Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE TEKNİK DESTEK




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Oca 05, 2017 2:38 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Oca 25, 2014 9:03 pm
Mesajlar: 253
Konum: Denizli
Forum içi ve dışı aramayı kolaylaştırmak amacı ile muhtemel arama kelimelerini sıralayayım;
Honda Prelude G5 Rölanti Valfi Sorunu Devir Ayarı Temizliği Termo Valf FITV (Fast idle Termo Valve) IACV (idle air control valve)

Şimdi gelelim yaşadığım bir problem ve çözümüne. Günün ilk marşında aracın rölanti devrinin 1500 civarı olması gerekirken 800-900 civarlarında kaldığını gördüm. Bu devrin düşük oluşu ilk çalışmada sarsıntılara sebep oluyordu. Bu tarz bir durumda şüphelenilecek ilk yerlerden birisi subap ayarı ve bujilerdir aslında. Ancak eğer subap ayarınızdan ve bujilerinizden eminseniz dikkatinizi emme manifoldu üzerindeki IACV ve FITV'ye çevirmeniz gerekir.

Öncelikle nedir bu IACV (Idle Air Contol Valve) ve FITV (Fast idle thermal valve) diyecek olursak;
Bu iki valfin amacı aracın rölantisini düzenlemek. Bu iki valfin gaz kelebeğine doğrudan hava aktarışı mevcut. Bu iki valf hava yakıt oranına müdahale ederek rölantiyi düzenli tutma görevini üstleniyor. (Fotoğrafta kelebek içerisinde görülen delikler)

Resim

Birbiri arasındaki fark ise şu; IACV araç çalışırken her daim devrede iken, FITV sadece soğutma suyu soğukken extra hava akışı sağlıyor, soğutucu akışkan ısındıktan sonra termal valf kendini ileri hareket ettirerek hava geçiş kanallarını kapatıyor ve artık devreden çıkıyor. (Fotoğraf temsili)

Resim

IACV kolayca ulaşılabilen bir noktada iken FITV'de işlem yapabilmek için öncelikle filtre borusunun ve gaz kelebeğinin sökülmesi gerekiyor. Ben bugün bu işlemi yaptırdım.

Resim

Resim

Yaklaşık 1 saat içerisinde bu işlemler yapıldı, gaz kelebeği ve FITV güzelce temizlenip yerine takıldı. Kontrol amaçlı aracı soğumaya bıraktık ve öğlen 12 gibi tekrar soğuk teste çıkıp işlemleri bitirdik. Şuan soğuk rölantim 1600 civarında, ısındıkça aşağıya doğru iniyor. Aynı zamanda günlük sıcak rölantimde 50-100 devir aralığında arttı, normalde kadrandan 1000d/dk çizgisinin altında yer alan küçük çizginin biraz altında dururken şimdi o çizginin biraz üstünde duruyor ve daha stabil ve sarsıntısız çalışıyor. Şimdi gelelim bu FITV işlemi nasıl yapılıyor ve detayları nelerdir?

FITV'yi gaz kelebeğinin altından çıkarıp açtığımızda bir ucu termal kısım, burayı balata spreyi ile temizleyip üzerindeki pisliklerden arındırıp kapatıyoruz. Diğer kısım ise ayar yapılan yer. (Fotoğraf temsili, çekmeyi unuttum)

Resim

Şimdi bu halkayı düz tornavida ile saat yönünde sonuna kadar sıkarsak soğuk rölanti yaklaşık 1100d/dk oluyor. Saat yönünü tersine doğru hareket ettirdikçe bu rakam artıyor. Yani şöyle ki, sonuna kadar saat yönünde sıkıp, sonra saat yönünün tersine 2,5 tur (360+360+180 derece) döndürür isek 1800d/dk'ya ayarlamış oluyoruz bu soğuk rölantiyi kii, buda fabrika ayarı demek oluyor.
ANCAKK! Aracınız lpg'li ise ve subap ayarınızda buna göre yapılmış ise yaklaşık 200-300 devir düşmeye sebep oluyor. Örneğin; benim aracımda sonuna kadar sıkılıymış aslında 1100d/dk olması gerekirdi ama subap ayarım LPG'ye göre yapıldığı için bu değer 800-900 arasındaydı. Şimdi ise saat yönünün tersine 2,5 tur çevirip 1800'e göre ayarladık ancak yine subap ayarından dolayı şuan benim aracım 1600d/dk'da çalışıyor ki bence gayet güzel bir değer. Eğer siz bu devri 2000 üstüne çıkarmak isterseniz 3-3,5 tur saat yönünün tersine çevirmeniz gerekiyor. Eğer 1300 devir olsun diyorsanız yaklaşık 1,5 tur çevirmeniz yeterli olacaktır.

_________________
Emre KUZDERE


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Oca 05, 2017 3:39 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1114
Konum: Dünya...
- Şu videoları da eklemiş olalım ;)

FITV&IACV Temizliği...




_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Haz 22, 2017 9:12 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Sal Nis 04, 2017 8:29 pm
Mesajlar: 58
Konum: izmir
izlemesi bile çok zevkliydi. emeğine sağlık üstadım. :)

_________________
izmirin yeni Yüzü de Oluruz...
CİHAN YILMAZ...


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Haz 22, 2017 9:50 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 11:45 pm
Mesajlar: 376
Bu sorun lpg li araçlarda çok daha sık görülüyor.Geçen haftalarda Çağların araçta da bu sorunu yaşadık,Sanırım sorununu da çözdük.Simsiyah çıkan bir kurum...ismail Abiyle yağmurun altında zar zor bulduğumuz anahtarla manifolddan söküp Çağlar kardeşime gönderdik.Geriye Yağmur altı kahve ve sohbet kaldı bize:) Tebrikler hepimizin yapması gereken bir çalışma bu:) Tebrikler açıklamalar çok güzel olmuş Emre


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Haz 23, 2017 1:25 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 12:45 pm
Mesajlar: 847
Konum: İstanbul
Güzel ve anlaşılır bir paylaşım.Teşekkürler Emre. Ek videolar için bir teşekkür de Kadir Hoca'ya..

_________________
ismail alpgiray
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE TEKNİK DESTEK


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye