Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE TEKNİK DESTEK




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 7:33 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3415
Konum: Earth
G4 lere zaten 17 jantın büyük geldiğini düşünüyorum. Yurtdışında da en çok 16 jant kullanıyorlar. Özellikle G5 oem jantlarının ne kadar yakıştığı düşünülünce 16 jant spacer ile bence harika bir seçim olur. G4 sahibi iken de 16 jant kullanmıştım ve harika görünüyordu. 17 jant spacer ile olur ama 7 inç hariç her jant ciddi sürtme yapar. 7 jant bulmakta biraz zor...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 8:09 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 05, 2014 3:33 pm
Mesajlar: 567
Konum: Ankara/Antalya
Bence sürtme işi tamamen offset ölçüsü ile alakalı arkadaşlar. Benim halihazırdaki jantlar 17 inç büyüklüğünde ve 7.5 inç genişliğinde. Spacer taktırmadan önce bir gram bile sürtme yoktu ki aracı baya bi basmış olduğum bir dönem de oldu. Ancak spacer taktıktan sonra sürtme başladı ama ben geniş iz aralığını ve çamurlukları dolduran görüntüyü seviyorum. Çözüm olarak çamurluk içi yatay sac kısımları içeri doğru eğdirmek ama boyadan önce yaptıracağım inşallah.

Yiğit benim tavsiyem ilerideki jant opsiyonlarını da düşünerek boyadan önce bu kısımları içeri doğru çekiçlet. Arka çamurluktan içeri bakarsan dediğim kısımları görebilirsin. Yurt dışındaki basık ve büyük jantlı Prelude'larda durum böyle. Boyadan sonra yaptıramazsın benden söylemesi.

Bu arada benim spacerlar önde 1 cm arkada 1.5 cm genişliğinde ve sadece jantları dışarı almak içindi. Sende uygun offsetteki jantlarla 4x100 ya da 5 bijonlu bir spacer kullanabilirsin. Böylelikle ciddi bir maliyetten kurtulursun :)

_________________
Savaş PAMUK


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 8:54 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 393
Ya istediğim jant 9 ofset ama önler 8.25 arkaşar 9 ofset hal böyle olumca vay halime demekden kendimi alamıyorum :(

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 8:55 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 393
savagecars yazdı:
Bence sürtme işi tamamen offset ölçüsü ile alakalı arkadaşlar. Benim halihazırdaki jantlar 17 inç büyüklüğünde ve 7.5 inç genişliğinde. Spacer taktırmadan önce bir gram bile sürtme yoktu ki aracı baya bi basmış olduğum bir dönem de oldu. Ancak spacer taktıktan sonra sürtme başladı ama ben geniş iz aralığını ve çamurlukları dolduran görüntüyü seviyorum. Çözüm olarak çamurluk içi yatay sac kısımları içeri doğru eğdirmek ama boyadan önce yaptıracağım inşallah.

Yiğit benim tavsiyem ilerideki jant opsiyonlarını da düşünerek boyadan önce bu kısımları içeri doğru çekiçlet. Arka çamurluktan içeri bakarsan dediğim kısımları görebilirsin. Yurt dışındaki basık ve büyük jantlı Prelude'larda durum böyle. Boyadan sonra yaptıramazsın benden söylemesi.

Bu arada benim spacerlar önde 1 cm arkada 1.5 cm genişliğinde ve sadece jantları dışarı almak içindi. Sende uygun offsetteki jantlarla 4x100 ya da 5 bijonlu bir spacer kullanabilirsin. Böylelikle ciddi bir maliyetten kurtulursun :)

Savaş abi vende çamurluk katlamayı sevmiyorum öyle olunca arabanın çizgileri çok bozuluyor abim ya sanada tavsiyem sakın yapma spacer ları çıkart yinede katlama öamurlukları yada çekitletme:(

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 8:58 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 393
Evet sorunu buldum cvbınıda buldum ön poryaları delip yeniden saplama takabilşyoruz bu artık gerçek bunun korkulacak yada benzeri hiç bir şey yok ama arka poryalarda delinecek bir porya yok çünki o delinecek yerler oyuk önleri delebeiliriz sıkıntı sıfır yarım milim bir spacer lada kesinlikle korkulacak hiç birşey olmadığını araştırdım ama arkalara bişey hapamıyor sadece spacer

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 9:46 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3415
Konum: Earth
Bu konuya daha uzman arkadaşlarımız muhakkak yanıt verecektir fakat farklı dönemlerde forumda ve buluşmalarımızda bu konu konuşuldu. Bu bahsettiğin işlemin hiçbir güvenliğinin olmadığı, can taşınan bir araçta bu uygulamanın çok sakat olduğu iletilmişti bilgisi olan arkadaşlarımız tarafından. Bana da pek mantıklı gelmiyor bu işlem, yine de teknik anlamda çok bilgili değilim...

Bu araçlara 9 jant uygulamak arkadan sert bir görünüm haricinde hiçbirşey kazandırmaz. Bu araçlar 9 jant için uygun değil ki spacer kullanmadan bile 9 jantla ciddi sürtme sorunu yaşanır. Aracı basamadıktan sonra da 9 jant uygulamak sadece gözü bozar ve keyif vermez.

Mekanik anlamda bilgi sahibi değilim bir çok konuda ama jant, ofset, estetik olarak uzun yıllardır bizim araçları araştırıyor ve hala devam ediyorum. Bu tarz modifikasyon işlemleri ciddi anlamda Abd de uygulanıyor ve 1000 araçtan 10 tanesi bile 9 jant kullanmıyor aracında. 9 jant kullanarak orjinal bir coilover ile dahi aracı basmak mümkün olmayacaktır.

Şahsi fikirlerim bunlar, iletmek istedim sadece...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 10:20 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 05, 2014 3:33 pm
Mesajlar: 567
Konum: Ankara/Antalya
Yiğit benim söylediğim kısımlar çamurluğun içine doğru katlı yerler. Yani dediğim işlemi yaptığında dışarıdan görüntüde bir değişiklik olmayacak. Sadece iç kısımda jant için yaklaşık 1 cm lik bir alan kazanacaksın. Dediğim gibi dışta bir oynama yok. Bu haliyle birşeyler yapılabilir sadece.

_________________
Savaş PAMUK


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 10:35 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3415
Konum: Earth
Araçta janttan önce başka modifikasyon işlemleri uygulanmalı, janta en son karar verilmeli diye düşünüyorum ayrıca... Şık bir ön ek, g4'ler için harika bir seçim olan arka accord lip üçlüsü, alçaltma tercihi, bulunabilir ise mugen arka spoiler vesaire... Jant en son... Seviyoruz jant işini ama bütünlük hepsinden önemli...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 10:39 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 393
turgay abi dediğim gibi eğer işin ince boyutunu düşünürseniz her janto poryaya geçmiş 4 tane saplama tutuyor bu bir jant deliği sadece jantı sıkı sıkı tutmaktır jantın değerini jantın merkezini göbek verir göbek oturur diğer saplamaların amacı göbekden uzaklaşmaması jantı siz dört civata falan diyoruz ama aslında bizim rotumuz balansımız göbektir bundan ibaret araştırmanın sonucu bul.

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 05, 2017 10:41 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 393
Savaş abi bende iişte arabada jant önemli diyorum diğerleri her şekilde ulaşılabilir yeniden yapılabilir ve dökülebilir şeyler ne biliyim abi ya uğraşıyoruz ludeyle çalışmalara devam ;)

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE TEKNİK DESTEK


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye