Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Oca 12, 2014 10:36 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2421
Konum: KUŞADASI
evet aslında coilover olayında haklısın. fiyatında değilim olayın da biri bozulunca diğerlerinin bir işe yaramayacağı konusunda kesinlikle haklısın. ama normal bir amortisörün sertleştirilme olayı nasıl olacak ilk defa duydum... böyle bir imkan kabiliyet varmı?

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Oca 12, 2014 10:51 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
hondaperformans yazdı:
evet aslında coilover olayında haklısın. fiyatında değilim olayın da biri bozulunca diğerlerinin bir işe yaramayacağı konusunda kesinlikle haklısın. ama normal bir amortisörün sertleştirilme olayı nasıl olacak ilk defa duydum... böyle bir imkan kabiliyet varmı?


Tabii, uzun yıllardır bu işlem yapılıyor ve alınan sonuçlar çok başarılı... Amortisörü tamamen söküp içerisine farklı materyaller konularak yapılıyor. Teknik detayını ve malzeme detayını bilemiyorum. Ölçüyü siz veriyorsunuz, %30, 40, 50 ne kadar isterseniz. Ben daha önce kullandığım G5 için eibach yay sonrası amortisörleri %30 oranında sertleştirmiştim ve aldığım sonuç çok iyiydi. Amortisör biraz daha sertleştiği için yukarı doğru esneme payı da azalıyor. Sert kalkışlarda aracın burnu çok havaya kalkıyordu ve sağa sola yalpalanma oluyordu. Bunu hissedilir derecede aza indirgemişti yapılan işlem ve aracın konforunu da neredeyse hiç etkilememişti...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Oca 13, 2014 4:11 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2421
Konum: KUŞADASI
bunu bilmiyordum. bilgi için teşekkür ederim...

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Oca 14, 2014 11:10 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
hondaperformans yazdı:
bunu bilmiyordum. bilgi için teşekkür ederim...


Rica ederim,
Burada yardımcı olmak, bilgi paylaşmak için bulunuyoruz ve bunu gerçekleştirmek büyük keyif...

Volkan bey ile konuşmalarımız sonuç verdi. Vogtland da eibach gibi 30mm bir yay ve konforu eibach gibi. Sitemizden Emre ve ben sipariş verdik. Bir adet ellerinde mevcuttu, onu satın aldık ve bir adette sipariş verdik. Ocak sonu gelmiş olacak yeni siparişleriyle birlikte. Sonucu çok merak ediyorum, umarım eibach konforunda ve düşürme değerinde olur. Bekleyip göreceğiz artık...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Oca 14, 2014 8:42 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2421
Konum: KUŞADASI
vogtland ve volkan bey konusunda sonuç alabiliyor olmak memnun etti beni. vogtlant yayların en az eibach kadar verimli olacağından eminim. sizden tek istediğim bu ürünün ürün kodunu mtlaka not almanız. çünkü bana da lazım olacak :)
inşalah bu konuda başarılı olurum.
alman menşeili ürünler hakkında genel olarak edindiğim bir bilgiyi paylaşmak istiyorum...
ben denizci astsubayım. yıllarca gemilerde çalıştım. gemilerimiz genel olarak amerikan ve alman menşeilidir.
amerikan gemilerinin yaşam mahalleri ve genel hatları keskindir. dik köşelidir. yaşam şartları pek de insancıl değildir. yapı hatlarında bile "bana dikkat et" mesajı vardır. açıkcası rahatsız bir yapısı vardır amerikan gemilerinin. denize karşı kafa tutulmaz derler ama amerikan bemilerinin denize kafa tutar bir hali hep vardır.
ama alman gemilerinde hep bir estetik yumuşaklık, rahatlık, tatlı kavisler keskin olmayan köşeler vardır. çok sallanırlar ama denizde duruş gücü için sallanmak demek denize ayak uydurmak demek olduğu için daha güvenlidir... sallanırlar ama kolay kolay batmazlar. yaşam mahalleri daha insancıldır.

genel olarak bu yapısal zihniyet almanların her ürürnüne yansımıştır. aynı mercedeste olduğu gibi. audi de olduğu gibi. keskin hatları olan bir audi yoktur mesela. konfordan ödünveren bir mercedes yoktur mesela.

bunu neden anlattım... vogtland yaylardan da aynı şeyi bekliyordum ve accordda bunu yakaladım. o yüzden eminim ki preludelerde de aynı özelliği yakalayacağız.

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Oca 14, 2014 8:58 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
hondaperformans yazdı:
vogtland ve volkan bey konusunda sonuç alabiliyor olmak memnun etti beni. vogtlant yayların en az eibach kadar verimli olacağından eminim. sizden tek istediğim bu ürünün ürün kodunu mtlaka not almanız. çünkü bana da lazım olacak :)
inşalah bu konuda başarılı olurum.
alman menşeili ürünler hakkında genel olarak edindiğim bir bilgiyi paylaşmak istiyorum...
ben denizci astsubayım. yıllarca gemilerde çalıştım. gemilerimiz genel olarak amerikan ve alman menşeilidir.
amerikan gemilerinin yaşam mahalleri ve genel hatları keskindir. dik köşelidir. yaşam şartları pek de insancıl değildir. yapı hatlarında bile "bana dikkat et" mesajı vardır. açıkcası rahatsız bir yapısı vardır amerikan gemilerinin. denize karşı kafa tutulmaz derler ama amerikan bemilerinin denize kafa tutar bir hali hep vardır.
ama alman gemilerinde hep bir estetik yumuşaklık, rahatlık, tatlı kavisler keskin olmayan köşeler vardır. çok sallanırlar ama denizde duruş gücü için sallanmak demek denize ayak uydurmak demek olduğu için daha güvenlidir... sallanırlar ama kolay kolay batmazlar. yaşam mahalleri daha insancıldır.

genel olarak bu yapısal zihniyet almanların her ürürnüne yansımıştır. aynı mercedeste olduğu gibi. audi de olduğu gibi. keskin hatları olan bir audi yoktur mesela. konfordan ödünveren bir mercedes yoktur mesela.

bunu neden anlattım... vogtland yaylardan da aynı şeyi bekliyordum ve accordda bunu yakaladım. o yüzden eminim ki preludelerde de aynı özelliği yakalayacağız.


Alman malı ürünler konusunda söylediklerinize katılıyorum. Bir çok marka ve model araç kullandım, son aracım 2003 Opel Vectra C 2.2 Ov nin konforunu ve özellikle inanılmaz ötesi sessizliğini hala arıyorum. Malum, Honda lar izolasyon konusunda çok zayıflar ve bazen Vectra yı bu bakımdan aramıyorum desem yalan olmaz. Ayrıca inanılmaz donanımlılar, 2003 model bir araçta iç dikiz aynasının bile elektrikli ve hafızalı olduğunu söylesem ne demek istediğimi anlatmış olurum sanırım.

Neyse, konumuza dönecek olursak; burada yayların konfora olumsuz etkisinin az olacağını ben de düşünüyorum fakat asıl beni düşündüren konu aracı ne kadar basacağı... Eğer 30 mm üzerinde bir etkisi olmazsa sorun yok ama 30 mm nin üzerinde bir basma sağlarsa ki bu eibach ın üstünde bir değer, o zaman 17 jantlarla sürtme sorunu yaşanır ve bu da hiç hoş olmaz. Bakalım zaman ve sonuçlar neler gösterecek...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Oca 14, 2014 9:15 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2421
Konum: KUŞADASI
inşallah sıkıntı olmaz... sonucu ben de merak ediyorum.

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye