Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE JENERASYONLARI » PRELUDE G5




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Kas 26, 2013 3:32 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3473
Konum: Earth
kaan_pct

Elimdeki orijinal el kitabından 4WS ile ilgili sayfayı taradım, ilk elden bilgi almak isteyen arkadaşlar için paylaşıyorum.

Resim

Uploaded with ImageShack.us


afilli999


gerçekten bilen biri varsa ve paylaşırsa bende çok sevinirim bu 4ws sadece kolay park etmek içinmi yoksa örneğin uzun yolda sollamaya çıktığınızda öndeki aracı daha kolay geçebilmek adına mı yapılmış? yoksa virajları daha rahat aracı savurmadan dönebilmek için mi? tam anlamıyla açıkayan olmadı bu olayı bi çok forumdada yalan yanlış bilgilerle tartışma konusu olmuş ne gariptirki ;)



kaan_pct

Yardımı olur mu bilmiyorum ama kitaptaki ilgili 2 sayfayı daha gönderiyorum.

Resim

Uploaded with ImageShack.us


Resim

Uploaded with ImageShack.us


kaan_pct

Başka bir topicte de konuşuluyordu ama buraya görüş yazmayı daha doğru buldum.

4WS ne işe yarar bir düşünelim:
30Km/s hıza kadar ön tekerlerin tersi yöne döner, yani aslında arabanın dönüş yönünde bir hareket verir. Park ederken, dar sokaklarda U dönerken müthiş bir kolaylık, zira arabanın dönüş çapını azaltıyor.
30Km/s hızdan sonra ise ön tekerlerle aynı yönde dönmeye başlar. Bir viraja girdiniz, araba önden çekişli. Arka taraf merkezkaç kuvetin etkisinde virajın dışına doğru savrulmaya meyleder. Hadi bir örnekle konuşalım:
Sola bir viraj dönüyoruz, hızımız 80Km/s. Direksiyonu normal olarak sola kırdık ama merkezkaç kuvvet bizi sağa (viraj dışına) doğru itiyor, işte burada 4WS işe yaramaya başlıyor, arka tekerleklerimiz de sola döndüğü için bizi viraj içinde tutmaya çalışıyor. Özetle savrulmamızı engelliyor.
Şimdi burada bir an durun... Ya aynı viraj içinde herhangi bir nedenle bir kontra vermeniz gerekirse? Yani sola viraj dönerken direksiyonu sağa kırarsanız? İşte en büyük tehlike burada, zaten ön tekerler sağa dönmüş, arka tekerler de 4WS yüzünden sağa döndü, merkezkaç da bizi sağa (viraj dışına) itiyor... Kaçınılmaz son malum.

Şimdi soralım: 4WS iyi midir yoksa kötü mü?
Ben cevap vermeden ekleyeyim, benim G5'te çalışıyor ve şimdilik iptal etmeyi de düşünmüyorum.



soulless

Bu konu forumumuzda da tartışılmıştı bir ara. Bahsettiğin şey tam olarak bu sistemin bir anlamda güvenilmez olduğunun altını çiziyor zaten. Ki bu sistem güvenilir olsa Honda dahil bir çok firma bu sistemi araçlarda kullanıyor olurdu. Özellikle ıslak zeminlerde ani kontralarda aracın arka kısmının kopması yüzünden pert olan bir çok G5 mevcut. Daha önce de belirtmiştim, yurtdışında bulunan G5 lerin neredeyse tamamına yakınında bu sistem kapalı. Gündelik kullanım için, araçla agresif sürüşler gerçekleştirmeyen kişiler için 4ws çok pratik ve işe yarar bir sistem. Özellikle de dış gözlerin aracın üstünden gözünü ayıramaması gibi ayrı keyifleri de mevcut.

Örnek;
Benzin istasyonuna gidin, aracı tam sağ veya tam sol yapılmış bir şekilde stop ettirin ve araçtan inin. Bütün istasyonun gözünün sizin araçta olduğunu ve bazılarının gözlerinin yuvalarından fırlayacak gibi olduğunu görürsünüz. Vah vahhh nereye vurdu acaba, baksana arka teker nasıl da yamulmuş diyenleri bile duyacaksınız :)



inTEGra

abi burda açıkladığın kontra ani direksiyon kırma olayı sanırım... hızla giderken ön ve arka tekerlekler aynı yöne bakıyor tam aksine bir hamle yapıldığında arka tekerler aksi yönde kalacağından aracın spin atacağı kaçınılmaz olur. Fakat yapılan bu ani direksiyon tepkisi arka tekerleklerede aynen yansıtılırsa (arka tekerleri döndüren elektrik motorunun tepki süresi nedir?) hiç bir sorun olacağını sanmıyorum... birde G5 lerde ESP yok sanırım ? :S



kaan_pct

Bence sorun spin etkisinden çok merkezkaç etkisinde. Elektrik motorunun tepki süresini bilmiyorum ama gözlemlediğim kadarıyla pek de yavaş değil. Yani viraj içinde bir kontra durumunda arka tekerlekler de aracı aktif olarak viraj dışına itiyor.


soulless

Hiçbir sorun olacağını sanmıyorum demeyin. Bu şekilde pert olmuş sayısı azımsanmayacak kadar çok araç var. Zaten özellikle yurtdışı forumlarından takip ettiğim kadarıyla hiçkimse bu sistemi kullanmıyor. Hız sınırlamaları çok daha fazla olmasına rağmen Abd de izlediğim, incelediğim araçların %90 ından fazlası 4ws yi kapatarak kullanıyor aracı. Zaten biraz işe yarar ve güvenli bir sistem olsa Honda bu sistemi kullanmaya devam eder, başka markalarda taklit yöntemiyle kullanır ve çok daha gelişirdi bu sistem.

Özellikle ıslak zeminlerde ani kontralarda tepkime süresi çok kısa olduğu için ki tepkime süresi kısa olsa dahi ani kontralarda aracı toplama süresi kısa olmadığı için arka bölümde ani kopmalar olabiliyor. 70 km gibi düşük bir hızla giderken dahi ıslak zeminlerde bu kopmayı yaşayanlar var.

Şehir içinde, park manevralarında, dönüş manevralarında çok işe yarayan, göze hoş gelen ve dikkatli bakışları üstüne çeken bir sistem fakat uzun yol için kullanışlı değil.



afilli999

o zaman 4ws den çıkaracağımız şey sadece kolay park,kolay manevra ve düşük hızlarda daha hızlı ve güvenilir dönüşler sağlamak...şayet turgay abinin dediği gibi çok güvenli bir sistem olsaydı 2001 de üretimi sonlandırılan bu araçtan sonra başka modellerde ve başka markalarda kullanılırdı ve çok daha geliştirilirdi...benim merak ettiğim günümüzdeki şehirler arası setra otöbüslerde kullanılan 4 ws uzun yolda kullanılıyor mu yoksa otomatik olarak kapatılıyor mu güvenilirliğini burdan anlayabiliriz belki aramızda kaptan olan var mı???? ya da seyahat firmasında çalışan biri?



soulless

%100 emin olmamakla birlikte otobüslere çok meraklı biri olarak Setralarda olan sistemin 4ws olmadığını biliyorum. 4ws ön tekerleğin hareketiyle doğru orantılı hareket eden yarı mekanik ve elektronik bir sistem. Setralarda bu özellik sadece çift dingil olan versiyonlarında var. Bu da çift dingilin arka tekerleğinde devrede oluyor. Manevra esnasında aracın ön tekerlekleri tam sağ veya sol yaptığında aracın hareketiyle beraber arka dingilin arka tekerleğinde bir boşluk oluşuyor ve devinimin aksine tekerlek sola veya sağa dönebiliyor belli bir açıda. Aktif bir elektronik sistem gibi değil de bildiğim kadarıyla daha çok tekerleğin boşluğundan kaynaklanan bir hareket bu.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 03, 2015 6:36 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 23, 2013 1:30 pm
Mesajlar: 869
Konum: istanbul
resimlere bakmak istedim ama açamadım :(


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Ara 06, 2015 10:24 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Mar 06, 2014 10:55 am
Mesajlar: 264
Bendeki orijinal kitaptan aldığım görüntüler şöyle:

Resim

Resim

Resim

Umarım işe yarar.


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 08, 2015 9:12 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 23, 2013 1:30 pm
Mesajlar: 869
Konum: istanbul
Okumus oldum ;)


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 15, 2015 12:05 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1141
Konum: Dünya...
- Paylaşım için teşekkürler Kaan abi...

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş May 04, 2016 9:06 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 23, 2013 1:30 pm
Mesajlar: 869
Konum: istanbul
malumunuz benim 4ws çalışmıyordu
dün bir olay geldi başıma paylaşmak ve fikirlerinizi almak isterim
amasörleri elden geçirdim bu arada 4ws mi resetlemek istedim resetledim ve çalıştı sonra 1 km kadar gittim stop ettim gene arıza verdi bir iki defa böyle yaptı bostancıdan yakıt aldım bağcılara kadar çalıştı gene kesti şuan çalışıyor daha arızaya gecmedi ama ara ara arızaya geçiyor neden olabilir acaba


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 4WS
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş May 04, 2016 12:17 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2431
Konum: KUŞADASI
bence , önce arıza verdikten sonra hemen arıza kodunu tespit etmen lazım. ben ya o muhtemel belalı sensör arızalı diyorum ya da onun veri okuduğu direksiyon takımında bir boşluk olabilir diyorum. ve buna bağlı olarak 20 ve 20 li numaralardan bir arıza kodu verecektir. diğer numaralardan bir arıza kodu çıkarsa arka direksiyon takımı ve onun sensörlerinden olabilir. ya da başka bişey. ama bu kod okuma işi seninnereye yöneleceğin konusunda sana fikir verecektir.

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Forum ana sayfa » PRELUDE JENERASYONLARI » PRELUDE G5


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye