sette de bazı parçaları eksik idi ama genel olarka kompresör, evaporatör, 3-4 adet klima borusu ve hortumu ile kondenser i aldım fakat kondenserin yenisinin alınması Klima Performansı için çok önemli.. Birde Dryer yani süzme tüpünün yenisi alınacak.. İşte böyle Bandırmadı, Hüseyindi derken sonunda klima setini aldık.. Sağolsun Hüseyin de bana çok yardımcı oldu.. Bizi mükemmel bir şekilde ağırladı ve ödemede inanılmaz kolaylıklar yaptı.. Kendisine buradan çok teşekkür ederim… Biz büyük bir sevinçle Bandırma dan İzmir e yola koyulduk ve başladık Klima parçalarını detaylı bir şekilde ele alıp temizlemeye.. 15 yılın pisliği tabi üzerinde öyle bir birikmiş tiki tabaka olmuştu neredeyse.. Ama bir güzel temizleyip bakımını yapıp, gereken parçaları yeniden boyadık ve kullanıma hazır bir hale getirip jelatinleyip kutuladık.. İşte Hüseyinim den aldığım Klima parçalarım ile benim daha önceden servisten almış olduğum diğer Klima Parçalarım…
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim


Lude

hadi hayırlısı :D sök tak yoruldun sende :D anlata anlata bitirilecek çalışmalar değil bunlar :D


#afilli999#
hadi hayırlısı bakalım....


alpgiray
Valla Ozanım hayırlı olsun ve Allah kolaylık versin..Sabırlı adamsın belli, bu aracına gösterdiğin ilgi ve yaklaşımdan da tescilli.. ;) Aynı konuyu 3.kez baştan başlamak ve heyecanı kaybetmeden ısrarla devam etmek her babayiğidin harcı değil.. :)

Sen ısrarla ve keyifle bu önemli çalışmayı tekrarlamaktan bıkmadın, biz de aynı keyifle bu konuyu tekrar tekrar izlemekten ve incelemekten bıkmadık..Teknik olarak sana yardımcı olabilme durumunda değiliz..Keşke bu projenin ucundan kıyısından el atma şansımız olsaydı da çorbada tuzumuz bulunsaydı.. ;)

Yapabildiğimiz, gelişmeleri taktir ve beğeniyle izlemek ve sana kolaylıklar dilemek..Bu projenin en güzel yanı "olmaz,olamaz" denilen uygulamaların "olabilirliğini" göstermesi..İşin bu boyutunu çok seviyorum.. Hiç hız kesmeden tamgaz devam Ozanım...Bizden yana hep destek,tam destek... :D


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim İsmail Abicim.. Gerçekten de baştan uğraşmak hele ki bu 3. kez olunca çok yoruyor insanı ama bi o kadar da zevk alıyorım inanın bu işten.. Hele ki biraz kolaylıyalım foto upload ve konu anlatım olayını o zaman çok daha mutlu olacağım. Kısmetse şimdi az sonra yine bir bölüm daha yayınlıyacağım. Değerli yorumlarınızı eksik etmezseniz beni çok mutlu edersiniz. Hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunarım.. :D


bahadır

kardeşim bu digital klima operasyonu aracın için inanılmaz bir değişim olacak.benim siyahda klimanın analog oluşu bunun yanında aldığım gri nin klimasının digital oluşu iki sistemi de ayrı ayrı farklılıklarını sundu bana.gerçekten digital klima çok ayrıcalıklı ve arabanın iç dizaynına inanılmaz görsel güzellik katan düzen.ben yapacağım projelere bu klima projesini de eklemeyi düşünüyorum.senin bu proge üzerinde titizlik göstermen benide heveslendirdi en yakın zmanada bir digital klima kiti alacağım.malum torpido sökülmüşken arabaayı baştan yaratmak için gerekli ameliyat imkanımız olacak.madem yapıyorum anasınısatim kralını yapalım.+1 proge 8-) digital klimanın tadı başka.griden biliyorum gerçekten çok kullanışlı.güzel bir sistem görürseniz haberim olsun ;)


PreludeBB2

Teşekkürler Bahadırcım. Digital Klima Analog olan çekmeli model ile kıyaslandığında gerçekten de çok farklı ve çok üstün özellikleri var. Hem görsel hemde teknolojil açıdan son derece üstün bir sistem analoğa göre. Tavsiye ederim dostum, bence de yap bu projeyi... :)


PreludeBB2

Evet dostlarım.. OEM klima parçalarını temin etmişken ve kafaya BB4 Digital Klima sistemini takıp EBAY den Yeni Zelanda’lı bir satıcıdan almışkene bana bu projeye ön hazırlık yapmak düştü ve kolları sıvadım. Dediğim gibi digital klima sistemini EBAY üzerinden satın aldım ve ben bu çalışmalra giriştiğimde Yeni Zelanda dan yola çıkalı 1-2 gün olmuştu.. :D

İşe Dashboard altındaki torpido gözü ve direksiyon alt kapağı gibi parçaları sökerek başladık.. BB4 Digital Klima Sistemi ni aracınıza monte etmek için tüm Göğüslüğü ve göğüslük altındaki Evaporator, Kalorifer Ünitesi, Blower gibi parçaların hepsini sökmeniz gerekiyor.. Bunlarda çok zahmetli, zaman alıcı ve olduka zorlayıcı işlemler.. Tüm bu parçaları sökmemizdeki amaç bu sökülen klima ve kalorifer ünitelerinin üzerine Digital Klima seti nin çeşitli parçalarının takılması gerekmesidir.. Bunlar sensörler, hava karışım kontrol motoru gibi parçalardan oluşurlar.. Yani bir nevi şöyle diyebilir ki EDM olan Prelude Kalorifer ve Klima Sistemi mizi JDM e adapte ediyoruz bu opsiyonel donanım parçalarıyla.. :):)

Söküm işlemine öncelikle Dashboard altı evrak gözü, direksiyon alt paneli ve direksiyon boğazını sökerek başlıyoruz. Daha sonra da kalorifer ve kilmanın havalandırma hortumlarını çıkarıyoruz…
Resim
Resim
Resim


Bu saydığım kısımları söktükten sonra sıra orta konsola ve kalorifer kontrol paneline geliyor.. Bunlarla birlikte Radyo konsolunu ve CD Unitesi ni de söküyoruz…Şu kontrol panelinin rezilliğine bakın.. 17 senenin tozu, kiri, pisliği… Bir Allah ın kulu da söküp temizlememiş.
Resim

Daha sonra dashboard ı komple söküp araçtan dışarı alıyoruz. Bu dashboard söküm olayını çok detaylı girmiyeceğim arkadaşlar.. temel olarka burada anlattığım işlemlerden sonra direksiyon mili onu tutan vracketinden çıkarıp yere alıyorsunuz ve dashboarda sağ ve sol kısımlardan giren tüm elektrik – sigorta paneli soketlerini çıkarıyorsunuz… Tüm kablolardan ve Dash i tutan incik boncuktan kurtulduktan sonra da göğüslüğün sağ ve sol tarafında bulunan toplam dört adet civatayı söküyorsunuz.. Daha sonra da ortadaki metal çerçeveyi tutan 2 civatayı söktünüz mü bu iş tamamdır… Bu konunun kafanızda daha kolay şekil almas için size OEM Service Manual den, Dashboard söküm işleminin şemasını yayınlıyorum dostlarım…
Resim

Dashboard u söktükten sonra onu eve, baş köşeye getiriyoruz.. Eve almaktaki amacım detaylı bir bakım ve temizlik işlemini gerçekleştirmek, buna ilaveten de en önemlisi BB4 Klima Sistemi nin sensörleri için gerekli yuvaları açmaktır… :D
Resim

Projemiz arkası yarın kuşağı ile kaldığı yerden devam edicek.. :D Bu arada Tarih: 09.11.2008


Lude

bu göğsü dışarda gördükçe tüylerim ürperiyor benim :D ellerine sağlık abi.Kocaman parçayı lüp diye almışsın :D


PreludeBB2

Sağolasın abi.. Lüplettik lüpletmesine ama epeyde bir yordu bu göğüslüğü Göztepe stad otoparkından eve taşımak.. Ceset taşır gibi taşıdım onu vurdum omzuma birde battaniye ile sarmıştım... :lol: :lol:


bahadır

ozana helal olsun gerçekten türkiyede preludecilerim büyük ilham kaynağı kendisi onu kutluyorum...


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim Bahadırcım. Birde şu parasal olayları çözebilsem neler yapıcam neler ama çok bitiğim malesef.. :( Parayı bir türlü bulamadım... :( Çok canımı sıkıyor bu parasızlık artık.. :roll:


alpgiray

Ozanım, her tekrarda yeni resimler ortaya çıkıp yayınlanıyor. Arşiv için çok da iyi oluyor.. :D :D Bu detaylı anlatımı teknik resimle desteklemek fikri de çok faydalı.. OEM Service Manual gerçekten mükemmel bir döküman.. Ben, oradaki teknik resimlerin detaylı yönlendirmesi sayesinde, araç üzerinde yaptığım bakım onarım uygulamalarına girme cesaretini buldum.. ;)


PreludeBB2

Sağolasın İsmail abicim.. Abi valla Hond Prelude Helms manual gerçekten çok faydalı bir döküman ve baş ucu kitabı bu tip bir proje için. Bu arada abi sen yine benim yayınladığım fotoları tek tek numaralandır.. Bakalım proje sonunda kaç adet resim yayınlamış olacağım... Bende çok merak ediyorum çünkü.. Bu başlangıçtan şu adnaki günümüze kadar en az bi 1000 foto yüklemeyi hedefliyorum. :D :D

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Ara 02, 2013 9:15 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Şimdi kaldığımız yerden devam ediyoruz konumuza sevgili dostlarım.. Tarih: 09.11.2008 saat akşam 21.00 civarı.. Yer: Ozan’ın Odası… :D Dashboard u söküp çıkardıktan sonra araç üzerinden dash harici çıkan tüm konsol parçalarını da dash ile birlikte eve taşıdım ve odaya yığdım. Bunların her biri detaylı bir şekilde temizlik ve bakım işleminden geçtiler. Daha sonra da Dashboardu komple söküp içindeki parçaları tek tek temizledim ve bakımını yaptım.. Bu tip parçalar her zaman sökülecek türden şeyler olmadığı için bu işlemleri birkez en iyi şekilde yapmakta fayda var..

Bu aşağıdaki resimlerde konsol parçalarının eve ilk gelmiş halini görebilirsiniz…
Resim
Resim
Resim

Dashboard u ve ekipmanlarını da tek tek çıkardım.. Daha önceden gösterge kısmının detaylı temizliğini yaptığım için işim baya kolaylaştı…
Resim
Resim

Dashboardda kalan, Dimmer kontrol kutusunu filan da söküyoruz.. Bakım sırasında bize engel olmasın bu ıvır zıvır…
Resim
Resim

Dashboard un içindeki kalorifer hava kanallarını söküp yıkadım, bunlarında bakım ve temizlikleri yapıldı. İçleri toz dolmuş tabi senelerin verdiği etki ile…
Resim

Bu arada dashboardun orta noktasında hafif bi yukarı eğim vardı onu da düzelttim sökmüşken…
Resim
Resim
Resim

Aracın üzerinden çıkan eski kalorifer kontrol paneli de kirden tozdan rezil olmuş durumda idi.. Tabi 17 sene boyunca bir Allah ın kulu ilgilenmemiş bu panel ile…
Resim
Resim

Dashboardda sökülmüşken detaylı bir şekilde temizlik ve bakım işlemlerini gerçekleştiriyoruz… :D
Resim
Resim
Resim

Dashboardun el girmeyen ince noktalarına dash in önünde gördüğünüz, pamuklu temizlik çubukları ile müdahele ediyoruz.. Temizlik işlemi devam ediyor. Bu Kulak temizleme çubuklarını hep kullanırım detay temizliği için. Gören sen manyakmısın diyor ama haklılar… evet ben manyağım, Prelude manyağı yım… :lol: :lol:
Resim

Bu arada az önce yıkamış olduğumuz kalorifer havalandırma kanallarının da fön makinesı ile kurutma işlemini gerçekleştiriyoruz ki rahatça yerine monte edebilelim…
Resim
Resim

Dashboardun temizliği bitme aşamasına gelmişken, BB4 Digital Klima kontrol Panelini de şöyle bir yerleştirdik geçici olarak..
Bi bakalım dedik nasıl duracak diye.. Sonuç gerçekten harika idi.. Yerine çok yakıştı ve o bölgeyi zenginleştirdi… :D :D
Resim
Resim

Evet şimdilik bunları aktaralım.. Arkası daha sonra gelicek… :D :D


Lude

göğsün temizliği de yakıyor abi ;) kurutmayıda eksik etmemişsin.Dar alanda zahmetli işler çıkarıyorsun ;) bizm preludeciler güzel çalışmalrını zaen ewde çıkarıyor ;) digial klmanın göğse verdiği zenginlik yetiyor :D Ellerine sağlık.bundan sonra haırladığım kadarıyla kesme işlemi vardı sanırım ;)


PreludeBB2

Sağolasın abi, baya bi uğraştırıyor bu işlemler ama buna değiyor doğrusu.. Digital Klima gerçektende çok zenginlik veriyor göğüslüğe abi. Evet abi, bu işlemlerden sonra sensörleri yerleştirmek için gereken kesim işlemleri yapılacak... :D

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Ara 02, 2013 9:15 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Şimdi konuya kaldığımız yerden devam ediyoruz dotlarım. Dashboard un sökülmesi ile birlikte buna bağlı olarak birçok parça da sökülüp temizlendi.. Bunların arasında torpido evrak gözü, direksiyon mili alt paneli, direksiyon boğazları, kalorifer hava kanalları vs. gibi birçok parça vardı. Bu parçalarda detaylı temizlik ve bakım işleminden nasibini fazlasıyla aldı.. İşte o parçalardan bir demet…
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Aracın dashboard unun sökümünden sonra çıkan ve temizlenen parçalar bu şekilde idi.. Bu da ufak bir Bonus olarak yerini alsın konumuza.. Bu gecenin Bonus u bu… :D :D


Sevgili dostlarım kaldığımız yerden konumuza devam ediyoruz… Tarih: 15 Kasım 2008 Yer: Göztepe Gürsel Aksel Stadı Otoparkı… Dashboard ve konsollar söküldükten sonra sıra dash in altındaki kalorifer motoru, blower, evaporator (klimalı modellerde evaporator, bende hava kanalı var) gibi parçaların sökümüne geldi… Bu parçaları sökmek bizi baya bi uğraştırdı doğrusu.. Özellikle kalorifer motorunu sökmek çok büyük bir problem oldu.. Nedeni de hem somunlarının ulaşılması çok güç, el sığmayan, alet çalışmayan bir yerde olması hemde 1 adet kalorifer borusunun ağzının yamulması idi.. Öküz önceki sahipleri bu boruyu nasıl yapmışlarsa yamultmayı becermişler. Neyse onu da düzeltik.. Şimdi ufak ufak açıklamalı fotolara geçelim…

Bizim araçlarımıda bulunan manuel kalorifer control ünitesinde sıcak – soğuk havayı bir kolu sağa sola çekerek ayarlıyoruz.. O kolun ucuna bağlı olan bağlantı kelepçesini çıkararak işe başlıyoruz.. Digital klimalı BB4 larda bu hava karışım işlemini Air Mix Control Motor adında bir motor ünitesi yaptığından dolayı, bu kol ve kelepçe BB4 larda yok… Bu aşağıdaki şemada bahsettiğim kelepçeyi görebilirsiniz.. Onun altındaki iki fotoda da ben o kelepçeyi söküyorum… :D
Resim
Resim
Resim

Dashboard söküldükten sonra altındaki rezil görünüm bu şekildeydi.. Bir Allah ın kulu ellememiş buraları. Temizlik adına hiçbirşey yapılmamış.. İşte sökmemiz gereken parçalar bunlar.. Kalorifer Ünitesi, Air Duct ve Blower… ve detaylı fotoları…
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kalorifer Ünitesini sökmek cidden çok lanet bir iş.. O kelepçeyi söktükten sonra da şu aşağıdaki şemada gördüğünüz ulaşılması ve orada alet çalışması çok zor olan 2 somunu sökmemiz gerekiyor.. Fakat bundan önce en zor işlem olan 17 yılın etkisi ile yerine kaynamış motor kalorfier borularını yerinden çıkarmanız lazım.. Bunun içinde şu 2 kelepçeyi sökmelisiniz.. İşte size bahsettiğim o yamuk kalorifer çıkış borusu yüzünden burad çok zorlandık.. Ama sonunda başardık.. Şu ana kadar Prelude üzerine karşılaştığım en illet işlerden biri idi bu…
Resim

Binbir güçlük ile bu iki kelepçeyi söktükten sonra yukarıda bahsettiğim 2 somunu da yine binbir güçlükle çıkarıyoruz…
Resim

Daha sonra da Kalorifer Ünitesini sökme işinde önümüzde kalan son engel olan içerideki 2 civatayı söküyoruz…. İşte o şema da aşağıda…
Resim

veee işte sonunda zafer anı… Kalorifer Ünitesi kollarımda… Tanrım ne mutlu bir andı o… :D
Resim

Şu pisliğe bakın.. İğrenç durumda…
Resim
Resim

Bu aşağıdaki fotoda kalorifer ünitesinin arkasındaki bizi kanser edern alttaki ucu yamuk boruyu görebilirsiniz..
Resim

Kalorifer Ünitesi ve diğerleri çıktıktan sonra arkalarındaki manzara… Leş gibi buraları da…
Resim

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Ara 02, 2013 9:16 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Şimdi de araçtan söktüğümüz pislik içindeki üç parça olan Kalorifer Ünitesi, Blower ve Air Duct üçlüsünü bi inceleyelim.. işte buradalar.. kardeş kardş yan yana kaldırımın üzerine koydum onları… :lol:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

İşte bu da bizi komaya sokan o yamuk kalorifer borusu.. O daracık yerdeki alanda çalışırken birde bu borunun tutması yüzünden kalorifer hortumunu çok zor çıkardık…
Resim

Evet sevgili dostlarım.. Bu akşamlık ta bu kadar… Gerisi daha sonra gelicek… :D



Lude

abi valla çok güzel açıklamalı olmuş.ellerine sağlık.resimlerde çok açıklayıcı.nerler nasıl sökülecek açıkca belirmişsin eşekkürler.valla blowerlı bulsakta bu iş uzun sürecek .kabloların hepsi alınmış.yenileride eklenecek görüldüğü kadar.sen şu kabloları hazıerlyıver boş vaktinde bakrsın Haan Hocayı... :D


PreludeBB2

ağolasın Abi, teşekkürler... :D Valla eabi elimden geldiğince detaylı bir şekilde yapmaya devam ediceğim anlatımları.. Ama bundan sonra bu projeyi yapıcak insanlara ışık tutmak... Baya uzun bi proje ama abi.. :)


bahadır

teşekkürler ozan ayrıntılarıyla açıklayıcı birşekilde anlatman hepmizi bu işlemle daha önceden uğraşmışcasına tecrübeli yapıyor.bu uygulamaları yapacak arkadaşlar için anlatım bulunmaz bir bilgi arşivi olacak.sağolaısn emeğine sağlık kardeşim


PreludeBB2

Ben teşekkür ederim Bahadırcım güzel yorumlarınız için. Abi Polonyalılar yapıyor da bizler yapamazmıyız. Ülkmemizde de onların sahip olduğu kadar olanak olsa hepimiz araçlarımızda full JDM ekipmanlarla geziyorduk.. Çalışmalarımız full devam edicek, önemli olan bu projeleri gerçekleştirecek diğer kişilerer yardımımızın olması.. Tekrardan teşekkürler... :D


#afilli999#

ister deli desinler ister manyak delilikse delilik manyaklıksa o derece manyaklık hastalıksa hastalık bizler preludelerimize aşığız abi onlarla yatıp onlarla kalkıyoruz gece rüyalarımızda bir yanda preludelerimiz bir yanda schumaherle yarışırken ya da mustanglerle drag yaparken bazen de tatlı bi hatunun kollarında preludenin koltuklarına uzanıp sunrooftan ay ışığını seyrederken buluyoruz kendimizi... bazen arabanın altında terliyor bazen caddelerde direksiyonda keyif sürüyoruz herkesten farklı olma ve o çıldırtan bakışlar sevindiriyor bizi son derece yerimizde duramıyor prelude sevdalısı olup çıkıyoruz imkan verilse hapimiz birer chris,hepimiz birer mad max,hepimiz birer curst ve ya hasta preludeci ferhatlar,ozanlar,ismailler bahadırlar,timuçinler,hasan hocalar,serkanlar,enginler,sercanlar,tolgalar,volkanlar sayamadığım bir çok prelude aşığı ve fanatiği yollarda akıl mantık ötesi emek verilmiş preludeciler dolaşıcak herşeye değer ne onlarsız oluyor bir gün ne geçiyor biz kökten bağlıyız birbirimize ve bunca uğraştığımız prelude projesi bizi her gün birbirimize daha da yakınlaştırıp saygı ve sevgimizi,bağlılığımızı,gücümüzü arttırarak preludeclubtürkiyenin gücünü ve dayanışmasını kardeşliğini gitgide yüceltiyor inşallah hep beraber daha nice bol emekli bol neşeli güzel ve imkansız denecek preojeleri gerçekleştirmemiz dileğiyle allah hepimize sabır maddiyat güç ve güzellikler nasip etsin arkadaşlar her şey araba demek değil sağlık sıhhat ve ailede versin inşallah ama preludelerimizden debizleri ayırmasın yoksa bir daha böyle güzel kareler detaylı çalışmalar ve incelemelerle tamir ve onarımlar göremeyebiliriz hepinize yürekten selamlar sevgiler ve saygılar tüm site adına ferhat döngel honda prelude 1988 2.0 ex....


preluder

Ferhat'im, dostum,
Cok duygusal gordum seni yukardaki yazi itibariyla ama bir o kadar da haklisin. ;) Prelude dayanismamizin cook coooook uzun yillar surmesi dilegimiz...


PreludeBB2

Ferhatçım bu mükemmel satılar için çok teşekkür ederim sana.. Türkiye de Prelude sahibi olmak gerçekten de çok ama çok ozr bir iş.. Gerek ydek parça olsun gerek servis, gerekse sırf araca binebilmek, bu araçları yollarda tutabilmek olsun hepsi de o kadar zor bir olay ki canım Tirkiyem şartlarında.. Malesef ülkemize ithal edilen Prelude sayısı çok çok az.. 5 Jenerasyonu toplasanız ancak 300 civarı araç yapar. Bu da 80 milyon nüfüslu bir ülke için çok az bir rakam.. Hal böyle olunca bu araçlara ait yedek parçaları bulmak ta birhayli zorlaşıyor.. İşte buradaki bir avuç insan tüm bu zor şartlara rağmen bu araçlara zevkle biniyor ve onları yaşatmaya çalışıyor.. Her zaman derim ben Gerçek Preludeci ler bu araçları bir ömürboyu ellerinde tutmak için alırlar diye.. Yoksa geçici heves ile alınan araçları görüyoruz hepimiz. birkaç ay sonra bi bakıyoruz ilanlara düşmüş araç. Sonra elden ele geze geze perte çıkıyor gariplerim.. Bizler elimizden geleni yapacağız Ferhatçım.. Siz değerli Preludeci dotlarımız sayesine Bu Site ve Türkiye deki Preludeler ayakta kalıcaktır.. Yeter ki onlara duyarlı ve preludeyi gönülden seven insanar sahip olsun.. tekrardan teşekkür ederim bu harika mesajın için.. Sağol varol canım kardeşim. :D :D


bahadır

arkadaşlar prelude sevdasını sizlerde görünce insanın heyecanı daha da artıyor.hepinize ayrı ayrı teşşekkür ediyorum.askerden geleyim kafamda ne projeler var.inşallah Allah ömür verir hep beraber görürüz.parçaları birşekilde teymin ederizi sizlerin sayesinde birimizin olanakları hepimiziin olanakları oluyor.mesela geçenlerde gri preludenin radyyötörü delindi.aracı satın alan arkadaş beni aradı sanayide biraz araştırtık bakır radtatör yapılırı gelri dediler ortalama 400-500 dediler.ebaydan getirtecektim .aracın saihbi o kadar bekleyemem falan dedi.çocuk aracıyla sürekli dolaşıyor.preludenin sırtından inesim gelmiyor diyor.bizde son çare olarak İsmail abiyi aradık İsmail abim sağolsun bir telefonla işi bağladı ve çok uygun fiyata (250tl)radyatörü aldık.İsmail abime burdan teşşkkür ediyorum.sağolsun bir lafımızı iki yapmıyor.bir günde de ürün parça bize geldi.ürünü ısmarladığımız günün sonraki günün akşamı ben radyatörü gri preludenin sahibi mesutun dükkanının önünde 10 dakikada bağladım .antifirizini koyduk işi hallettik.mesuta dedim siteden arkadaşalr resim çekmedim diye bana çok kızacaklar :D çevrediki arkadşalardan biraz arşatırdık foto makinası bulamadık:). söüküm takım işlerini paylaşmak isterdim ama gece karanlığında dükkanın ışıklarının aydınlığında işlemi hallettik. anlatmak istediğim bizim dostluğumuz ve biribirimizden haberimiz olduğu müddetçe preludelerimiz yıkılmaz gün çektikçe güzelleşir;)


PreludeBB2

Zaten bizim sitemizin özelliği üyelerinin arasında büyük bir destek ve dostluk olmasıdır. Özellikle parça ve servis konusunda çok sıkıntıdayız Türkiye deki Preludeciler olarak. Bu açığıda birbirimize mümküm mertebe yardımcı olarak kapatmaya çabalıyoruz. Radyatör değişim projesi de hayırlı olsun Bahadırcım. Valla açıkçası foto isterdik ama imkan yokmuş. Bu yeni aracın sahibi Mesut arkadaşımızı da sitemize üye yapalım Bahadırım. Sitemiizn bol katılıma, ve aktif üyelere ihtiyacı var. Bu siteyi hep birlikte geliştireceğiz.. :D :D

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 03, 2013 8:05 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Evet sevgili dostlarım. Konumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz…Biliyorsunuz en son araçtan Kalorifer motoru, Blower, Air Duct gibi parçaları sökmüştük ve bunlar 17 yılın etkisiyle inanılmaz kirli bir halde çıkmıştı aracın üzerinden. Bir Allahın kulu temizlememiş buraları… İşte yıllardır yapılmayan ve ihmal edilen o temizliği yıllar sonra ben yaptım. :D Tarih: 16 Kasım 2008 İlk önce işe leş durumda olan Blower ı parçalarına ayırarak başladım.. Gerçekten de berbat durumda idi.. Şu haline bakın Blower ın…
Resim
Resim

veee Blower ı detaylı bir şekilde temizlik işlemine girdi.. Üzerinde baya bir emek verdim.. Blower ın içindeki hava kanal pervanesinin bütün pallerini tek tek pamuklu temizleme çubuklarıyla temizledim.. :lol: ama ortaya çıkan sonuca değdi doğrusu… :D
Resim
Resim
Resim

Bu da Blower ın birleştirilmiş hali.. Yepyeni oldu temizlenince… :D
Resim
Resim
Resim

Şimdi de iğrenç bir durumda aracın üzerinden çıkan kalorifer ünitesinin temilik işlemine geçiyoruz… Tarih 18 Kasım 2008 Öncelikle rezil durumdaki kalorifer ünitemizi ve ekipmanlarını görelim… İşte iğrenç halde değil mi.. Pisliğe bakın.. 17 yıllık saf pislik…
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Otlar bürümüş kalorifer ünite radyatöründe.. :lol:
Resim

Veee kalorifer ünitesi temizlenip, bakımı yapılarak aşağıdaki hale geldi… :D
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da sevgili dostum Maccey Hüseyin den aldığım evaporatör.. Bu da aldığımda kalorifer ünitesi gibi idi hali.. Temizlik ve bakım işlemlerinden sonra aşağıdaki şekle girdi… :D
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da avaporatörün iç peteklerinin temizliğini yaptığım klima spreyi…
Resim


Lude

Pırıl pırıl görünüşü mest ediyor adamı parçaların :D Şu tozdan ne zman kurtulacağız ya :lol: Ellerine sağlık abi bende ne zamn şu temiz süngerleri göreceğiz diye merak ediyordum ;) Fıstık çalışmalar bunlar ;)


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim Hasan Hocam, sağol. Abi valla temizlik gibisi yok. Parçalar adeta yenilenip sıfırlanıyor. Her Preludeye lazım böyle bir bakım. :D :D


#afilli999#

şöle titiz bi preludeci usta bulamadık bizim araçlarada ya ozan abi allahını seversen açalım şu servis işini artık ben taşınayım izmire bana servisin çardak katından bi yatak yap hemen geliyorum :D orda sabah akşam ver elini prelude......kolay gelsin tekrar.....


PreludeBB2

Valla Ferhatçım zaten hiçbir usta bizim kadar özenmez.. O yüzden en iyi usta kendimiziz.. Bende çok istiyorum şöyle özellikle Preludeler üzerine bir servis açmayı ama maddi imkanlar el vermiyor malesef. İzmir de Honda üzerine tam teşekküllü bir özel servis yok. İstanbuldaki İkiler tarzı hatta onun çok daha kalitelisi şeklinde bir servis lazım... Kafamda çok büyük projeler var ama para yok.. Yoksa Terakki yi de Çamkıranı da bitiririm İzmirde.. Çok para ola Honda Servis Bayi liği bile alırım... :D :D


timucintt

valla abi sıfırladığın bütün parçalar oem sıfır diye millete yutturusun valla o kadar temiz olmuşlar :D
darısı bize... boyaya girecem askerden sonra o zaman yeniden içini sıfırlıyacam ;) halısına kadar :mrgreen:
bu arada güncel çalışmalarını yayınla abi buları eski forumdan ezbere bilyorum :D


PreludeBB2

Teşekkürler Timucum.. Parçalar gerçekten de çok iyi temizlendi... :D :D Senin projelerini de dört gözle bekliyoruz. Bende dıştan bir boyaya giricem ama bakalım ne zaman.. Boya fiyatları kaliteli bir işçilik istersek biraz tuzlu burada çünkü.. Güncel çalışmalar var tabi ama kronolojik olarak gittiğimiz için öncelikle bu eski konuların bitmesi lazım... Ondan sonra güncel ve daha önce görmediğiniz çalışmalar yayınlanıcak.. Yarın kısmet olursa bir bölüm daha yayınlamayı düşünüyorum buraya..

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 03, 2013 8:05 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Evet arkadaşlar konumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz.. En son anlatımımızda Kalorifer Ünitesi, Blower ve Air Duct ı sökmüş, emizlik ve bakımlarını yapmıştık. Bu parçaların sökülmesinin ardından Dashboard altındaki görünüm oldukça kirli idi… Bu arada Tarih 23 Kasım 2008, Saat 17:33…
Resim
Resim
Resim

Gördüğünüz gibi oldukça kirli bir durumda bu bölüm. İşe ilk olarak şu paslanmış direksiyon destek demirini söküp temizlik bakım ve boyama işlemini yaparak başlıyoruz…
Resim
Resim

Fotolarda gördüğünüz gibi yılların verdiği etki ve bakımsılık sebebiyle demirimiz iğrenç bir durumda idi.. Temizlendi ve boya işlemi için hazırlanıp, boyaya geçildi…
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Evet fotolarda da görüldüğü gibi boya işleminden sonra cillop gibi oldu.. :D Bu parçayı kuruduktanb sonra bagajımıza yerleştirdik ve akşam olduğu için çalışmaya son verip eve geçtik. Şimdi ki konuda Tarih: 29 Kasım 2008, aracın iç panellerinin, koltuklarının ve halısının söküm işlemine giriştim.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Tüm bunlar söküldükten sonra halıyı da aracımızdan çıkardık bakımı yapılıp temizlenmek üzere… Taban da ortaya çıkan manzara şu şekilde idi.. Taban sacı ve boyası harika durumdaydı 1 gram bile pas yoktu ama 17 yılın verdiği etki ile tozlu ve kirli idi… :D
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu arada çalışmalarımızın sonuna yaklaşırken akşam oluyor ve tüm konsol parçalrı ile koltukları aracın içerisine yerleştriyoruz… :D
Resim
Resim
Resim
Resim

Direksiyon demirimizi de takılacağı günü beklemek üzere bagaja koyduk.. :lol:
Resim

Bu da meşhur halımız.. Oldukça kirli bir durumda aracın üzerinde çıkardık bunu…
Resim
Resim

Akşam bastırmasına rağmen halıyı yıkamacıya götürdük ve basınçlı su + şampuan ikilisi ile bir güzel yıkadık… Bu arada saat 18:11 oldu ve hava karardı..
Resim


Lude

sök sök...ben inceliyom fotoları ama kablo esisatını iyi yakalayamamışsın ;) bakttım baktım pek seçemedim:)abicim halıyı sökmekle çok iyi etmişsin ;) ben yıkamayla temizletmiştim.O kadar oluyor ;) bizleride gaza getiriyosun bak ;) seneye koltukları tammlarsam olcak bu iş :D ellerine sağlık uzun bir çalışma olmuş.sökümde bayağı uğraştırmış seni :D Ellerine sağlık ;)


PreludeBB2

Çok teşekkürler Hasan Hocam.. Evet baya yorucu ve uzun bir işlem halıyı sökmek.. Halıyı sökmek için aracın içini komple boşaltmanız gerekiyor desem yeridir.. Halı temizlenince 10 numara oldu gerçekten.. İleriki çalışma konularımda fotolarını yayınlıyacam burada... :D :D


#afilli999#

ozan abi tekrardan ellerine emeklerine sağlık temizlik güzel şey sende gerçekten bu konuda çok ileri derecede özverili bi insansın bıkmadan usanmadan projelerini bizlerle paylaşıyorsun allah razı olsun bende asla rahat edemiyorum aracın içi pis olsa hemen elime süpürgeyi malzemeyi alıp temizlemeye girişiyorum birde bu koltukları söktüğün zaman alt kısımlarında şaseye oturan yerlerini tekrardan boyadın mı? birde ben sevmiyorum temizlik ve kışın soğuk olması açısından ama ilerde deri koltuk projen var mı veya 2.3 lerin oem deri koltuklu olanları var mı? bilgilendirirsen sevinirim tekrardan kolay gelsin iyi çalışmalar...


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim Ferhatçım bu güzel yorumların için. Temizliğin yerini hiçbirşey tutöuyor gerçekten.. Koltukların alt kısımları ve araç tabanının boyası çok iyi durumdaydı Ferhatçım. O yüzden yeniden boyamaya gerek yoktu. Favrika çıkışı gibi duruyordu. Sadece çok kirlenmişti. Bundan sonraki paylaşımımda Araç taban temizlik fotolarını da paylaşıcam sizlerle.. Deri Koltuk olayına gelince o benim olmazsa olmazım Ferhatçım. O projeyi mutlaka gerçekleştireceğim. Hatta fiyat araştırması bile yaptım. 1. Sınıf İtalyan deri ile kaplama yaklaşık 3000 TL tutuyor. Oldukça pahalı bir rakam.. Ama derinin sağlıklı olabilmesi ve yakmaması açısından bu şekide kaliteli mazleme kullanmak gerekiyor. yoksa 1000 TL ye Suni deriyi yapar geçeriz ama yakar adamı o. Deri araca direk sınıf atlatıyor. Birkaç sınıf yukarı çekiyor aracın klasını.. 2.3 Preludelerin OEM Fabrikadan deri koltukla çıkmış modelleri var tabi ki Ferhatçım. Honda birçok ülke için çok çeşitli Donanım Opsiyonları kulanmış bizim Preludelerde.. :D


bahadır

ozan yaptığın bakım temizleme onarım işleri fabrikalara dudak ısıtır cinsten. kardşeim elleine koluna emeğine sağlık .türkiyede preludelerin hakkını veren nadir insanlardan birisisin.aracın maşşalh çok güzel .yaptığın uygulamalarla bizleri hep arkada bırakacaksın.kolay gelsin.


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim Bahadırcım bu güzel yorumun için. Elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum işte. Bir yerden sonra bu tip detaylı temizlik çalışmaları gerekiyor bizim araçlar için. Zamanın getirdiği kir ve yıpranma bir nebze de olsa gideriliyor bu şekilde... :)

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 03, 2013 8:06 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Evet sevgili Preludeci dostlarım. Konumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz. En son baya bi çalışma fotosu yayınlamıştım ve son oalrak ta halıyı sökmüştük araçtan. Araçtan tüm iç aksam ve halı çıkınca geriye kalan taban panelleri ve diğer ekipmanların temizlik ve bakım işlemine geldi sıra.. İlk olarka paslanmış direksiyon mili çok gözüme batıyordu ve onu öncelikle temizleyip daha sonra da boyadık..
Resim
Resim

ve işte direksiyon mili boyandı.. ayrıca direksiyon çevresi koruma barı da yerine takıldı…
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu arada taban da temizlenip pırıl pırıl oldu… :D
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Bu da sevgili dostum Murat.. Bana çok yardımı oldu bu projede.. Yorgunluktan bitap düşmüş bir halde burada.. Bu arada Tarih: 30 Kasım 2008…
Resim
Resim


Lude

yorucu çalışmalr yine göründü :D biraz alkışı hkakediyorsunuz arkadaşlar. :D söküm işi bayağı uzun sü,rmüş anlaşılan ;) dewam dewam yorgunlıklar prelude koltuğunda atılır ;) ellerinize sağlık abi her ikiniznde ;)


PreludeBB2

Teşekkür ederim Hasan Hocam, sağolasın.. Abi bu lafını çok tuttum ben.. "Yorgunluklar Prelude Koltuğunda Atılır" Altın bir söz bu artık Prelude Literatüründe... :D :lol: :lol:


Daniel Gabriel

Walla Ozan bu yaptıklarını bu titizllikte yapacak 1ini tanıyorum desem yalan olur..
Araç fabrikadan bantlardan yeni çıkmış gibi olacak..


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim Tolgacım, sağolasın dostum.. Amacım zaten aracı, fabrikadan çıktığı günkü temizliğine mümkün olduğu kadar yakın hale getirmek.. Elimden gelen hertürlü gayreti gösteriyorum bunun için.. :D

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 03, 2013 8:07 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Evet dostlarım konumuza kaldığımız yerden devam ediyorum.. Daha sizlere ile paylaşmam gereken çok fotoğraf ve çalışma var.. Şu eski konuların aktarım işlemi bitince sıra yeni yaptığım çalışmalara gelicek ama öncelikle şu eski konular bitmeli.. En son aracın tabanının detaylı temzilik işlemini gerçekleştirmiştik. Halıyı aracımızdan sökmüş ve temizlik işlemini gerçekleştirmek amacıyla yanımızda yıkamacıya görütmüştük. Ben daha sonra o halıyı eve aldım ve 3 kez Kosla halı şampuanı ile sildim.. Sonuç mükemmel oldu. Halıyı kurtardık. Yeni duruma geldi diyebilirim.. Şimdi öncelikle daha önce aracın üzerinden söküp temzilediğim hava filtre kutusunu ve daha sonrada halımın fotolarını inceliyelim… :D
Resim
Resim

Bu da halım…
Resim
Resim

Bu karelerden sonra benim için çok büyük bir anın gerçekleştiği gün olan 3 Aralık 2009 tarihli bir kareye geçmek istiyorum. Bu gün sonunda BB4 Digital Klima Sistemi mi alabildim.. Bu sistemi Yeni Zelanda lı bir satıcıdan EBAY üzerinden almıştım. Aldım almasına ama canım ülkemin rezil gümrük kanunlarına takıldım yine.. rünün kendisine 350 TL, gümrükten çıkarmak içinde rüşvet olarak muayene memuru + müşavir ikilisine 450 TL verdim.. Her zaman olduğu gibi malım yine gümrüğe takılmış ve adamlar bana haber verme tenezzülünde bile bulunmamışlardı. Ben durumdan şüphelenmiş ve 2 sene önce bana yine bir Prelude parçası olan Airbag ve orta konsol u gümrükten çıkarmama yardım eden Gümrük Müşaviri Bey i yanıma alarak İzmir Posta Gümrüğüne çıkarma yaptım… Gümrük muayane memurları garip kişiler, size kanunlardan bahsederler, yasaklardan söz ederler ama hertürlü şeyi gümrükten çıkarmayı da bilirler.. Bu arkadaşlar rüşveti alalade sizden almazlar ve bir müşavir aracılığı ile alırlar.. Muayene memuru benim paketi gördü ve müşaviri odasına çağırdı o arada beni dışarı aldılar. Onlar baş başa konuşup fiyatta anlaştılar ve sonra beni çağırıp imza attırdılar.. Adam bana bunlar çöplük şeyler bir daha getirirsen vermem dedi.. Koskoca BB4 klima setine çöp dedi adam.. Neyse o bir güzel paralara bende klima setime kavuştum… Sonuçta klima setini aldım ama bu set bana tam 750 TL ye mal oldu… :D İşte 3 Aralık 2009 tarihli o inanılmaz değerli kolinin fotoğrafı…
Resim

Klima Setinden çıkan parçalar itina ile temizlendi ve foto çekimi için hazırlandı.. Zaten parçalar çok temiz idi. Şu yabancılara hayranım.. Araçlarından çıkan 2. el parçalar bile inanılmaz temiz.. Bu parçaların 17 senelik olduğuna inanmak gerçekten çok zor. Aynı şey bizim ülkemizde olsa parçalar bin yıllık toz ve kir ile çıkar adamların çıkma parçaları tertemiz.. İşte fotoları ike BB4 Klima seti parçaları karşınızda… :D
Resim
Resim

Parçaları genel olarak gördükten sonra şimdi de bu parçaların montaj aşamasına geçeceğiz ufak ufak.. BB4 otomatik klima sistemi temel prensip olarak ısı ve ışık sensörlerinden oluşan bir grubun ana bir merkeze sinyal göndermesi mantığına göre çalışır. Gelen bu sinyale göre kabin içi hava sıcaklığı ayarlanır. BB4 klima sistemini kurmak için ilk yapmamız gereken şey aracımızın üzerine bu parçaları monte etmektir. İşe ilk önce sensörlerin montaj işlemi ile başlıyoruz.. tarih 6 Aralık 2009. Bu işlemleri size tek tek detaylı olarak anlatacağım… :D

Sunligt Sensor (Güneş Sensörü):

Sunlight Sensör, adından da anlıyaağınız gibi araç içine giren güneş ışığının derecesini ölçmeye yarayan bir sensördür.. Gelen ışınları en iyi şekilde ölçebilemsi için BB4 larda bu sensör dashboard un sağ uç köşesinde, cama yakın bir noktada yer alır.. BB4 ların göğüslüklerinde bu slot zaten hazır olarak bulunur ama bizim araçlarımızda bu sensörün oturacağı yuvayı açmamız gerekir.. Bunun içinde matkap ile dashboardun bu noktasında bir yuva açıyoruz…
Resim

Şu boyutta bir delik işimizi görür…
Resim

Sunlight sensör de bu işte…
Resim

Şimdi de sensörümüzü yuvasına sabitliyoruz. Bunun için de Pattex japon en ideali..
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Şimdi de ikinci sensörümüz olan In Car Air Temperature Sensör e geçiyoruz…

In Car Air Temparature Sensor (Kabin İçi Isı Sensörü):

Bu sensörün amacı da araç içerisindeki ısıyı ölçmek ve bu veriyi Hava karışım modülüne heater core vasıtası ile aktarmaktır. Bu sensör bu aktarımı bir şnorkel ve hortum vasıtasıyla yapar. Bu sensöründe BB4 dashboardlarında özel bir slotu vardır. Bu slot direksiyonun hemen solunda yer alır JDM modellerde. Bizde bunun tam tersi ve en uygun yeri olarak direksiyonun hemen sağında yer alan bölümde matkap yardımı ile bir slot açıyoruz ve sensörümüzü buraya yerleştiriyoruz.. İşte sensörümüzün yuvasına yerleşmiş hali… :D
Resim

Bu akşamlık benden bu kadar dostlarım… Daha sonra bir diğer sensör olan Heater Core Temp sensör ile devam ediceğiz..

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 03, 2013 10:38 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Evet dostlar konumuza kaldığı yerden devam ediyoruz. En son Digital klima sisteminin montajına geçmiş ve Sunlight Sensor ile In Car Temperatur Sensoru yerlerine monte etmiştik.. Şimdi de diğer sensörlerin montajı ile konumuz devam ediyor. Tarih 7 Aralık 2008..

Daha önce Dashboard üzerinde bir delik açarak o yuvaya In Car Temperature sensör dediğimiz bir sensörü yerleştirmiştik. Bu sensör şnorkel tarzı bir boru sistemi ile kalorifer ünitesi nin üzerindeki bir ısı alma kanalına bağlanıyor şimdi de bu işlemin nasıl yapıldığını ve montaj işlemini ayrıntılı olarak görelim…

Öncelikle monte etmemiz gerekli parça için kalorifer ünitesinin yan kısmında bir delik açmamız gerekiyor. O da JDM araçlarda tam bu noktaya denk geliyor….
Resim

Bunun için ilk işlem olarak bir matkap ve eğe yardımıyla bölgede bulunan çıkıntıları kazıyoruz ki zemin düz olsun ve sensörümüz tam anlamıyla yerine otursun… Daha sonra da sensörü takacağımız yuvayı işaretliyoruz.
Resim

Daha sonra da bu işaretlemiş olduğumuz montaj noktasını matkap yardımıyla delip yuvamızı oluşturuyoruz..
Resim

Delme işlemi sonrasında ortaya çıkan yuvanın etrafını da sprey boya ile boyuyoruz.. Montaj deliği şu şekilde daire oluyor.
Resim
Resim

vee işte şnorkel diye tabir edilen sensör ağzımızı da bu yuvanın içine yerleştiriyoruz.. Dasboarddaki sensörden içeri giren hava buradaki havanın ısısı ile karşılaştırılarak Air Mix Control Motor dediğimiz Hava Karışım Ünitesine sinyal gönderiyor..
Resim
Resim

Bu sensörün montaj işlemi de bu şekilde yapıldı dostlarım.. Bu arada araçtan sökülen parçalar da evin her yerini işgal ediyor tabi ki.. Benim oda dolup taştığı için evin salon, oturma odası vs gibi yerlerine kadar yayıldım… :D :D
Bunlarda etaylı temizlik işlemi yapılmış bazı konsol parçaları….
Resim
Resim

7 Aralık 2008 Gecesi evde bu çalışmalar yapılırken aracın yanında da boş durmuyorduk dostlarım.. Muratla birlikte aracın silgeçlerinin olduğu paneli de söküp temizleyelim dedik. Asıl amacımız aracın kalorifer ve klima sistemine ana hava girişi olan bu noktaya ulaşmak ve oraya bir Poeln Filtresi monte etmekti.. Biliyorsunuz bizim G4 Preludelerde polen filtresi kullanılmamış ve bu vesileyle ne kadar toz, kir, dal, çöp , yaprak varsa aracın içine doluyor. O yüzden polen filtresi çok önemli… Biz bu proje için 2005 Accordun Polen filtresini kullandık. Şimdi sizlere ayrıntılı olarak bu projeyi de aktaracağım…

İlk iş olarak Muratla birlikte aracın silgeçlerin olduğu kısımdaki ön panelini söktük..
Resim

Ortaya çıkan manzara içler acısıydı.. !7 yılın pisliği, tozu, kiri cirit atıyordu bu alanda..
Resim
Resim
Resim

Hava girişindeki panelde bu kir ve pislikten nasibini fazlasıyla almıştı…
Resim

Temizlik işleminden sonra bu kısım kendine geldi.. :D
Resim
Resim
Resim

Bu temizlik işleminden sonra Polen filtresinin yapım aşamasına geçiyoruz. Bu işlem için 2005 Accordların Polen Filtresini kullandık biz. Bu filtreyi kullanarak şu hava giriş yuvası için bir kalıp alıp yeni bir filtre ürettik..
Resim

Bu da filtre kalıbımız…
Resim

İşte buda uzun uğraşlar sonunda oluşturduğumuz filtremiz.. Bu filtrenin yapımında çok emeği geçen dostum Murat a teşekkürler… :D
Resim

8 Aralık 2008 gecesi yaptığımız bir başka işlem de o gün söktüğümüz silgeç kolu ve motoru gibi ekipmanların bakım ve temizliğini yapmaktı.. O şekilde kirli ve tozlu olarak yerine takamazdık.. Öncelikle silgeçlerin motor kolları ile başladık işe.. Bu kolların boyanması çok iyi oldu..

İlk önce maskelenmesi gereken yerlerin maskeleme işlemi ile başlıyoruz…
Resim
Resim

Yine temizleme kulak temizleme çubukları ile detaylı temizlik aşamasını da es geçmiyoruz.. Hiç görünmedik bir yerde de olsa bende bu manyaklık varken buralar ile uğraşıyorum işte :lol:
Resim

veee boya işlemi…
Resim

Bu da boyandıktan sonra ortaya çıkan sonuç… yanındaki de temizlikten nasibini almış bir benzin süzgeci… :D
Resim
Resim

Yine aynı şekilde Hava giriş yuvası da bu temizlikten nasibini aldı..
Resim
Resim

Bu da temizlenen silgeç üstü ön panelimiz..
Resim
Resim
Resim

Elimize boyayı almışken silgeç kollarını da bir güzel boyadım..
Resim
Resim

Custom make Polen Filtremiz yerine kusursuzca oturdu. Son derece akışkan ve geçirken bir tabakası var. Hava akımının geçmesinde hiçbir sorun yaratmazken toz ve kir gibi partiküllere de geçit vermiyor.. Artık aracın içerisinde temiz ve tozsuz hava alacağız.. :D
Resim

Bu da aracın içinden Blower yönünden görünümü.. Bu kısma tam blower ın ağız kısmı oturuyor…
Resim

Temizlenen hava giriş paneli de yerine takıldı…
Resim
Resim

Yine aynı şekilde temizliği yapılan. Silgeç motor paneli de yerine takıldı… Böylece Poeln Filtresi Projesi de başarıyla tamamlanmış oldu.. :D
Resim
Resim

Bu arada evde her yer heryerde idi.. Her tarafa parçalar saçıldı.. :D En önemli projelerimden birisi olan ses ve ısı yalıtım projesi için de gerekli malzeme alınmıştı… :D
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

İşte yalıtım malzememiz ve yapıştırıcısı…
Resim

Evet dostlarım şimdilik bu kadar daha sonra Projemiz kaldığı yerden devam edicek.. :D


Lude

abi valla özeniyorum ya:) kıskandımda şimdi :lol: alalım bir tanede bana yapalım şöyle :lol: ne güzel çalışmalar.fooğraflarda çok açıklamalı ,sitemizin forum sitesi olduğunu sen ve İsmail abide hissediyorum açıkcası ;) diğer arkadaşlar bu konuda biraz zayıfız :D şu rulo izalosyon malzemesinide görünce içim gitti.bende yapacam.ama maliye hakkındada bilgi ver abi ;) polen filtesinide ityi akıl etmişsiniz.Oda ayrı bir güzel çalışma olmuş.Muratında ellerine sağlık.onuda özledik gerçi ;) çok güzelll çalışmlar.Ellerinize sağlık abi.monajınıda beklioruz ayrıca en kısa sürede ;)


PreludeBB2

Çok teşekkür ederim Hasan Hocam... Elimden geldiğince açıklamalı ve bilgilendiri olarak yayınlamaya çalışıyorum konuları... :) Abi yalıtım olayı mükemmel oldu gerçekten. Açıkçası bizim Honda ların genelinde bir yalıtım sıkıntısı var. Mesela BMW yada Mercedes gibi araçlara bakıyorsun, Almanlar fabrika çıkışında kullanmışlar bu yalıtımı ama bizim Japonlarda hak getire.. Fiyat olarak çok fazla maliyetli olmadı abi ama bu daha iç yalıtımı bunun araç tabanı için olanını da Würth den alıp uygulayacağım kısmetse yada Ziebart yaptırmayı düşünüyorum taban için.. Bu rolo ve yapıştırıcısının toplam maliyeti yaklaşık 100 TL idi abi. Açıkçası çok fazla bir para tutmadı malzeme ama asıl iş uygulamanın zorluğu oldu.. Biraz kıvrımlı çünkü bizim araçların tabanı ama şiddetle tavsiye ederim. Yalıtım projesini de en ksıa sürede yayınlıyacağım.. Tekrardan teşekkürler.... :D


Daniel Gabriel

Çok teşekkür ederim dostum. Sağolasın. Valal Tolgacım bizim araçlarda Polen olmaması gerçekten de önemli bir sorunmuş. Bunu kalorifer ekipmanlarını ve Blower ı söktüğümde anladım.. İçlerinde dal parçacıklarından inşaat kumuna, kadın saçından yaprağa kadar herşey vardı.. :) Ses yalıtımı konusuna gelince de özellikle uzun yolda asfalttan gelen ses insanı çok rahatsız ediyordu.. Özellikle benim gibi yüksek devirde sadece motor ve egzoz sesinin senfonisini alçak devirde de sessizliğin sesini dinlemekten zevk alan birisi iseniz. Abi yalırım için maliyet şu anda araç içi için 100 TL civarı oldu. Polen Filtresi de 20 TL mi neydi.. :) Ama asıl para araç alt taban yalıtımında gidecek ya Würth kullanıcam onun için yada Ziebart.. O da ilerki zamanlarda olucak. Çift katlı hem içten hem dıştan izolasyonla çok konforlu bir araç olucak Prelude.. :D


#afilli999#

imkanları çok geniş olupta sırf baba parasıyla arabasına ben arabama şunu yaptım ben arabama bunu yaptım diye mırıldanan zayıf cılız seslerin yanında senin bu yaptıklarını gördüğümde avazının çıktığı kadar bağırmanı haykırmanı istiyorum abi ama yinede sen mütevazi insansın bu kadar işi yaparsın alnından terler akar arabanın altında en dar el kol girmeyecek yerlerde saatlerce imanın gevrer ama sonunda akşam olup iş bitip eve geçtiğinde ve bunları tüm preludeseverlerle paylaştığında bu gün burayıda hallettim yarın daha güzel şeyler yapcam inşallah dediğinde yüzündeki o mutlu tebessümü ben buradan 900 km öteden görebiliyorum ve hissedebiliyorum bizler için son derece öğretici ve bilgili ayrıca özverili çalışmalarından dolayı senin araç adına ve tüm site adına ben sana buradan bir kez daha sonsuz teşekkürlerimi sunarım keşke hepimiz senin kadar özverili olabilsek araçlar konusunda allah yar ve yardımcın olsun abi ellerine emeklerine sağlık..


PreludeBB2

Ferhatçım asıl ben sizlere bu güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Ben hayatım boyunca böyle hava atmayı becerebilen, ukala, kendini övmesini iyi beceren bir adam olamadım. Her zaman mütevaziliği ve alçakgölüllüğü meziyet olarak görüp bu felsefe ile yetiştim. Benim yaptıklarımı yada benim yaşadıklarımı bir başkası yaşasa dediğin gibi olayı öyle destansı anlatırdı ki sanki bir savaş kazanmış general sanırdık onu. :D ben arabamla uğraşmaktan ona emek vermekten inanılmaz derecede mutlu oluyorum ve keyif alıyorum. Sizlerle bu çalışmaları paylaşmak ta benim için bambaşka bir mutluluk kaynağı.. En büyük mutluşuğum da sizlerden gelen bu mükemmel yorumları okumak oluyor. İyi ki varsınız Ferhatçım.. :D

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 03, 2013 10:38 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Evet dostlarım konumuza kaldığımız yerden devam ediyoruz… Sırada yalıtım projemiz var. Biliyorsunuz ki bizim Honda larda ve genellikle tüm Japon otomobillerinde ses ve ısı yalıtımı olayına pek önem verilmez. Motorlar son derece güçlü iken yalıtım ve izolasyon olayında dolayısıyla da konfor da biraz eksileri var bizim araçlarımızın. Almanlar bu konu da cidden çok iyiler. Herhangi bir Mercedes yada BMW nin taban halısını kaldırdığınızda sizi başparmak kalınlığında oldukça kalın bir elyaf yalıtım malzemesi karşılar. Bu malzemeyi adamlar aracın tüm tabanında kullanmışlar. Yol sesi cidden çok sinir bozucu bir sesdir ve insanın tüm sürüş keyfinin içine eder. Bende motor ve egzoz sesini bir noktaya kadar severim ama yol sesi gerçekten çok rahatsız eder beni. Özellikle uzun yolda. O yüzden Preludelerimizde eksik kalan bu noktayı da kendimiz yapacağımız custom ekleme ile kapatalım dedik ve Genel yalıtım Projesine giriştik… :D

Aşağıdaki fotoda da gördüğünüz gibi işte bizim Preludelerde kullanılan oerjinal yalıtım bu kadar. İnce bir parça kauçuk kaplama. Bunun altı sac.. Arka kısımda zaten hiç birşey yok. O yüzden de araç en ufak bir yol gürültüsünü dahi içeri alıyor.
Resim

İşte yalıtım malzememiz ve uygulanmaya hazır halde ölçülüp biçiliyor… :D
Resim

Yalıtım montaj uygulaması da başlıyor…
Resim
Resim
Resim

Murat ta sağolsun bu yalıtımın kaplama işleminde çok yardımcı oldu.. :D Bu arada Tarih: 10 Aralık 2008 Yalıtımın montaj fotoları…
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

İşte bu da yalıtımın montajının tamamlanmış hali.. :D
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Evet böylelikle aracıb iç taban yalıtımını da yapmış olduk. Gerçekten de güzel bir işçilik ortaya çıktı.. Bu arada yalıtım yapılmış ve yenilenip temizlenen halı üzerine monte edilecekken şu koltukları da tekrardan bir sileyim dedim. :D
Resim

İşte koltuklar en iyi şekilde temizlendi… :D
Resim

Evet son olarakta ta temizliği yapılmış halımızı yalıtım katının üzerine monte ediyoruz… :D
Resim

Şimdilik bu kadar dostlarım.. Böylece Preludelerimizin önemli bir donanım eksiğini de kapatmış olduk bu uygulama ile.. :D


alpgiray

Ozanım öncelikle bu olağanüstü çalışmalarını bu kadar detaylı resim ve açıklamalarla yayınladığın için sana çok teşekkür ederim.. ;)

Ben yaklaşık 2 aydır İstanbul dışında, Kütahya'dan açılmayan resimlere sinirlenerek, sadece yazıları okuyarak konunu takibe çalışıyorum..Bu iki aylık sürede 10 gün kadar İstanbu'da kalıp, sınırlı sürede ama özgürce resim ve yazıları inceleme şansım oldu..Yine de tam anlamıyla, istediğim gibi,sindire sindire giremedim konunun içine..Bana geniş zaman lazım..Yorumları o zaman sonuna saklıyorum.. ;)

Sınırlı izlenimimi özetlersek ; Bu projelerin sonunda senin araç, fabrikadan çıkmış ama asfalta hiç çıkmamış görünümde bir araç olarak sanırım Dünya da tek olacak..Para koleksiyonerlerinin tabiriyle tam anlamıyla " Çil Prelude " ...


PreludeBB2

Teşekkür ederim İsmail Abicim. Sizlerin yorumları benim için çok değerli. Valla elimden geldiği kadarıyla aracım için en iyisini yapmaya çalışıyorum abi. Bu restorasyon işi baya bir para gerektiriyor biliyorsun. O yüzden d işlemler ancak 3 yıl içerisine yayıldı ve bu anki seviyeye gelebildik. Şu eski konuların paylaşımını bir bitireyim sırada yeni konular da var. Yorumlarını merakla bekliyorum abi, sağolasın. :D :D


Evet dostlarım konumuza devam ediyoruz. Bu bölümde de Digital Klima sisteminin kurulumu üzerine yaptığım çalışmaları paylaşmaya devam ediceğim. Biliyorsunuz yalıtım projesi gündüz aracın yanında devam ederken geceleri evde de Digital Klima projesi devam ediyordu. Sensörlerin montajına devam ediyoruz sevgili dostlarım…

Heater Core Temperature Sensor (Kalorifer Radyatörü Isı Sensörü):

Bu sensörün amacı Aracın kalorifer ünitesinin içerisinde yer alan küçük radyatörün ısı derecesini Digital Klima Hava karışım ünitesine iletmektir. Daha önce bahsettiğim gibi digital klima sistemleri ana bir üniteye bağlı sensörler yardımıyla çalışmaktadır. Şimdi bu sensörü ve bunun bizim EDM araçlarımıza nasıl monte edileceğini inceleyelim.

Öncelikle bu sensörün monte edileceği yer şurası, yani kalorifer ünitesinin tam altında bulunan, radyatörün tabanının oturacağı nokta. Biz bu noktaya U şeklinde bir slot açıcağız. Açtığımız bu slota da sensörümüzü yerleştireceğiz..
Resim
Resim

Sensör için açacağımız slot tam burada yer alıcak ve şeklide dediğim gibi U şeklinde olucak.
Resim

Matkap ile bu slotu açıp birazda lastik hortum kullanıp kenarlara estetik bir görünüm veriyoruz. Gerçi hem altta hemde önüne dashboard gelip asla görülmüyecek bir yerde olsada şuk ve OEM bir görünüm olsun istedim.. :D
Resim

vee işte sensörümüz yerine takıldı… OEM Denso Marka.. :D
Resim
Resim
Resim

Artık Ditital yani Otomatik klima sistemine geçeceğimizden dolayı artık bu yandaki manuel tele ihtiyacımız olmadığı için onu da yerinden çıkarıyoruz..
Resim

Evet, böylece Heater Core Temperature Sensör ü de yerine monte ettik. Şimdi sırada Otomatik Klima sistemlerinin kalbi olan Air Mix Control Motorun yerine montajı ve ayarlanma aşaması var..

Air Mix Control Motor (Hava Karışım Kontrol Motoru):

Air Mix Control Motor, Digital Klima Sisteminin Beynidir ve ana kontrol ünitesidir diyebiliriz. Sensörlerden gelen tüm veriler bu motora iletilir ve bu motor üzerinde bulunan kolalr ve bir dişli çarkı yardımı ile kaloriferin hava akım kapılarını açar yada kapatır. Bu şekilde soğuk ve sıcak hava miktarını ayarlayıp, aracın içerinisi istenilen ısı derecesine getirir.

Öncelikle BB4 JDM Preludeler Sağdan direksiyonlu oldukları için neredeyse her şeyin yeri ters tarafta ve bu motorda sağdan direksiyonlu modellere göre çalışmak için ayarlanmış. Biz bu motoru EDM Preludelerimize göre yeniden ayarlıyacağız. Bunun için ilk önce Air mix Control motoru söküp üst kapağını çıkarıyoruz.. Buradaki amacımız BB4 larda belli bir noktaya kadar ters saat yönünde çalışan dişli çarkını saat yönünde çalışmaya uygun bir hale getirmektir. Bunu küçük bir dişli ayarlamasıyla EDM versiyonlara çalışır hale getiriyoruz..
Resim
Resim

Bu motorun mekanik ayarlamasını yapmakla işimiz bitmiyor. Birde bunu yerine monte etme problemimiz var. Normalde BB4 araçlarda bu kalorifer ünitesinin üzerinde yani üst kısmında bulunurken bizim EDM lerde bunu aynı yere monte etme şansımız yok. O yüzden de en uygun yere yani kalorifer ünitesinin alt kısmına yerleştireceğiz.. Fakat bunu yapmamız için öncelikle bu minik motorun braketi üzerinde de modifikasyon yapmamız gerekiyor. Öncelikle braket üzerindeki şu çıkıntıyı kesmemiz lazım ki takacağımız köşe noktaya tam anlamıyla uysun..
Resim
Resim

Evet bracket in üzerinden köşe parçasını kesmeyi başardık..
Resim

İşte Air Mix Control motoru takacağımız nokta burası. O yüzden de bracketin uç noktasını kesmemiz gerekiyordu. Bracketi motora monte edip kalorfier ünitesinin üzerinde nasıl duracağına bakıyoruz.
Resim

Air Mix Control Motor u bu resimde gördüğümüz yere monte edebilmemiz için. Şu görmüş olduğunuz iki çıkıntıyı ortadan kaldırmamız gerekiyor. Bu nokta dümdüz olmalı.. Bunun içinde yine matkabımızdan ve eğemizden faydalanıcaz. Bu arada Tarih: 13 Aralık 2008
Resim

Bu iki çıkıntıdan kurtulup alanı düzledikten sonra, air mix control motoru oturtacağımız montaj ayaklarına ihtiyacımız var. Bunun içinde ikisini birbirine yapıştırdığım dört adet somun işimizi görür..
Resim

veee bu kadar uğraştan sonra Air Mix Control Motor umuz yerine takıldı… :D
Resim

Birde bu motora bir kol yapmamız gerekiyor. Bu kol sayesinde kalorfier ünitesinin kapı kontrol dişlisi ile arasında bağlantı kuruyoruz.. Kolun takılmış ve Air Mix Control Motor un montajının bitmiş hali de bu..
Resim

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 61 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE JENERASYONLARI » PRELUDE G4


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye