Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE TEKNİK DESTEK




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Kas 17, 2016 5:49 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 790
Arkadaşlar, bazılarımızın bildiği gibi, hobi mahiyetinde kendime yedek şanzıman topluyordum. Aracımdaki şanzımanı da önceden iki kere tamir ettirmiş olmam bayağı öğretici olmuştu. İnternette bulduğum videolar ve tabi ki olmazsa olmaz Helms tamir kitabından da çokça faydalandım. Şanzımanı toparlarken, birkaç konuyla alakalı akıl danışmak için Fatih Hocamla görüşmüştük. Tabi uzaktan destek için videolar, fotoğraflar çekildi. Bu videoları sonradan incelerken ufak bir anlatım yapma fikri hasıl oldu.
Hazır elimin altında yeterli malzeme varken (aslında şanzımanı dağıtmak için gerekli olan aparatlar elimde yoktu, onları da hobi mahiyetinde kutu profilden kendim imal ettim) çoğumuz için nasıl çalıştığı ancak ilahi merciler tarafından bilinen m6ha kodlu G5 otomatik şanzımanımızla ilgili aşağıdaki videoyu sizlere hazırladım.
İlk 10 dakikalık bölümü sabreder de şurup niyetine dinleyebilirseniz, sonrasındaki açıklamalarda şanzımanın çalışma prensibiyle alakalı kafanızda bir fikir oluşacağını zannediyorum. Bahsettiğim gibi internetteki paylaşımlardan ben çok istifade ettim, sizlere de bu videonun (eğer siz de bir gün kendi işinizi kendiniz görmek isterseniz) yardımcı olmasını dilerim. Bu şekilde bir anlatım, görebildiğim kadarıyla İngilizce ve İspanyolca haricinde ilk defa Türkçe! Öğrenmek istediğiniz her türlü detayla ilgili soruları bilgim ölçüsünde buradan yanıtlamaya çalışacağım.

https://www.youtube.com/watch?v=mTnP6ECDBHY


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 1:26 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1111
Konum: Dünya...
- Gaz fren şanzıman halim duman... :mrgreen:

- Özkan'cım şaka bir yana eline, diline ve emeğine sağlık gerçekten. Harikuladenin fevkinde sıradışı bir çalışmaya imza atmışsın vesselâm.


_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 12:11 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 790
:) Abi parodi şahane hahahah


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 1:48 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 17, 2014 10:09 am
Mesajlar: 417
Harika bilgiler bunlar. Videoda bize yolladığın speşılll satisfaction klibini aradı gözlerim ama :D vtec just kicked in yoo la idare ettik :)

_________________
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 1:50 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Kas 17, 2014 10:09 am
Mesajlar: 417
Kadir hocam favorim bu e30 la şirokkko ya en harika bölümleri bence ahahaha

https://www.youtube.com/watch?v=ty8C0nnTKT0

https://www.youtube.com/watch?v=6gyJOl1fm98

_________________
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 6:03 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Oca 25, 2014 9:03 pm
Mesajlar: 247
Konum: Denizli
Anlatım güzel, neyin ne olduğunu bizde görmüş olduk sayende :)
Biraz alakasız ve amatör bir sorum var.

Arıza kodlarının hepsi torpidonun altında, vitesin sağında bulunan 2 girişli mavi soketten mi alınıyor?
Eğer öyleyse hangi arıza kodunun hangisine ait olduğunu nereden biliniyor?

_________________
Emre KUZDERE


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 9:56 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 790
Gayet güzel soru Emre' cim. Tarif ettiğin yerde iki soket mevcut, biri senin de bahsettiğin scs, diğeri de hemen onun yanındaki 3-wire. 3-Wire bağlantılı bir obd okuyucuyla görebileceğin gibi, scs'yi kısadevre yaparak göstergedeki ışıklardan da arıza kodlarını öğrenebiliyorsun. Mors alfabesi gibi uzun kısa yanmalarla ilgili ışıklar varsa arıza kodlarını gösteriyorlar. Uzunlar onlar, kısalar da birler hanesidir. Yani iki uzun beş kısa 25 gibi. Şanzıman arıza kodlarını D4 ışığı yanıp sönerek gösteriyor. Benzeri uygulamaları 4WS arızalarıyla ilgili forumda arama yaparsan bulabilirsin.


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 18, 2016 11:57 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1862
Konum: İZMİR
Mükemmel bir paylaşım dostum. Emeğine sağlık. Video da şahane olmuş. Bu tip teknik videolara hepimizin ihtiyacı var.. Hele hele bu şekilde açıklayıcı ve güzel olunca izlemesi de ayrı bir keyifli oluyor. :)

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Kas 19, 2016 8:31 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Oca 25, 2014 9:03 pm
Mesajlar: 247
Konum: Denizli
Anladım, o zaman "D4" yanıp sönüyorsa şanzıman; "4ws" ışığı yanıp sönüyorda 4ws, "Check engine" yanıp sönüyorsa motor arızası diyoruz yani?

_________________
Emre KUZDERE


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Kas 19, 2016 9:33 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3386
Konum: Earth
Şimdi bu video'ya ne denir efendime söyliyim...
Video'da bahsi geçen efendi kim acaba ben onu merak ediyorum? :):)
Zira bu kadar cümle içinde kullanıldığına göre büyük bir kıymet-i harbiyesi olsa gerek...

Harika bir video, sayende şanzıman konusunda teknik anlamda bir çok bilgiye sahip oldum Özkan...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE TEKNİK DESTEK


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye