Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ara 11, 2013 12:53 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1113
Konum: Dünya...
- Merhabalar arkadaşlar; aracımla ilgili bazı teknik iyileştirmeler ve G5 için üretilmiş özel parçalarla ilgili planladığım ancak hayata geçiremediğim bir çok işlemi forumun yeni ve taze enerjisiyle artık gerçekleştirme zamanım geldi diye düşünüyorum. Buna ilk iş olarak OEM jantlarına dönerek başlayacağımı da ifade etmek isterim. ;) Orjinal jantlarım gayet sorunsuz duruyor. Birazcık temizlik ve parlatma işlemi uygulayabilirim...

- Aslında Turgay abinin ve Emre arkadaşımızın araçları teknik iyileştirmeler ve özel aksesuarlar konusunda örnek alınacak ve gıpta edilecek araçlar. Projeye bu araçlardan etkilenerek karar verdiğimi belirtmek isterim. Ayrıca bu konunun Prelude'sini daha özel hale getirmek isteyen prelude kullanıcıları için kaynak ve klavuz olmasını istiyorum.

- Bu projeye; forumda bu konuyla ilgili tüm arkadaşlarımızın bilgileri ve tavsiyeleri doğrultusunda yön vermek isitiyorum. :!: Ben planladıklarımı yazıyorum, sizlerin tavsiye ve önerilerinizi de bekliyorum...

Aracımla ilgili teknik iyileştirme hususunda
- Brembo fren diski ve tertibatları (Wilwood vs. gibi markalar da olabilir. Fiyat kalite oranı önemli)
- Ön ve arka kule gergisi
- Bazı arkadaşlarımızın kullanıp tecrübe ettiği şanzıman yağı soğutucusu ilk önceliklerim arasında geliyor.(Güncel parça ve işçilik fiyatı?)
Resim

Bu listeye çok sevdiğim Cold Air Intake ve Egsoz sistemi ekleme düşüncem var ancak insan belirli bir misyon ve nosyon sahibi olunca yerleşim alanları içinde rahatça kullanabileceğim bana ve çevremdekilere rahatsızlık oluşturmayacak bir egsoz sistemi olmasını istiyorum. Gece eve geç geldiğimde komşular egsozumuza uyanmasınlar. Dolayısıyla Varex tarzında uzaktan kumanda kontrollü bir sistem daha mantıklı görünüyor. :idea: Yada kalitesi ispatlanmış bir egsoz markası olmalı. Aklıma ilk Remus geliyor. Öyle kur gürültü bir egsoz olmasın derinden ve orjinal bir ses isityorum. Cold Air Intake uygulamasında özel ve kaliteli bir kit arayışındayım...

Diğer aksesuar planlarımda ise
- Ön tampon Lip (Ön lip konusunda bir çok model var ancak Emre arkadaşımızın kullanmış olduğu Lip sanırım en kibar ve güzel modellerden.)
- Arka lip? (Yakışıp yakışmadığı konusunda kararsızım, yakışan bir model olduğunda niye olmasın!)
- Yan etek
- JDM sis farları
- Mevcut ön farları da boşa çıkarıp mercekli Xenon far düşüncem var. Xenon kitiyle yapılanlar hem diğer sürücüleri rahatsız ediyor hem de sanırım far camının fazla ısınmasına sebep olarak parlaklığını kaybedip matlaşmasına sebep oluyor.
- Aracımda orjinal olmayan 2 takım paspas olsa da orjinal ve şık bir pas pas takımına da ihityaç var gözüküyor.

Bahsettiğimiz parça ve aksesuarların bir çoğu sanırım Türkiye'de olmayan yurt dışından getirilen ve "ebay" , "amazon" gibi alışveriş sitelerinden alınan ürünler. Daha önce alışveriş yapmış arkadaşların tecrübe ve tavsiyelerini bekliyorum...

Ben bahsettiğim parçaların bazılarının fotograflarını ve linklerini paylaşıyorum. Sizlerde tecrübe ettiğiniz yada tavsiye edebileceğiniz ürün önerilerini paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden hepinize teşekkürler...

- Brembo fren diski

http://www.ebay.com/itm/Brembo-Sport-33 ... 5f&vxp=mtr
Resim



- Ön lip

http://www.ebay.com/itm/97-98-99-00-01- ... 1140305328 veya http://www.ebay.com/itm/97-01-Prelude-O ... 1247803452
Resim



-Yan etek altı spoiler

http://www.ebay.com/itm/97-01-Prelude-O ... 0952972328
Resim


- Xenon far

http://www.ebay.com/itm/97-01-HONDA-PRE ... 0947140727
Resim



- Ön kule gergisi

Tanabe Strut Bar Front 97 02 Honda Prelude | eBay
Resim


- Arka kule gergisi

Tanabe Strut Bar Rear 97 02 Honda Prelude | eBay
Resim

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


En son DoctoR tarafından Cmt Ara 14, 2013 12:36 am tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ara 11, 2013 11:08 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Öncelikle müsaadenle bu başlığı Prelude Modifiye ana konusunun altına taşıdım. Bu başlık için daha uygun bir konu sanırım.



Bu başlığı gördüğüme çok sevindim. Umarım ve diliyorum en kısa zamanda tüm isteklerini gerçekleştirirsin ve zaten mükemmel bir kasaya sahip olan G5 in daha da harika bir görünüme kavuşur...

Tek tek yardımcı olmak adına fikirlerimi ileteceğim.

Malum, konu biraz uzun...

FREN DİSKLERİ: Öncelikle bunları ebay yolu ile getirtmen mümkün değil. Gümrükte takılır... Bu tarz yürüyen aksam parçaları yasak ve verdiğin paraya yazık olur. Aracı kurumlar vasıtası ile getirtmen lazım, onlar da ayrıca komisyon alıyor. Çok iyi araştırmak gerekiyor çünkü sadece disk getirmekle olmuyor. Kaliperlere de uyumsuz olabiliyor, fren merkezi tesisatına da müdahele gerekebiliyor. Bu iş biraz karışık. Yapan arkadaşlardan biliyorum, tüm merkezi sistemi yani kaliperler de dahil değiştirmediğin sürece zaten çok hissedilir bir performans alınamıyor çünkü sadece disk değil önemli olan.

ÖN ve ARKA KULE GERGİSİ: Tanabe çok kaliteli bir marka ama malzeme kalitesi olarak Megan Racing ile arasında bir fark yok. Bu nedenle hem daha hoş bir görünüme sahip olması hem de daha uygun fiyatlı olması hem de jdm ruhuna daha uygun bir parça olması ( honda grubunun çok sevdiği bir markadır ) nedeniyle megan racing i şiddetle tavsiye ederim. Ebay yolu ile getirtilebilir.

ŞANZIMAN YAĞI SOĞUTUCU: Hayden markayı tavsiye ediyorum. Bizim araçlarımız için en çok kullanılan, japonya da fabrikaya çağrılan G5 lere uygulanan markadır. Ürünün tam marka kodunu yazıyorum, ebay den bulabilirsiniz. İşçiliği çok zor değil, sadece radyatör ün alt kısmına rüzgarı alacak şekilde monte ediliyor o kadar...
http://www.ebay.com/itm/HAYDEN-TRANSAVE ... 97&vxp=mtr

COLD AIR: Hava filtre kiti mi yoksa doğrudan cold air mi? İkisi farklı çünkü, hangisi olduğunu iletirsen daha net bilgi veririm. Araçlarımıza en uygun filtre kitlerinden biri, şu an aracımda da olan Aem V2 filtre kiti... Zaten honda ve Aem kardeş marka gibiler...

EGZOZ: Ses istemiyorsan, hem görünüm hem de performans olarak kesinlikle ve kesinlikle remus derim. Kendine has hırıltısı vardır. Asla rahatsızlık vermez. Rölanti de sadece hafif bir hırıltısı vardır, hiç kimseyi rahatsız etmez. Performansı üst düzeydir ve en önemli özelliği uzun yolda sesi keser. Huzurlu bir yolculuk sağlar içe hiç ses vermez. %100 remus diyorum ve bu konuda bir çok arkadaş bana katılacaktır.
Warex vesair, aman üstadım sakın bulaşma... Bu ifademi lütfen mazur gör ama apaçi işi o tarz egzozlar... Hele hele kumandalı tip bir egzoz alıp güzelim G5 ini mahvetme, yalvarırım...

LİPLER: Ön lip için emre link verecektir. ben de tavsiye ediyorum, hem poliüretan hem de çok şık. Yan ekler tercih meselesi, ben gerek görmediğim için yaptırmadım. Link verdiğin yan eteklerin devamı olan arka ek var. O da tercih meselesi. Eğer bagaj spoyleri kullanacaksan bütünlük çok bozuluyor alt ekle beraber. Arabanın arka görünümü çok kalınlaşıyor. Eğer bagaj spoyleri düşünmüyorsan arka ek kullanılabilir diye düşünmekteyim. Bagaj spoylerinde Emre nin araçta olan efsane mugen lip i... Kesinlikle yaptıracağım. Mükemmel bir spoyler, o kadar devasa boyutlara sahip olmasına rağmen bu kadar hoş ve araca etki eden bir spoyler olması çok enteresan... Abd de o lip çok pahalı ama prelude denince akla gelen ilk ülkelerden biri Polonya dır. Oradan biri bu lipi almış ve kendisi üretmiş satıyor. Fiyat olarakta son derece makul. Link veriyorum;

http://www.ebay.com/itm/150711950053?ru ... 26_rdc%3D1

JDM SİS FARI: Tavsiye ederim tabii, Ebay de rahatlıkla bulunabilen bir ürün.

XENON: Üstadım önemli bir konu: Merceksiz farlarda xenon un çok rahatsız edici olduğu bir gerçek. Yalnız ben dahil forumumuzda bir çok kişi mercekli farı denedi ve memnun kalan hiç olmadı. Aracımıza en uygun farlar orjinal farları. Sportij bir görünümü olduğu doğru ama uzun vadede gözünü rahatsız edeceğine neredeyse eminim, ciddi anlamda tecrübeyle sabittir. Xenon un ışık değerleri var. Araçlarda kullanılan normal ampüller sarıdır ve 4300 kelvin düzeyindedir. 4300K çok kaliteli xenon kitleri var. Hem orjinal farlara çok yakın renk verir, hem karşı tarafı asla rahatsız etmez hem de xenon kite sahip olmuş olursun.

PASPAS: Ebay de orjinal paspaslar bulunabiliyor. Bizim paspaslarımızın kendine has bir yönü var. Şoför tarafında prelude yazısı, yolcu tarafında ise H logosu olması paspaslara ayrı bir hava katıyor. Çok tavsiye ediyorum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Her türlü sorun için yardımcı olmaya hazırım. Umarım tüm bu projelerini büyük bir keyifle yerine getirirsin...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ara 11, 2013 3:19 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1113
Konum: Dünya...
- Teşekür ederim Turgay abi. Konuyu nereye açsam kararsızlığı ve tam cevap gönder tuşuna basmak üzereyken elektriklerin kesilmesi sonucu yazdığım satırların boşa gitmesi ve sonrasında aceleyle tekrar konu açınca genel bir bölümden açmışım kusura bakmayın. Konunun buraya taşınması iyi olmuş.

- Detaylı bilgilendirmeniz için ayrıca teşekkür ederim.

:idea: Özetle bahsedecek olursak. :idea:

- Tanabe kule gergileri kalitesi iyi ve fiyatı uygunsa mantıklı

- Tavsiyeleriniz doğrultusunda Varex'den vazgeçtim. Ayrıca çok pahalı. Remusun Prelude için üretmiş olduğu ürünün de üretimi bitmiş. Üniversal bir ürün bakacağız sanırım. Mugen Twinloop denen ürünün Obx replika versiyonu konusunda ne düşünüyorsunuz acaba?

- Arka lip ve spoyler konusunda aynı fikirdeyim. Yakışan bir kombinasyon yada sadece tek spoyler olabilir. Arka bagaj üstü spoyleri inceldim fena değil düşünülebilir.

- Ayrıca roof spoyleri de beğendim.
Resim
http://www.ebay.com/itm/Painted-Process ... 1950053%26

- Şanzıman yağı soğutucusunu da inceledim hoşuma gitti fiyatı uygun ve komplex bir parçaya benzemiyor. Yaptığı iş çok önemli

- Fren diski konusunda o zaman Türkiye'den uygun bir ürün arayışına girelim diyorum. 5x114.3 bijon aralıklı stoptech veya tarox markaları hakkında bilgi ve tecrübesi olan veya başka öneriler var mı?

- Hava filtre kiti yada Cold air intake uygulamasını eğer bulabilirsem hazır kit olsun isitiyorum. Motor bölümünün içinde açıktaki filtre pek hoşuma gitmiyor aslında...

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ara 11, 2013 3:52 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Rica ederim,

Yardımcı olabildi isem, en ufak bir faydam dokunmuşsa ne mutlu bana...

- Tanabe nin fiyatı megan racing den daha pahalı, hatta bildiğim yaklaşık 2 katı fiyat farkı var her ikisinin arasında... O nedenle megan racing i tavsiye ederim...

- Evet remus un ürettiği üniversal modellerden birini tercih edebilirsin. Emre nin araçta ve benim eski araç ZG 778 de olan model hem görünüm hem de performans olarak çok iyi bir tercih gibi görünüyor...
Mugen Twinloop Obx replika çok bilinen bir egzoz. Daha çok honda civic vti ve civic coupe lerin kullandığı bir versiyon. Bu araçlar özellikle coupe versiyonları daha erken vtec açtıkları için egsoz un çıkardığı ses beğeniliyor. G5 lerde hiç görüp duyduğumu söyleyemem ama remus la kıyaslandığında bir adım önde olan ürün benim için remus olur.

- Arka bagaj üstü spoyler yerine Emre nin araçta bulunan şeffaf rüzgarlık tarzında olan ürünü tercih ederim. Bu ürün klasik olarak kullanılan m çıtalara benzediği için jdm kültürüne oturtamıyorum.

- Şanzıman yağı soğutucusu kesinlikle söylediğin gibi bir ürün. Çok basit ve çok işlevsel. Yaptığı tek şey yaklaşık olarak 50 60 derece yağda soğuma sağlamak. Özellikle yüksek süratlerde şanzımanın yağı 200 dereceye kadar çıkıyor çünkü ve bu aşınma da bu ısı nedeniyle oluyor.

- Bizim araçlara uygun ebc diskler var. Bu diskleri ülkemizde getirip satan bir yer vardı ama şu an hatırlayamıyorum. Bulursam hemen haber veririm. Diğer ürünler hakkında bilgim yok.

- Cold air kit, eski forum üyelerimizden Volkan ın 34 DK 1923 plakalı aracında vardı. Hatta tamponun sağ tarafından çıkış vermişlerdi. Bu tarz bir ürün daha performans veriyor ama bakımı ve kullanımı biraz zor. Zira özellikle kış şartlarında çok dikkat etmek, sürekli kontrol edip temizlemek gerekiyor iç kısmını zira doğrudan motora havayı çekiyorsunuz ve arada bulunan filtreleri düzgün kontrol etmek gerekiyor. Aem v2 lerin çalışma prensibi farklı ve diğer açık kitlere göre daha değişik yapıları var. Benim tercihim bu yönde, karar sizin...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 10:59 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 797
Selam,

Bir aralar ben bol bol ebay'den parça sipariş ediyordum, şunları da geçen sene miydi ondan önceki mi hatırlamıyorum getirtebilmiştim mesela;

http://www.ebay.com/itm/HONDA-PRELUDE-9 ... 1971wt_888

Bu disklere ben gümrük ödemedim, ufak bir miktar ardiye ödemiştim, yalan olmasın ama 5 - 10 Tl gibiydi, adresime kadar geldiler... Sebebi de gönderici toptan paket yollamak yerine her diski ayrı ayrı kargolamıştı 40 küsür dolardan ayrı ayrı beyan vererek, ki ben böyle birşey talep etmemiştim, gidip Topkapı'dan %20 vergi ödeyerek elden teslim almayı planlıyordum, hoş bir sürpriz olmuştu...

Yine aynı dönemde Energy'nin PU burç kitini, 8 rotil ve 4 z-rot getirmiştim, bunları Topkapıdan almıştım vergilerini ödeyip... Güncel yurtdışı kargo ve gümrük durumu nasıldır bilemiyorum ama alışveriş kotasını aşan bir mebla beyan edilmişse, özel kargo şirketi kullanmıyorsan (FedEx, UPS vs...) Avrupa'dan gelenlere %18, Avrupa haricinden gelenlere %20 vergi ödemek kaydıyla postaneden gidip alınabiliyor... Bu da benim deneyimim, paylaşayım dedim, belki faydalı olur, selamlar.


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 12:01 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1113
Konum: Dünya...
ozerki yazdı:
Selam,

Bir aralar ben bol bol ebay'den parça sipariş ediyordum, şunları da geçen sene miydi ondan önceki mi hatırlamıyorum getirtebilmiştim mesela;

http://www.ebay.com/itm/HONDA-PRELUDE-9 ... 1971wt_888

Bu disklere ben gümrük ödemedim, ufak bir miktar ardiye ödemiştim, yalan olmasın ama 5 - 10 Tl gibiydi, adresime kadar geldiler... Sebebi de gönderici toptan paket yollamak yerine her diski ayrı ayrı kargolamıştı 40 küsür dolardan ayrı ayrı beyan vererek, ki ben böyle birşey talep etmemiştim, gidip Topkapı'dan %20 vergi ödeyerek elden teslim almayı planlıyordum, hoş bir sürpriz olmuştu...

Yine aynı dönemde Energy'nin PU burç kitini, 8 rotil ve 4 z-rot getirmiştim, bunları Topkapıdan almıştım vergilerini ödeyip... Güncel yurtdışı kargo ve gümrük durumu nasıldır bilemiyorum ama alışveriş kotasını aşan bir mebla beyan edilmişse, özel kargo şirketi kullanmıyorsan (FedEx, UPS vs...) Avrupa'dan gelenlere %18, Avrupa haricinden gelenlere %20 vergi ödemek kaydıyla postaneden gidip alınabiliyor... Bu da benim deneyimim, paylaşayım dedim, belki faydalı olur, selamlar.


-ilginiz ve önerileriniz için teşekkür ederim, gerçekten ihtiyaç duyabileceğim önemli bilgiler var. Ayrıca fren disklerini de beğendim. Montaj, performans ve kullanım tecrübelerinizi de öğrenmek isterim. Energy PU burç kiti, rotil ve z-rot linklerini de paylaşabilirseniz sevinirim...

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 12:05 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Aynı durumu yaşayan çok kişi mevcut. Bu parçalar yani disk, amortisör, koni tarzında yürüyen aksam parçalarını getirtmek yasak. Yine de bir çok forumdan gördüğüm, sipariş verip kapısına kadar teslim alan kişiler var. Yani bu biraz da şans meselesi. Gözden kaçabiliyor veya önemsemeyebiliyorlar. Mesela Volkan ın eski aracı için aldığı tein marka ayarlı amortisörler takılmıştı ve volkan almak için neredeyse amortisörler kadar para ödemişti ve günlerce uğraşmıştı. Bunun dışındaki parçalar ve ufak bedelli yani 100 usd nin altındaki parçalarda çok sorun olmayabiliyor ama şu an kurallar gereği yürüyen aksam parçaları getirtmek maalesef sorun... Disk fiyatı da yüksek olunca, parasını ödeyip gümrükte el konulması çok can yakar sanıyorum.

Bedeller yüksek olunca denemesi biraz riskli...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 1:30 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1113
Konum: Dünya...
soulless yazdı:
Aynı durumu yaşayan çok kişi mevcut. Bu parçalar yani disk, amortisör, koni tarzında yürüyen aksam parçalarını getirtmek yasak. Yine de bir çok forumdan gördüğüm, sipariş verip kapısına kadar teslim alan kişiler var. Yani bu biraz da şans meselesi. Gözden kaçabiliyor veya önemsemeyebiliyorlar. Mesela Volkan ın eski aracı için aldığı tein marka ayarlı amortisörler takılmıştı ve volkan almak için neredeyse amortisörler kadar para ödemişti ve günlerce uğraşmıştı. Bunun dışındaki parçalar ve ufak bedelli yani 100 usd nin altındaki parçalarda çok sorun olmayabiliyor ama şu an kurallar gereği yürüyen aksam parçaları getirtmek maalesef sorun... Disk fiyatı da yüksek olunca, parasını ödeyip gümrükte el konulması çok can yakar sanıyorum.

Bedeller yüksek olunca denemesi biraz riskli...


Yılbaşının yaklaşması dolayısıyla bahsettiğiniz kota sınırıyla ilgili ayrı bir uygulama yapıldığını söylemişti bir arkadaş, bununla ilgili bilginiz var mı acaba? Eğer öyle ise sipariş vermek için tam zamanı olur sanki...

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 1:42 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Yılbaşı ile ilgili kota sınırının çok önemi yok. Alınmasında sakıncsı olmayan parçaları alabilirsiniz ama disk gibi parçalar için bence riske girmeyin. Yine söylemekte fayda var; en son bu konuyu İkiler den Murat usta ile konuştuk, sadece bu diskleri ve balatalarını almak araç fren sisteminde çok hissedilir bir fark sağlamıyor. Kaliperden tutun da mevcut fren sistemi ve merkezi değişikliğine kadar girilmedikçe bir sonuç almanız zor. Murat Usta kendi G5 ini önce manuele çevirdi, daha sonra ön ve arka fren disk çaplarını bile değiştirecek kadar yüksek boyutta bir harcama yaptı ve bu şekilde frenler güçlendi. Bunun da maliyeti çok yüksek ve zahmetli...

Yıl içinde belli bir sayı limitinden bahsediliyor sürekli ama aynı yıl içinde 30 a yakın parça sipariş ettim ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. Gelmesinde sıkıntı olmayan parçalar için sıkıntı çıkarmıyorlar.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 2:26 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 797
Tabi anlatayım,

Bu disklerin kalitesi gayet güzel, fren performansına dair büyük bir artısı olduğunu düşünmüyorum. Delik ve slot bildiğiniz gibi soğutma ve balata malzemesinin sıyırılması için varlar. Geç ısınıp rahat soğumasının bizim gibi "normal" kullanıcılar için tek faydası olabilir, o da aşırı ısınmalar ve ani soğumalardan kaynaklanan yamulma riski azalabilir, tabi bu da benim fikrim :) Yoksa görüntü haricinde dişe dokunur bir fayda sağladığını sanmıyorum (gerçi iyi tutunuyor namussuzlar:))... Belki track day falan yapar da seramik balata falan kullanırsanız frenler 1 2 tur daha fazla tutabilir :P Ha bir de ölçüleri yüzey deseni hariç orijinaliyle aynı bunların, başka bir modifikasyona gerek olmadan takılabilirler...

Posta limiti 75 Eur. 1500 Eur'a kadar vergisi ödenmek kaydıyla ticari olmadığına kanaat getirilen, yasaklı olmayan mallar posta gönderisiyle bir sene içerisinde aynı alıcıya 5 kere gönderilebilir diye biliyorum (Turgay gibi ben de bir sene içerisinde farklı tarihlerde 7-8 sefer sipariş çektim sorun yaşamadım).

Şimdi burada en önemli husus, PTT ile iş yapan USPS, Hongkongpost gibi devlet kargolarını kullanmak. Aksi takdirde FedEx, DHL veya UPS gibi özel şirketlerle kargo gönderirseniz, yük memlekete indiğinde bu kriterler içindedir değildir diye bakılmadan antrepoya girebilir (ki çoğunlukla giriyormuş, söyleyenlerin yalancısıyım). Girdiği gibi de çıkışını tek başınıza yapmanız biraz zor (tabi kriterler sağlanıyorsa yine bunu izah edersiniz, netice alır veya alamazsınız bilemiyorum). Müşavirlik hizmeti alacaksınız, belki ithalat işlemi gerekecek, kargocuya ordino falan ödeyeceksiniz o zaman diskleri gümrüğe hediye etmek daha mantıklı olabilir :)

Açıkçası ben otomotiv yedek parçalarının, daha doğrusu yürür aksam parçalarının ithalat yasağı olduğuna dair bir bilgiye erişemedim. Yani tabiki eriştim, Turgay'ın bahsettiklerine benzer şeyleri ben de forumlarda yorumlarda okudum. Keza sağolsun O da uyarıyor, ama bir kanun veya yönetmelikte buna rastlayamadım, belki de incelerken ben gözden kaçırdım bilemiyorum. Siz yine en iyisi mevzuatı kendiniz bir gözden geçirip iyice emin olun, belki de şans eseri dikkatsiz gümrük memur ve müfettişlerine rastlamışımdır ben hep...

Ha bu arada Energy sadece SH için kit yapıyor, Base için kiti yok sanırım. Tek tek burçları toplamak daha pahalıya geliyor ebay'den o yüzden,SH kiti alıp bir de ilaveten Base modelin üst salıncak ve kaster kolu burçlarını almak daha ucuza gelebilir... SH'ın üst salıncak ve kaster kolu burçlarını da süs eşyası yapımında değerlendirebilirsiniz :)


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye