Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE JENERASYONLARI » PRELUDE G5




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 15, 2014 12:10 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1141
Konum: Dünya...
Merhabalar arkadaşlar :)

- Prelude'yle ilgili bazı ufak tefek bakımları kendim yapma konusunda bir hobim vardı. Özellikle Fren Disk ve Balatalarının değişimini kendim yapmayı planlamıştım hatta teorik ve teknik anlamdaki hazırlığımı bile yapmış olmama rağmen buluşma öncesinde işlerim alelacele gelişince Fren disk ve Balatalarını değiştirmek bana nasip olmadı maalesef. Ama bir sonrakini inşallah kendim yapacağım..;)

" Gelelim buji değişimiyle ilgili konuya..."

- NGK'nın PZFR6F-11 Platin bujisi Honda'nın kullandığı orjinal ekipman modeli. Aracımın üzerinden ZFR6F-11 çıkmıştı, bende aynılarını almış ve değiştirmiş oldum. Ancak bir sonrakinde Laser Platinum olan PZFR6F-11 modelini alacağım. Laser Platinum olanlar 5 kat daha pahalı !!!

- ZFR6F-11'ler 11 TL iken PZFR6F-11 Laser Platinum 56 TL


- NGK'nın sitesinden aracınız için uygun olan bujiyi tesbit edebilirsiniz...

http://www.ngksparkplugs.com/part_finde ... /index.asp

Resim

Resim

NGK PZFR6F-11 BUJİ "Laser Platinum" Orjinal Ekipman
ResimResim
http://www.ngksparkplugs.com/products/s ... tinum.asp#

NGK ZFR6F-11 BUJİ "V-Power"
ResimResim
http://www.ngksparkplugs.com/products/s ... vpower.asp

Resim


NGK Sitesinden Buji değişimiyle ilgili Teknik bilgileri de paylaşmak isterim.

Resim

Resim

Buji Değiştirme sadece motor soğukken yapılır ! ! !

Bugün normalde alüminyum silindir kapaklarıyla donatılmış olan motorlarda alüminyum ısınma sırasında bujiden daha fazla genleşir, bunun sonucunda da buji yerine sıkışır. Bu nedenle buji değişimi genel kural sadece motor tamamen soğumuş durumdayken gerçekleştirilmelidir.

Tip kontrolü
Yeni yerleştirilen bujilerin değiştirilecek olan bujilerle aynı tipte olmasına dikkat edin.

Bujiler için kısa montaj kılavuzu

Montaj sırasında şu adımları dikkate alın:

1) Mevcut bujiyi gevşetin.

2) Sökmeden önce, varsa montaj yuvasındaki kabuklanmaları ve kirleri basınçlı hava ile temizleyin.

3) Eski bujiyi vidalayarak çıkarın.

4) Buji yuvası deliği içerisindeki kaba kirleri çıkarın.

5) Yeni bujiyi elinizle vidalayarak sıkabildiğiniz kadar sıkın.

6) Ambalajsız olarak sert bir zemine düşmüş bujileri hiçbir zaman kullanmayın.

7) Ayarlı tork anahtarı üzerinde doğru sıkma torkunu ayarlayın.

8) Ayarlı tork anahtarının soketini düz bir şekilde bujinin sıkma somununa geçirin ve bujiyi sıkın.

Torklar

Bir bujinin usule uygun montajı için ayarlı tork anahtarı gereklidir. Çünkü usta oto servisçiler için bile sıkma torkunu tahmin etmek neredeyse imkansızdır.

Bunun nedeni, sıkma torkunun birbiriyle çarpılan iki parametreden hesaplanmasıdır: ilgili döndürme noktasına etki eden kuvvet ve manivela kolunun uzunluğu.

Buji arızalarının çoğu yanlış sıkma torkundan kaynaklanır. Sıkma torku fazla küçük seçilirse sıkışma kayıpları ve aşırı hararet tehlikesi vardır. Ayrıca titreşimler sonucunda izolatörün ya da orta elektrodun kırılması da akla gelebilecek ihtimallerdir.

Sıkma torku fazla büyük seçilirse, bu durum bujinin kopmasına yol açabilir. Ayrıca gövde genleşebilir ya da burulabilir. Isı iletim bölgeleri zedelenir, aşırı hararet ve elektrotların erimesi ve hatta motorun hasar görmesi tehlikesi vardır.

- Konuyla ilgili Youtube Videolarını da paylaşmak isterim...

http://www.youtube.com/watch?v=pd0QDFFqPcc

http://www.youtube.com/watch?v=ML1IaeScmAE

Öncelikle alet edavatlarımız

1) Motor üstü koryucu kapağı sökmek için 10 numara Lokma takımı
2) Bujileri sökmek için 16 numara boru lokma takımı


Resim

Honda yazılı üst kapağı 10 numara lokmayla sökerek işe başladım
Resim

Resim

Yuvalarına sert bir şekilde geçmiş olan Pipoları çıkarırken biraz güç sarfetmek ve hafif döndürmek gerekiyor
Resim

Buji anahtarıyla bujiyi gevşettim; ancak benim buji anahtarı bujiyi tutamadığı için, Bujileri Pipolarla çıkardım ;)
Resim

Yeni Bujilerimizi takarken de Pipoları aynı şekilde kullandım :)
Resim

Eski Bujiler ve Yeni Buji arasındaki fark...
Resim
Resim

Resim

Elektrik süpürgesiyle tüm alanları temizledim ;)
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

WD40 sprey içerikli bir bezle Pipo ve Buji kablolarına detaylı bir temizlik yaptım
Resim

Son olarak Bujileri yuvalarına uygun torkda sıkıladıktan sonra "Pıt" sesini duyacak şekilde Pipoların montajını yaptım
Resim

Resim

Resim

Elektrik süspürgesini elime almışken kaput altı, dip, köşe, bucak, silgeç altı ızgara ve radyatör önü toz pislik sinek böcek hepsini temizledim.

Resim

Resim

Ve son olarak üst kapağımızı takıp marşımıza Bismillah dedik ve mutlu son...:)
Resim

Resim

- Görevi başarıyla tamamlamanın verdiği memnuniyetle ve küçük de olsa bu işi kendim yapmış olmamın keyfiyle garajdan ayrıldım...;)

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 15, 2014 12:17 am 
Çevrimiçi
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3476
Konum: Earth
Ne kadar da güzel bir çalışma ne kadar da detaylı fotoğraflar. Eline sağlık Kadir hocam. Büyük bir keyif ve merakla okudum.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 15, 2014 2:39 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Sal May 06, 2014 5:56 pm
Mesajlar: 34
Ellerine sağlık abi, bir dahaki buji değişimini ben de kendim yapacağım =)


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 15, 2014 10:01 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2440
Konum: KUŞADASI
Amatör üzeri profesyonel tarzda olmuş. Bu çalışmayı burada paylaştığın için teşekkür ederim. Eli biraz takım avadanlık tutan herkese güzel bir kılavuz olmuş. Elinize sağlık.

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 16, 2014 6:49 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 23, 2013 1:30 pm
Mesajlar: 876
Konum: istanbul
evet gerçekten güzel olmuş kadir hocam
ama burda dikkatimi çeken bi durum var abi o eldiven nedir öyle ya
yapma lütfen :) ellerin kirlenecek o kirli ellerle terini sileceksin ooo emek burda çıkacak ortaya :D
inşallah birdahakine


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 16, 2014 7:37 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 799
34VA9266-G5 yazdı:
evet gerçekten güzel olmuş kadir hocam
ama burda dikkatimi çeken bi durum var abi o eldiven nedir öyle ya
yapma lütfen :) ellerin kirlenecek o kirli ellerle terini sileceksin ooo emek burda çıkacak ortaya :D
inşallah birdahakine


heheh :) hem de doktor eldiveni de değil :)


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 16, 2014 9:47 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1141
Konum: Dünya...
34VA9266-G5 yazdı:
evet gerçekten güzel olmuş kadir hocam
ama burda dikkatimi çeken bi durum var abi o eldiven nedir öyle ya
yapma lütfen :) ellerin kirlenecek o kirli ellerle terini sileceksin ooo emek burda çıkacak ortaya :D
inşallah birdahakine


ozerki yazdı:
heheh :) hem de doktor eldiveni de değil :)


- :lol:

- Evet arkadaşlar doğru söylüyorsunuz Garajımda Maalesef lavabo olmayınca bu tarz çalışmaları eldivenle yapıyorum. :D

- Özkan arkadaşımızın yazdığı üzere aracımda doktor eldiveni de taşıyor olmama rağmen pudralı olması ve elde koku bırakması sebebiyle sadece yoğun temizlik zamanlarında yada jant-lastik temizliği yaparken kullanıyorum... 8-)

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Haz 17, 2014 3:03 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 2:39 am
Mesajlar: 296
Harikasın doktorum. Ellerine sağlık. Yemek programı izler gibi okudum :D

_________________
Emre DEMİRER


Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Haz 18, 2014 1:23 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Çrş May 28, 2014 10:42 pm
Mesajlar: 11
ellerine sağlık :)


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Ara 31, 2016 8:46 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Oca 25, 2014 9:03 pm
Mesajlar: 263
Konum: Denizli
Herkese merhaba. Bu konuyu hortlatma vaktimin geldiğini düşünüyorum.
Bildiğiniz üzere Ağustos ayından conta değişimi için kapak açtırmıştım ve bujilerimde bu esnada "IZFR6K-11S" modeli ile değişmişti.

Kadir hocamın paylaştığı bilgilerde bizim araçlar için ZFR6FIX-11 modelinin uygun olduğunu görüyoruz.
http://i58.tinypic.com/m8mv0h.jpg

Aşağıda görüleceği üzere ZFR6FIX-11 modeli ile benim aracımdaki IZFR6K-11S modelinin teknik özellikleri birebir aynı.
Resim

Resim

Şimdi sorunum şu; benim aracımda sabah ilk marşta rölanti 1200-1400 arası olması gerekirken, 800-900 civarında oluyor ve sarsıntılı çalışıyor. 1 dakika kadar sonra bu belirtiler geçiyor ve normale dönüyor. Subap ayarı desem daha 5.000 km önce kontrol ettirdim Honda Masters'da normal denildi. Önümüzde ki hafta bujiyle ilgili şüphelerimi gidermek için emisyon testine sokmayı düşünüyorum. Sizce ZFR6F-11 modeline geçmeli miyim?

_________________
Emre KUZDERE


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE JENERASYONLARI » PRELUDE G5


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye