Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Oca 26, 2014 6:40 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1858
Konum: İZMİR
vtec_lude yazdı:
PreludeBB2 yazdı:
Evet geldimm.. Dostum yazdıkların bana Trabzonlu Bahadır ı hatırlattı. Nick Name in de ona benziyor. Yoksa sen O musun? :D Valla öncelikle şöyle diyeyim. Proje mükemmel. Ama Türkiye de çok maliyetli olacağı kesin. Bir kere G4 piyasasını biraz takip ettiysen "Zil Orjinal" diye bir kavramın şu anki G4 piyasasında artık kalmadığını çok iyi görmüşsündür. Ama "Zil Fiber, Uydurmasyon - Kaydırmasyon" ararsan çok var. Ki şu anda motoru sorunlu, fiber yığını, orjinallikle alakası kalmamış araca bile değeri 5-6 anca edicekken adamlar 13 - 14 lira fiyat çekiyorlar. Özellikle Prelude piyasası söz konusuyken çöp ler altın muamelesi görüyor bu ülkede. Diyelim ki böyle bir araç buldun aldın. Motoru oturtmak için motor kompartmanı içine birkaç işlem yapman gerekecek. Supra motoruna uygun takozlar filan, motora yer açmak için kompartman içi biraz kesme biçme işlemi vs. Bunları hallettikten sonra karşına arkadan itiş sorunu çıkacak ve bunun için aracı komple soyup kasayı ortadan yarıp araca şanzıman tüneli ve şaft kanalı açman gerekecek difransiyel e kadar. Biraz meşaketli baya bi uğraşmalı bir proje. Aracın orta konsol kısmı komple değişecek çünkü o bölümden şanzıman ve şaft geçecek. Böyle bir projeye yurtdışı forumlarından bir amerikalı arkadaş kalkışmıştı ama yayını yarım kaldığı için işi tamamlamadı mı tamamladı mı bilemiyorum. Araca Honda nın 3.2 litrelik V6 motorunu takmıştı ve aracı arkadan itiş olacak şekilde kesip biçmeye başlamıştı.Göğüslük bile çıkıp arkasındaki saç şanzıman girecek şekilde kesilerek yeniden dizayn edilmesi gerekmişti. Fakat şunu söyleyeyim. Yeteri kadar paran, bu işi yapacak bilgi birikimi ve becerin varsa imkansız diye birşey yoktur dostum. O amerikalı adam aracın şase demirlerini traversini bile kesip baştan yeni travers vs yapmıştı çünkü motor sığmamıştı + difransiyel ve akslar da da aynı sorun olduğundan araca yeniden bir şasi ve alt traversler yapmıştı orjinallerini sökerek. Herşey mümkün.. Merakla bekliyorum projeni.. :)


ozamanım iyi tahmin ettin o benim ....trabzondan bahadır :))) ancak böyle deliliklere ben kalkışırım :)) evet haklısın kardeşim proje olarak çok meşakatli bir iş günkü şimdiye kadar sonuçlandırmış pekfazla kimse yok ..benim için en zor kısmı şaft kanalı .....geri kalan depo ,arka taşıyıcı transferi motor montajı kolay olacak....sadece şu kanalı orjinal bir şekilde yapacağıma emin olsam için çok rahatlayacak


Ooo Bahadırım. Seni tekrar aramızda görmek çok güzel. Arkadaşlar tanımayanlar bilmeyenler için anlatayım. Bahadır Oğuz KORKMAZ, Honda Prelude camiasında çok önemli bir isimdir. Ankara daki şu an ilanlarda satılık olan siyah vtec kendisinin eski aracıdır. Gümrükten hasarlı çıkarmış ve üzerine epey bi para harcayarak aracı toparlamıştır. Aynı zamanda bir süre önce ilanlarda olan sağdan direksiyonlu OEM safkan bir JDM G4 daha almış ve direksiyonu sola geçirerek yakın bi arkadaşına satmıştı. Yine şu anda ilanlarda olan beyaz bir G4 var. Onu da pertten almış ve aracı yeniden yaratmıştı Toplamda 3 Prelude kazandırmıştır ülkemize. Yine yurtdışı kaynakları ve bağlantıları sayesinde elinde birçok G4 Prelude parçası vardır. :D

Bahadırcım öncelikle Bursaya giden pertten toparladığın o beyaz dan sonra başka Prelude projesine girişmedin sanırım. Bi ara Hatay daki 2.3 e yönelmiştin ama fiyatta anlaşamamıştınız. Sen 4-5 anca eder diyordun adam 10 da diretiyordu. O araç geçen aya kadar ilanlardaydı takip ettiysen. Valla dostum bu işin en zor kısmı yapım işi nasıl olacak edecekten ziyade artık temiz G4 bulman imkansız ilanlarda. Malesef senin benim zamanımdaki 2006 lardaki düzgün araçlar artık pek kalmadı. Heryeri hoşaf olmuş, fiber yığınına dönmüş, orjinallikle alakası kalmayan, ancak 10 bin zor eder denilecek araçlara adamlar 18 Bin lira fiyat çekiyor. Piyasayı görüyorsundur. Şu an G4 Preluelerin ederi nedir? Temiz bir aracı kaça alırız dersen; en temizlerinin satılabilir rakamları 13 Bin ile 15 Bin arası değişiyor ama değecek temiz araç bulmak çok güç. Bu konularda senin de düşüncelerini öğrenmek isterim.

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Oca 29, 2014 11:46 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 12:45 pm
Mesajlar: 846
Konum: İstanbul
Bahadır hoşgeldin dostum.. Çılgın projelere devam... :)

_________________
ismail alpgiray
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Oca 29, 2014 5:51 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 5:51 pm
Mesajlar: 1033
Konum: Dünya
Bence güzel proje emek ve istekde olursa o şanzumanı oraya sığdırır şaftı bağlar arkadan itiş yaparsınız. görüntü olarak dediğin gibi arka çamurlukları ile tavan ve yan çizgisi ile birbirlerinin dönem tasarım arabalarından. umarım hedefinizi gerçekleştirirsiniz. Bu arada elindeki g5 manuel şanzuman ile ilgili konuşmuştuk ankaradan Onur ben :)

_________________
Onur Marangoz


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Şub 01, 2014 12:59 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1111
Konum: Dünya...
http://www.youtube.com/watch?v=65nwUD8NWnY

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Mar 17, 2014 1:29 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Ara 08, 2013 12:06 pm
Mesajlar: 15
Crx-Si yazdı:
Bence güzel proje emek ve istekde olursa o şanzumanı oraya sığdırır şaftı bağlar arkadan itiş yaparsınız. görüntü olarak dediğin gibi arka çamurlukları ile tavan ve yan çizgisi ile birbirlerinin dönem tasarım arabalarından. umarım hedefinizi gerçekleştirirsiniz. Bu arada elindeki g5 manuel şanzuman ile ilgili konuşmuştuk ankaradan Onur ben :)


evet hatırladım onur kardeşim görüşmüştük. proje için ucuz yollu bir prelude arıyorum komple aracın altından girecem üstünden çıkacam .motorumu komple söktürdüm sıfırdan yapıp topladım.motor sıfır bekliyor.


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Mar 17, 2014 1:32 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Ara 08, 2013 12:06 pm
Mesajlar: 15
alpgiray yazdı:
Bahadır hoşgeldin dostum.. Çılgın projelere devam... :)



merhaba ismail abi...bileciğe beyaz preludeyi getirdiğimde seni aramıştım eskişehirden geçerken ulaşamamıştım abi.şimdi tekrar sizzi burda görebilmek çok güzel. preludelerin duruyormu yeşildi sanırım senin ikinci aracın o arabanın orjinalliğine hayrandım.eminimki duruyordur satmassın senn çünkü bilirim :))


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Mar 17, 2014 1:42 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Ara 08, 2013 12:06 pm
Mesajlar: 15
ozanım hataydaki araç benim için idealdi ama aracın hem vergi borcu vardı hem muayenesi yoktu.hemde orjinal olmayan ,kurcalanmış birçok aksamı vardı. ondan gönülsüz olup almamıştım.elk tesisatı kurcalanmış arka cam uydurma v.s v.s ...


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Nis 05, 2014 10:18 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Ara 08, 2013 12:06 pm
Mesajlar: 15
prelude supra projemde iyi haber. supra ile g4 preludenin yürürü kıyaslamalarında bir ayrıntı gözüme çarptı.supranın dingil mesafesi 2550mm g4 preludenin ki de şaşırtıcı derecede 2550mm aynı zamanda preludenin ön kule mesafesi 1520mm preludenin 1525mm,,,supranın arka kule 1525mm preludenin 1515....bu demek oluyorku ben supranın komple ön travezine monte olan komple aracın ön takımını (diskler,kaliperler,poryalar,alt üst salıncaklar,denge kolları,direksiyon kutusu ) preludenin önüne,supranın komple arka defransiyelin monte olduğu taşıyıcı travezi (diskler,kaliperler,poryalar,alt üst salıncaklar,denge kolları,akslar v.s ) yerleştirmem sanılan kadar zor olmayacak...şaft zaten ekzos kanalından yürüyecek.komple motoru yerleştirmek için göğüsün altından bir kanal gerekecek.onunda üstesinden gelirim.anlaşılan şu s70 hemen satıp bir tiflisi kolaçan etmem gerekecek :lol: :lol: :lol: :lol:


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Nis 05, 2014 10:21 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzr Ara 08, 2013 12:06 pm
Mesajlar: 15
20 lt özel bir küp yakıt deposu yapacam.yüksek kapasiteli yakıt pompası monte edecem ,aracın yakıt deposu ısgartaya çıkacak :)


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye