Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 25 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Kas 23, 2013 2:34 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Daniel Gabriel

Kullanmak istediğiniz weya en çok yakıştığını düşündüğünüz jantlarla ilgili konuları bu başlıkta toplayalım isterseniz..

Buyrun benim tercihlerim ;


Resim

Resim

Resim


-Acura RSX OEM
-ADVAN RG2

Malum RSX'i bulmamız imkansız ADVAN da şimdilik fahiş fiyatlarda..
O yüzden OEM'e dewam.. :)

Aslında Volkan'ın Enkeiler'inin sarıları da fena deil..

Resim

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 3:46 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Araç üstünde gösteremeyeceğim ama jant araştırmalarım sonucunda almayı düşündüğüm ilk sıradaki jantlardan biri bu...
Bu arada yeri gelmişken belirteyim; koyu renk araca mat siyah jant olmaz, aracı boğar gibi ifadelere ben katılmıyorum... Zevk ve bakış meselesi...
Üstte beyaz prelude de olan janta da çok benziyor... Beyaz beni kemirmeye başladı zaten... Fotoğraflarını da gördükçe beyaz rengin prelude e bir başka hava verdiğini düşünmeye başladım...


Resim



Lude

bu konu açılsın artık derken Tolga açmış :D deliriyorum bazen :D benim tercihim siyah ,beyaz ve gri için 5 kollu jantlar güzel.Kırmızı içinse en sondaki beyaz prelude ün cant görünümü iyi duruyor.Bir ara bende düşündüm böyle can yapmayı.Nasıl duru bilemiyorum.özellikle g4 ün 4X114 ölçüsü heves kırıyor.g5 ler biraz daha esnek.yeni baz arabalrın jant ölçüleri uyuyor ve alernatifler çoğalıyor.benim öğrenmek isediğim bir şey var.flanş olayı arbalr için olumsuz gözle bakılıyor.Jant firmalarının beğenilen jantların ölçüsünde geirebilmeleri mümkünmüdür?Geçenlerde ben bir kaç jant buldum 4x100 adapter flanş aldıracaklar bana :D hala sinirleniyorum :D



PreludeBB2

Dostum bu jant dosyasını açman çok çok isabetli oldu. bende bu jant olaylarından müzdaribim. Valla dostlarım 4 x 114.3 bizim ülkemiz için gerçekten de en bulunmaz bijon aralıklarından birisi. Bu ölçüde bulunabilen jantlar da genellikle kütük gibi ağır İtalyan yada Alman jantları oluyor. Bu ülkeye neden Rays, Gramlights, Volks gibi iyi kalite hafif alaşım Japon jantları girmemiş bilemiyorum. Her halde pazar payı aaz olduu içindir. Dışarıdan getirmeye kalksak o da çok ayrı bir dert. Araştırmalarımız devam ediyor jant konusunda. Hiçbir şey bulamazsam OEM jantlarını alıcam aracın onları takıcam ama onlar da 15" olduğu için baya bi küçük gelicek gözümüze.. :)



Lude

Harika jantlar da 4 deliklisi yokmu bunların..O kadar jant baktım orijinal 4x114.3 bulamadım..Hep opsiyon 8 delik..Sevmiyorum opsiyon jantlları.. ;)



PreludeBB2

Al benden de o kadar İsmail Abicim.. Memlekette 4 x 114.3 jant yok.. :(




soulless

Aynı sorunu 5x114.3 jant bulmakta yaşıyorum. Bu jant ölçüsünü Honda neden kullanmış ve sonra neden bırakmışta bu jantlar az üretilir ve getirilir olmuş bilemiyorum. İstanbul da aramadığım hiçbir yer kalmadı. Bir çok marka distribütörü ile iletişime geçtim. İnternet sitelerinde veya kataloglarında olsa bile ya ellerinde yok ya da uzun süredir getirmemişler. Artık jantı beğenmiş olmam bir işe yaramıyor çünkü beğendiğim jantı bulmak mümkün değil. Uzun araştırmalar sonucunda istanbul da hoşuma giden 114.3 jantlarımı buldum. Yarın veya hafta sonu aracıma takıp fotoğraflarını sizlerle paylaşacağım. Fakat bulmak gerçekten de çok zor ve bir ara aramaktan vazgeçmiş ve orjinal jantlarıyla devam etme kararı dahi almıştım.



soulless

Bugün jantlarımı aracıma monte ettik...
Sonucu sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum fakat eve geç saatte ulaşabildiğim için fotoğraf çekme imkanım olmadı ve maalesef hiç hesapta olmayan bir sorunla karşı karşıya kaldım. Aracın eski sahibi her ne akla hizmetse 205 50 16 olması gereken orjinal lastik ölçüsünü 205 55 16 olarak takmış. Bu nedenle aracın lastik yüksekliği normalden 1 cm kadar daha yüksekte idi. Ben 17 jant alacağım için ve 215 40 17 lastikler kullanacağım için aracın lastik yüksekliği 2.8 cm düşecekti. Bu nedenle aracımı yere basarken ona göre düşünmüş ve yüksekliği ona göre ayarlamıştım. Fakat hiç hesapta olmayan ve düşünemediğim birşeyle karşılaştım. Yükseklik bir harika oldu ve jantlar aracın boşluğunda çok dolu durdu fakat jantların dışa doğru daha geniş olacağını hiç düşünemedim. Bu nedenle şu an lastikler en ufak bir esnemede bile sürtme yapıyor çamurluğun içe dönük kısımlarına. Amortisörleri daha da sertleştirerek bu sorunu aşabilirim fakat 1 cm bile esnese sürttüğü için çok fazla sertleştirmem gerekecek ve bu konforu öldürecek. Bu nedenle bu işi iyi yapan kişiler vasıtasıyla çamurluğun kıvrımlarını içe doğru bükmeyi vebir miktar çamurlukları açtırmayı düşünüyorum. Sizlerin fikirleri benim için önemli... Bu işi yapan tanıdığınız birileri varsa da yönlendirirseniz çok memnun olurum.



alpgiray

Öncelikle hayırlı olsun yeni jant+lastik takımın..Bir takım projeleri keyifle uygulamaya koyarken böyle sürpriz sorunların çıkması çok can sıkıcı.. :(
Bu çamurluk sürtme sorununu amortisör sertlikleriyle oynayarak çözebileceğini sanmıyorum..Hele bizim yolların durumu ortadayken bu imkansız bence..Konfor kaybı da ayrı bir dert..Bu durumda, aracın son verilen şeklinden geri dönüş eğer teknik olarak mümkünse aracı biraz daha asfalttan kaldırmak en iyi çözüm olurdu..Mümkün değilse de çamurlukları uygun hale getirmekten başka yol yok görünüyor..Bu benim şahsen hiç sevmediğim bir konu ama tek çözüm olacaksa yapacak da birşey yok.. Aracın estetiğini bozmadan bu uygulamanın yapılabileceği konusunda endişem var.. Bir de bu uygulamanın zorunluluk olarak ortaya çıkması can sıkıcı..İstek dışı zorunluluk.. :(
İşinin ehli bir kaportacı bu uygulamayı yapabilir diye düşünüyorum ama gerçek anlamda işinin ehli olması gerekir.. Genelde Amerikan araçlarda yapıyorlar bu tür uygulamaları.. Bu tarz araçların yapıldığı kaportacılara kanalize olmak gerek diye düşünüyorum..Biraz araştıralım bakalım, kimler çıkar.. ;)



soulless

Teşekkür ederim,

Hevesle başladığım projede böyle sürpriz bir sonuçla karşılaşmış olmak gerçekten çok can sıkıcı. Dün lastiklerim takıldıktan sonra eve saatte 10-20 km ile yavaş yavaş geldim lastiklere zarar vermemek için. Yarın amortisör işlemi için yaptırdığım servise gideceğim. Amortisör işlemiyle ciddi bir aşama kaydedilecektir ama söylediğin gibi konfor anlamında ciddi bir kaybım da olacak. Bu araçların amortisörleri bu kadar güçlü motorlar olmalarına rağmen 4 kapılı herhangi bir sedan araba gibi olması beni zaten rahatsız ediyordu. Aracı yere bastığım halde 5500-6500 devir arası vites değişimlerinde hafif ıslak yollarda hem patinaj yapıyor hem de aracın burnu sol sağ yapıyor. Zaten bundan kurtulmak için aracı yere basma ve sertleştirme işlemini yaptırmayı düşünüyordum. Konfor kaybını biraz göze alıyorum çünkü bizim araçlar uzun ve yüksek süratlerde keskin manevraları pek kabul etmiyor orjinal halleriyle. Fakat haricen bu sürtme sorununun çıkması hiç iyi olmadı. İlk etapta sertleştirme yapıp daha sonra çamurluğun içe doğru kıvrılan bölümünü kıvırma yaparak sorunu çözmeyi deneyeceğim. Sonrasında eğer yine sürtme yaşarsam yaptıracak olduğum çamurluk açtırma işlemi maksimum 0.5 cm olacağı için fazla göze batacağını veya orjinalliğini fazla zedeleyeceğini de sanmıyorum, umarım beklediğim gibi olur. Sonuçları da sizlerle paylaşırım.




PreludeBB2

Hayırlısı olsun Turgay. Dediğin gibi insan büyük bir hevesle girdiği bir projede bu tip bir sorun ile karşılaşınca çok fazla canı sıkılıyor. İnşalllah bu problem en az sorun yaratacak şekilde çözülür. Çamurluk açtırma uygulamasını bende hiç sevmiyorum ve onaylamıyorum ama başka çare olmassa yapılacak fazla bir şey yok. Önce bir amortisör sertleştirme işlemi denensin bakalım sonuç ne olacak. Olmazsa artık ikinci çözüm olan çamurluk açtırma uygulamasına geçilir. Gelişmeleri merakla takip ediceğiz dostum.



soulless

Umarım öyle olur Ozan,
Yarın aracın fotoğraflarını da çekip sizlerle paylaşacağım. Görünüş olarak beklediğimden fazla bir tatmin yaşadığımı belirtmeliyim fakat sürtme konusunu hiç beklemiyordum. İlk etapta amortisörle başlayalım, sonra başka seçenekleri değerlendireceğim mecburen. Önler 17 arkalar 18 olan g5 ler var, koni haricinde bu işlemi nasıl yapmışlar bunu da araştıracağım. Yay alma seçeneğini düşündüm fakat g5 lerin burun kısmı ağır olduğu için önlerde fazla çökme oluyor ve lastiğin üst yanağının yarısına kadar iniyor. Bu durumda şu haliyle bile sürterken yay seçeneği de devre dışı kalıyor. Volkan ın araçta yay var ve önler 17 olduğu halde ciddi anlamda basık onun aracı ama önlerde nasıl sürtme yaşamıyor onu da çözebilmiş değilim. Bugün işyerine gittim fakat kapalıydı.



soulless

Merhaba Arkadaşlar,

Yaşadığım sürtme sorununu da çözmüş olmanın mutluluğunu sizlerle paylaşmak istiyorum.
İlk etapta amortisörleri biraz daha sertleştirmek için (konfordan ödün vermemek için sadece %20 oranında bir sertleştirme yapmıştım ilk olarak) işlemlere başladık. Arkalarda %40 önlerde ise %20 oranında daha sertleştirmeye gidildi. Bu işlem araçtaki sürtmenin ciddi anlamda azalmasına yol açtı ve konforumdan da tamamen ödün vermemiş oldum. G5 lerin çamurluk ağızlarının davlumbaza doğru kıvrılan kısmı yaklaşık 1.5 cm olduğu için sürtmeyi oraya yapıyordu. Göztepe sanayii sitesinde Can oto sebahattin usta ya gittim. (Volkan da aracının çamurluk açma işlemini orada yaptırdı) Aracı gösterdim ve yapılması gereken işlem üzerinde konuştuk. Sebahattin usta sadece çamurluk ağızlarını içe bükmenin yeteceğini, onun haricinde bir açma işlemine gerek olmayacağını ve zaten içe bükme işlemi sırasında bir kaç milim çamurluğun da açılacağını anlattıktan sonra işleme geçildi. Bu işlem biraz risk taşıyordu çünkü içe bükme işlemi sırasında aracın çamurluklarında bulunan boya atabilirdi. Eğer çamurluklarda astar var ise boyanın atma ihtimalinin %80 den fazla olduğunu söylemişti usta... Aracımın çamurluklarında boya olmaması ve ustanın da kaliteli işçiliği sonrasında aracın boyasına hiçbir zarar vermeden kaporta işlemi tamamlanmış oldu. Şu an aracımda bulunan sürtme olayı sıfıra indi ve çamurluklar o kadar az dışarı doğru açıldı ki neredeyse belli dahi olmuyor. Aracımın tanıtımı bölümünde en kısa sürede son fotoğrafları sizlerle paylaşacağım.



PreludeBB2

Problemin sorunsuz bir şekilde çöüzlmesine çok sevidnim Turgay. Önemli olan yeni jantların ile birlikte sürtme sorunu yaşamadan aracını kullanman idi ve bu problem de yapılan işlemlerle giderilmiş oldu. En güzeli de araca bu işlem sırasında bir zarar gelmemesi ve boyanın bile atmaması. Bu harika olmuş. Aracını güle güle, gönül rahatlığı ile kullan dostum.. keyifli sürüşler dilerim... :D

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 4:03 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
UĞUR AYDIN

Ben 3500mm lik eıbach yay aldım ama daha onları takmaya sıra gelmedi ayrıca önlere 205 arkalara 215 lastik takmayı düşünüyorum ve on jant ofset 7.5 arkalar 9.5 olur ıse nasıl olur arkadaşlar????


soulless

Eibach ve hr yaylar bizim araçların burun kısmının ağır olmasından dolayı aracın ön kısmını fazla düşürüyor. Dolayısıyla ciddi anlamda ön kısmın yere yakın olmasına hazır olmanızı tavsiye ederim. Ayrıca ön tamponda ek varsa zaten o yayları kullanmanız çok zor olacak çünkü hr yay kullanıp aracın burun kısmının yere çok yakın olmasından dolayı aracına ek takamayan g5 sahipleri var. Onun dışında önler 7.5 ve arkalar 9.5 veya önler 7.0 arkalar 9.0 et seçeneği çok hoş bir tercih fakat hangi jantı alacağınızı da belirtirseniz daha fazla yardımcı olabilirim. Zira değil önler 7 arkalar 9 jant bulmak, 114.3 bijon ölçüsünde jant bulma konusunda bile ciddi anlamda zorlanacağınızı söylemeliyim. İstediğim jantları bulabilmek için aylarca uğraştım. Bir çok firmanın ana distribütörleriyle irtibata geçtim fakat kataloglarında olduğu halde jantların hiçbiri ellerinde mevcut değil ve getirmiyorlar. Çok az kullanılan bir bijon ölçüsü olduğu için maalesef bulmak çok zor. Bulduğunuz jantın da önlerin dar arkaların geniş olanını bulmanız da ayrıca zor...Zaten arkalara 9 et bir jant kullanırsanız arka lastik ölçüsünü 215 ten aşağı almanız mümkün olmayacaktır. Bu arada yine şunu söylemekte fayda var; Arkalara 9 et jant alırsanız aracın çamurluklarını açtırmak zorunda kalacaksınız ve 9 et kalınlığında jant alırsanız sadece çamurlukları açmak bile yetmeyebilir çünkü jantlar çamurluğun dahi dışına çıkacak. Volkan ın aracının fotoğraflarına bakarsanız bunu görebilirsiniz. Onun aracında kullandığı enkei jantlar önlerde 7 arkalarda ise 9... Volkan ın aracında olduğu kadar çamurlukları açtırırsanız bu defa ekstradan boyama işlemiyle karşı karşıya kalacaksınız. Yardımcı olabileceğim başka bir konu varsa elimden geleni yapmaktan mutluluk duyarım. Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.



Danial Gabriel

yeni jant yeni lastik yeni yay yeni amortisör ayarı dolayısıyla eklenerek artan maliyet demek..
karar werirken iyice hesap kitap yapıp öyle kullanmanızı öneririm..oem jantlarla yay kullandığnzda gerek görüntü gerek kullanım iyi fakat bilmediğiniz 1 yola giremiyosunuz her an ne çıkabilir diye düşünürsünüz yoksa benim gibi..zaten günlük kullanım için hiç tawsiye etmiyorum..

eski 1 arkadaşımızın aracı Maxtrac 3.5 yaylar takılı iken..


Resim


daha sonra araç yükseldi diye yanlış yapılan ayarlar sonucu ufak 1 hatada düşük 1 süratte iken araç pert oldu..

arka tekerleklerin döndüğünü gözardı etmeyin..
amerikadaki preludelerin yüzde 90ı 4wsiz olduğu için adamlar istedikleri gibi jantları takıyolar..
bu arada Volkan 4WS yi iptal etti..



soulless

Bu araçta önlerde 17 arkalarda ise 18 jant var. Bir ara ben de bu jantlardan almayı düşünüyordum. Bu araçta da wts iptal... 3.5 mm eibach yaylar kullanıldı fakat onun haricinde amortisörlerde veya yaylarda başka bir oynama yok. Bilmediğin yola girerken düşünürsünüz kısmını biraz daha açıklarsan memnun olurum... Söylediğine şiddetle katılıyorum. Wts kesinlikle unutulmaması gereken ciddi bir ayrıntı. 80 km nin altında araçla yaptığınız sert direksiyon hareketlerinde araç bir bütün olarak yalpa yapıyor ve özellikle ıslak zeminlerde bir anda aracın yoldan çıkmasına sebep olabiliyor. Bizim araçlarımız wts nin iptal olmadığı durumlarda 80 km nin altında sert manevralara veya ani sollama hareketlerine uygun değil. Hele hele yanlama gibi şeylerin yapılabilmesi zaten mümkün değil. Ben de aracımın fotoğraflarını yakında ekleyeceğim. Jant, yay alınırken dikkat edilmeli. Yukarıda eklediğim gri prelude de de ani frenlerde önlerde sürtme yaşanıyor fakat 3.5 mm yaylar aracın arkasını fazla düşürmediği için arkalarda sorun yaşamıyor. Yukarıda da bahsetmiştim özellikle eibach ve h r yaylarda önlerde ve arkalarda yaşanan düşme sürtmelere yol açabilir.

Resim



alpgiray

Dostlar, bu jant ve yay konusu ilgi alanım dışındaydı bugüne kadar.. Fakat konu içinde o kadar güzel ve o kadar bilinçli bilgi paylaşımı oluyor ki merakla takip ediyorum.. :D


UĞUR AYDIN

Peki arkadaşlar mevcut orjinal jantları hafiften kromaj yaptırırak kullanıyor olsak daha hoş durmazmı ayrıca 3500mm yayları taktıktan sonra on tarafın surtmemesi ve aşırı şekılde düşük olmaması için %40 oranında amartisöre sertlik vererek sorunu çözebilirmıyız?



UĞUR AYDIN

Birde sızden ricam dostlar benim sis farı ihtiyacım var bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.....



soulless

Öncelikle kendi adıma tavsiyem şudur; Prelude e hiçbir krom jantı yakıştırmıyorum. Krom jantlar büyük jip araçlardan binek araçlara hangi ara transfer olduysa artık, o gün bugün hiçbir krom jantı hiçbir binek araca yakıştıramıyorum. Bizim araçların orjinal jantları zaten çok hoş, tabii zevkler tercih meselesidir ve bu zevk size ait. Orjinal jantları kullanarak 3.5 veya 5 mm yay bile kullansanız sürtme yaşamazsınız. Orjinal jantlarda sürtme sorunu yaşanmıyor. O nedenle amortisörlerde sertleştirmeye gerek kalmayacaktır. Eibach ve h r yaylarda önlerde ve arkalarda sürtme yaşanmıyor, en azından, taktıran arkadaşlarla bilgi paylaşımım sonucunda ulaştığım sonuç budur... Zaten 3 te takılsa 5 te takılsa aracın arkasında aşırı bir düşme olmuyor. Aracın kendine has kıçı kalkık :) durumunu korumak için yaylar bu şekilde tasarlanmış. Eğer 17 veya daha büyük bir jant tercih edecekseniz bu durumda hem amortisör sertleştirme hem de belli oranda çamurluk açtırma durumu ile karşı karşıya kalırsınız.

Sis farı; sis farını ebay den getirtebilirsiniz. Site de elinde olan arkadaşlar varsa da bildireceklerdir. Ben ebay den getirtecektim fakat daniel gabriel in elinde sis farları var ve ben yakın zamanda onları almış olacağım :)

Onun haricinde site de elinde olan yoksa ebay konusunda size yardımcı olabilirim. Ben bir arkadaş vasıtasıyla şu an megan racing ön kule gergisini getirtiyorum. Yakın zamanda yine sipariş verilecek... O siparişle de arka amortisör kule gergisini sipariş vereceğim, size de yardımcı olacaklardır.



soulless

Bu ilandaki amortisörler bizim araçlarımızın orjinal amortisörleri. Tek farkı ayarlı yay kullanılmış olması. Orjinal yayları çıkartılmış ve ayarlı yay takılmış. Bu ilanın sahibi ile irtibatım olmuştu zaten bu forumda da yer alıyor kendisi. Bi ara internette ayarlı yay görmüştüm ama şu an bakınıyorum fakat bulamadım henüz. Bu ilanın sahibi aracın aşırı sertliğinden şikayet ediyordu. Muhtemelendir ki ayarlı yaylarla birlikte amortisörleri de sertleştirilmiş. Bana gönderdiği araç fotoğraflarında araç fazla basılmamış olmasına rağmen çok sert olduğunu söylediği için bu yorumu çıkartıyorum. Ayarlı yay da bir seçenek. Ayarlı yay ın dezavantajı aracı yere bastıkça sertleşiyor olması. Bu sizin istemediğiniz birşey ise şayet rahatsız edebilir. Honda civic lerde ayarlı yay çok güzel olabiliyor fakat bizim araçlarda benim de tercihim yay dan yana. Veya bu işi çok iyi yapan bir usta da aracın orjinal amortisörlerini kestirmek ve kestirilen ölçüde de amortisörlerde işlem yaptırmak. Şahsen ben bu yöntemi tercih ettim ve sonuçlarından son derece memnunum. Hem konforum yerinde, hem aracım yere basık hem de sürtme sorunum yok. Daha detaylı fotoğraflar eklemiyi planlıyordum ama madem konusu geldi telefonumla çektiğim aracımın fotoğraflarından birini paylaşayım. Bir fikir edinmen açısından faydalı olacağını umuyorum...

Resim



UĞUR AYDIN

Gayet iyi olmuş resımden gozuktugu kadar zaten fazlası sıkıntı olur turgay,ben 3500mm yayları taktıktan sonra net olarak gorucez bakalım gerekırmi bilmiyorum amartisörlere sertlık ve kesım uygulumak fıkrı olan varmı? 2 defa ugrasmak ıstemıyorum söküldügünde her ıkısınde yapmak lazım.


soulless

3.5 mm yaylarla birlikte jant ta takacak mısın araca? Yoksa sadece yay mı? Jant ise 17 mi 18 mi? Bilgi verirsen daha detaylı yardımcı olabilirim.



UĞUR AYDIN

17 jant takarım 18 takmam buyuk bır ıhtımalle hatta 17/50/215 düşünüyorum...??



soulless

Üstadım ben de aynı fikirdeyim. 17 jant kullanman daha iyi olacaktır. 17 jant kullandığında çok büyük ihtimalle benim yaşadığım sorunları yaşayacaksın. Sürtme olacak orası kesin... Sürtme yi azaltmak için öncelikle amortisör sertleştirme daha sonra da çamurluk ağızlarında işlem yaptırmak zorundasın. Her ikisi için de yardımcı olabilirim. Bu arada 215 50 17 neden kullanmak istiyorsun? 17 jant için 50 biraz fazla büyük değil mi? 16 da zaten 50 kullanılıyor orjinal olarak. 50 kullanırsan çok daha fazla sürtme yaşarsın. Fotoğrafta gördüğün benim aracımda şu an 215 40 17 jantlar takılı, 40 tercih et demiyorum ama en azından 45 tercih etmelisin. Zaten 50 kullanırsan lastikler jantın üstünde çok büyük kalır ve görüntü güzelliği ciddi anlamda kaybolur.



alpgiray

Turgayım dediğin gibi resim çok kaliteli değil ama bir fikir veriyor.. Jant ve lastik seçimin mükemmel olmuş.. Estetik ve boyut abartılmadan, araç kasası ve çamurluk yuvalarıyla uyumlu bir görünüm yakalamışsın..Konfordan da ödün vermeden sürtünme sorununu çözmen de ayrı bir güzellik.. Keyifle kullanmanı dilerim.. ;)



UĞUR AYDIN

Evet ben yanlış yazdım 215.45 veya 40 17 olması dogru olan,

surtme sadece ondemi olur yoksa arkadada olurmu yay takıldıktan sonra ?

Ve amartisörlerden kaç santım kesmek on ve arka amartisörü ne kadar serleştırmek lazım?

Turgay senı yoruyoruz dostum kusura bakma sen uygulma olarak yaptıgın tecrubenden faydalanmak lazım...

Bostancıdamı yaptırdın ve kaç paraya mal oldu amartısör işlemleri?



preludeBB2

Turgay jantlar gerçekten de muhteşem olmuş dostum. Güle güle kullan, hayırlısı olsun. Hasan Hocamında dediği gibi jant bir aracın görünümünü en fazla etkileyen aksesuarların başında geliyor. O yüzden de jant seçimi çok önemli. Bu zevkli seçiminden dolayı da seni tebrik ederim. Tekrardan hayırlı olsun. :)

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 4:08 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
soulless

215 40 17 veya 215 45 17 her iki seçim de çok doğru olur. Ben görünümünün çok daha hoş görünmesi ve jantı daha fazla ortaya çıkarması nedeniyle 40 yanak seçimi yaptım. Türkiye yollarında biraz tehlikeli bir seçim ve ekstra dikkat gerektiriyor ama görünüm çok önemli benim için. Ayrıca 40 yanak lastikler fazla tercih edilmediği için ve yanak küçüldükçe iç malzeme daha fazlalaştığı için fiyatı daha fazla oluyor. Lastik başına 30-40 tl fiyat farkı oluyor. Amortisörlerden kesme derken bir yalnış yazım oldu sanırım. Amortisörlerden kesme yapılmıyor sadece sertleştirme yapılıyor. Sertleştirme işlemi amortisörlerin boyunda herhangi bir artma veya azalma yapmıyor. 3.5 mm yay kullanacaksan eğer arkalarda sürtme yaşamayabilirsin çünkü 3.5 mm yaylar aracın arka kısmını fazla düşürmüyor ama yine de bunun tam garantisi yok çünkü araçta 3 4 kişi olduğunda bu iş değişebilir. Önlerde ise jantın et kalınlığına göre değişir çünkü ben çok sert yapılan frenajların dışında herhangi bir sürtme yaşamıyorum ve o da sadece davlumbaza sürttüğü için bir zararı da olmuyor. Yaptığım işlemden sonra ilk defa dün araca 4 kişi bindik ve bunu da test etme imkanım oldu. Hiçbir sürtme olmadı, bu da çok memnuniyet verici. Ben yay kesme ve amortisör sertleştirme işlemini kadosan oto sanayiinde Altundağ amortisör e yaptırdım. Bu işte çok bilinen ve bazen yoğunluktan dolayı randevu alınması gereken bir yer. Yay kesme ve sertleştirme işlemini 200 tl ye yapıyorlar. Yay biraz risk işi ve deneme yanılma gerekiyor. Yay taktıktan sonra yaşadığın sürtme durumuna göre amortisörleri sertleştiriyorlar. Ben arkalarda %40 önlerde ise %25 sertleştirme yaptırdım. Ayrıca bu sertleştirme işlemini belli bir oranda tutuyorlar çünkü fazla sertleşirse bu defa sekme sorunu ortaya çıkar. O nedenle çamurluklarında da muhtemelen işlem yapılacak ki bu ihtimal çok yüksek.


preludehotrod58

benim ludeye okadar para verip 205*40*17 yaptım araba çok sertlreşti lastikleri zararına verip 225*45*17 lastiğe geçtim kurtardım sizedde tavsiyem öyle 16 veya 17 jant üzeri araçları çok yormakla beraber davlumbaz ve çamurluk ağızlarını aşırı derecede mahvediyor bu anlattıklarım g4 lude iiçin g5 leri bilmiyorum ;) :)



preludeBB2

Bu tip sebeplerden ve Türkiye de adam gibi 4 x 114.3 jant bulunamamasından dolayı çoğu kez 15 imç lik OEM Prelude G4 jantlarına geçmeyi bile düşünüyorum. Gerçi 15 de bizim araçlarda çok küçük duruyor ama cidden kaliteli ve hafif bir 17 jant bulmakta bu ölçülerde ve ülkemizde çok zor.. :(



souless

G4 leri ben de bilemiyorum fakat 205 yanak zaten 17 janta biraz ufak kalıyor, o nedenle de daha sert olması biraz doğal. Zaten ben de söyledim daha önce, 40 yanak biraz tercih meselesi. Tr şartlarında kullanımı biraz zor ama ben görünüme çok önem verdiğim için 40 yanak tercih ettim. Lastik çamurluk ağızlarını mahvetmiyor çünkü g5 lerde arka çamurluklarda özellikle içe kıvrılmış çamurluk ağızlarının üstünde bir plastik parça var ve o plastik parçaya lastiğin zarar vermesi çok zor. Asıl zarar lastiklere oluyor ve zamanla lastiği formu bozulabiliyor. 45 yanak lastik tercihi de yapılabilir.



Lude

bende çok beğendim.Ben önleri 205/40 yaptım direksiyon birazdaha rahatladı mesela ;) ama görünüş açısından 210 gibi değil tabii.45 lerde pek güzel durmuyor açıkcası ;) Ama 16 lık geniş ofsetli jantlar olabilir.bakalım ben daha akmadım yayları ne olacak ;)



alpgiray

Dün Uğur'la İkiler Honda'da buluştuk..Kısa süreli de olsa bir tanışma ve kaynaşma ortamı yakaladık.. Hep söylenir ya "sanki yıllardır tanışan eski dostlar gibiydik" diye.. Gerçekten de öyle bir ortam oluştu.. :D Ayak üstü çay sohbet muhabbet oldu..Araçlardan, yapılan ve yapılacaklardan konuşuldu..Aynı dilden konuşulunca sohbet güzelleşiyor dostlar.. :lol: Ben Uğur'la tanıştığıma çok sevindim..Zaman dardı kısa sürdü ama umarım birdahaki sefere daha uzun zaman ve bol sohbet şansımız olur.. :D

Aracı liftte ve bakımdaydı..Bu nedenle gönlümce inceleyip resimleyemedim.. Alttan ve dıştan bir göz temasımız oldu..Birkaç da resim.. Araç çok iyi görünüyor..Uğur'un titizliği sayesinde çok daha iyi olacak bu kesin.. :D

İmageshack de bir sorun var resim yükleyemiyorum..İlk fırsatta sınırlı sayıdaki resimlerden bir kısmını yayınlayacağım..Bu tertemiz şanslı arabayı görmenizi isterim.. ;)



Lude

Jant konusunu açıp yorum yapa yapa benim de aklımı çeldiniz.. Bakın neler yaptırıyorsunuz bana... :D :D

Resim

Resim



PreludeBB2

Vayyy orjinal Mugen Jantlar buntlar... :shock: :o :D Uğurun jantları mı İsmail Abi bunlar.. Valla tek kelimeyle süper. Mugen bi hazine değerindedir valla.. :D


Lude

Yok Ozanım Uğur'un değil , benim jantlar.. Gerçekten mükemmeller... :D

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Ara 12, 2013 4:11 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
PreludeBB2

Valla dün akşam yine Türkiye deki 4 x 114.3 jantları araştırdım, aradım taradım.. Yok valla. Abuk subuk jantlar var hep. Şöle şık kaliteli bi 17" jant göremedim.. Absürt absürt şeyler.. Amerikada olsam aracı direk 5 Bijona geçirirdim aksları vs herşey değiştirip direk Type R jantını takardım. Ama Türkiye de bu tip projelere girmek hem maliyet hemde parçaların bulunabilirliği açısından büyük külfet.. En sonunda valla 15 lik OEM G+ jantlarına dönicez herhalde İsmail abi seninkilerden.. Doğru düzgün bi jant çıkmazsa o olacak valla.. :)



PreludeBB2

Dostlarım şu jant dosyasını yeniden açalım.. Ben kaçgündür kaç haftadır jant araştımasındayım netten.. Yok valla Prelude G4 için düzgün bir 4 x 114.3 17 jant yok.. Hep abuk subuk replica uyduruk modeller yada ağır kütük gibi çin jantları vs var.. şöyle düzgün OEM ve şık görünümlü 17 bi jant yok.. Hiçbirşey bulamıyorum valla.. Hadi aracın bijon aralığını değiştireyim 5 bijona geçireyim diyorum.. Onun da iki yolu var. Ya araca flanş diye tabir edilen adaptörlerden alınıp takılacak yada G5 lerin tüm Akson, disk, fren ve aks sistemi alınıp G4 e takılcak. İlk yöntem olan spacer adapter yöntemi hem güvenilir değil hemde aracın offset ayarlarını inanılmaz derecede 5 cm gibi büyük bir farkla değiştiriyor.. İkinci yöntemde Türkiye şartlarında çok pahalı ve uygulaması zor bir yöntem. Zaten 5 bijon olsam direk G5 prelude 16" jantını alıp takıcam... Valla şaşırdım ne yapacağımı dediğim gibi.. Sonunda 15" lik OEM G4 Prelude 2.3 jantlarına geçeceğim o olacak... :? :? :roll: :roll:



alpgiray

Benim gri aracın jantlarıyla ilgili bir piyasa araştırması konusunu önceki sitede de yazmıştım.. Bir tekrarda fayda var.. Malum araç üzerinde 15" OEM G4 Prelude jantları vardı.. Çok kollu ve 16" bir jantla değiştirme fikrine kapılıp araştırmaya başladım.. Karşıma genelde 8 delik opsiyonlu jantlar çıktı.. Bu opsiyon jantları sevmediğim ve hiç düşünmediğim için piyasada bulunabilen 4x114.3 ve 16" olan 2 adet jant alternatifi ile başbaşa kaldım.. :(

Bu iki jantı ve araç üzerindeki oem jantları değerlendirdiğimde oemler ağır bastı.. 750~1000 TL civarında para verip, estetik ve malzeme kalitesi olarak içime çok sinmeyen bir jant takımı almaktansa 15" oem leri kullanmaya devam kararı verdim.. ;)

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 24, 2013 12:43 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1113
Konum: Dünya...
Mazda RX-8 jantlarını düşünüyordum bir ara ancak epey büyük duruyor Prelude üzerinde...

Resim

Resim

Resim

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 24, 2013 9:32 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Değişik bir tercih... 5 kollu jantların genelde uymadığını düşünüyorum G5 lere... Başka bir markanın jantından ziyade G5 lerde kullanılan, tercih edilen bir jantı kullanmayı tercih ederim. Bu konuya yakın zamanda kendi düşüncelerimi içeren eklemeler yapmayı düşünüyorum. Jant tercihlerimi paylaşacağım ama maalesef bir çoğunu ülkede bulmak neredeyse imkansız olduğu için erteliyorum.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ara 24, 2013 4:56 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 2:39 am
Mesajlar: 295
ben de Turgay' la aynı kanıdayım.

5 kollu jantların aracın agresifliği ve estetiğini yeterince yansıtamadığını düşünüyorum. Araca yapılan projelerin beraberinde seçilebilecek uygun jantla aracın görünümü %200-300 farkedilir şekilde olumlu artış gösterebilir.

Ama en nihayetinde zevk işidir. Her türlü saygı ister...

_________________
Emre DEMİRER


Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ara 25, 2013 12:18 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
Merhaba Arkadaşlar,

Bir süredir bu başlığın altına eklemeler yapmayı planlıyordum. G5 ler için benim hoşuma giden ve çok uyduğunu düşündüğüm jantlardan bir fotoğraf serisi hazırladım. Burada benim açımdan önemli olan nokta; jdm kültürüne uygun, daha çok japon üretimi ve yurtdışında bir çok G5 te kullanılan jantlar olmaları...

Şimdi fotoğraflarla dosyamıza başlayalım;

İlk olarak belki de en çok kullanılan jantlardan biri olan Ep3 type-r jantlarıyla başlayalım. Bu jantların görünümü G5 ler de hiçte fena değil. Her ne kadar başka bir modelin jantını başka bir modelde kullanmaktan hoşlanmasam da görünüm olarak hoş durduğunu kabul ediyorum. 17 jant olmasın rağmen et ölçüsü küçük olduğu için aracın çamurluklarının içinde kalıyor ve bu da kullanımı açısından bir avantaj sağlıyor.

Resim

Resim


Çok nadir de olsa spoon jantlar da kullanılıyor G5 ler için. Her ne kadar spoon jantı artık civic ler ile özdeşleşmiş olsa dahi, jdm kültürüne ait efsane bir jant olduğu için tercih edilebilir.

Resim



Bir diğer çok örneği bulunan jantlar da orjinali Advan racing olan ince 6 kollu jantlar. Bu jantların bence dezavantajı, neredeyse bir çok markada kullanılıyor olması. Yine de çok tercih edilen bir jant. Araçta sağladığı görünüm de hoşuma gitmiyor değil ama ince kollu jantları çok tercih etmiyorum ve başka bir çok marka ve modelde kullanıldığı için tercihlerim arasında alt sıralarda.

Resim

Resim



Bu jantta farklı markalar tarafından replikası yapılmış bir ürün. Genelde lenso veya kosei replikası olarak satılıyordu. Bu jantı burada bulabilmek mümkün. Araca yakışan örneklerden biri olduğunu düşünüyorum. Kol yapısı enkei rp1 01 e benzediği için sanırım...

Resim



İşte efsane jantlardan biri. Mugen mf8 ve mf10 olarak adlandırılan bu jantların tüm prelude modellerinde harika sonuçlar verdiğini düşünüyorum. Mf8 ve 10 un esprisi birinin 8 diğerinin 10 kollu olması. Özellikle mf8 in G4 lerde belki de en çok kullanılan jant olduğunu söylersek hata etmiş olmayız sanıyorum. İşte burada da mf10 için harika bir örnek.

Resim


Gerçek efsane desek herkes bu görüşe katılır sanırım. Japon dünyasının gelmiş geçmiş en efsane jantlarından biri... Enkei rpf01... Bu jant için söylenecek fazla bir söz yok. Sadece izlemek lazım. Tanıdığımız bir araçtan işte rpf01 manzarası...

Resim



Kosei, advan vs. bir çok marka tarafından replikaları üretilmiş benim en hoşuma giden G5 jantlarından biri bu jant. Özellikle açık bronz ve altın sarısı renklerinin G5 ler için harika sonuçlar ortaya çıkardığını düşünüyorum. Bu jant ülkemizde satılan bir janttı ama artık bulunması çok kolay değil...

Resim



İşte yeni efsane adayı bir jant daha. Spoon gibi, enkei gibi adını artık tüm japon camiasında efsaneleştirme adayı bir jant Te37... Kaç tane marka bu jantın replikasını üretti saymak çok zor. Benim favorilerim arasında yer alan bir jant ve Gri araca uyumu açısından ne kadar hoş göründüğünü göstermek amacıyla bu renkte bir araç seçtim ve size sunuyorum. Emre; işte te37 nin senin aracının rengi ve mükemmel görünümü...

Resim



Benim hoşuma giden ve jdm kültürüne ait çok kullanılan jantlar olması nedeniyle tercihlerim arasında olan jantlar işte bunlar arkadaşlar. Maalesef bijon ölçümüz 5x114.3 olması nedeniyle ülkemizde çok sıkıntı çekiyoruz. Bu kadar ünlü olmalarına rağmen bu jantların maalesef bir çoğunu ülkemizde bulmak neredeyse imkansız. Te37 hariç diğer hiçbir jantı maalesef ülkemizde bulamıyoruz. Bazen nadir de olsa bu jantları bulsak dahi bu defa da bijon ölçüsü tutmuyor. Jant konusunda maalesef çok şanslı sayılmayız.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: Jant dosyası
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ara 25, 2013 3:42 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 2:39 am
Mesajlar: 295
Ellerine sağlık yavru.

Muazzam bir emek sarfiyatı ve sonucunda harika bir çalışma ortaya çıkmış.

Efsane jantların hemen hepsini açık büfe ziyafeti tadında bize sundun.

Beyaz G5' in üzerinde olan Rpf01, Mugen mf 10 ve te37 aklımı başımdan alıyor. Ve her seferinde kararsızlığa sürüklüyor beni :)

Gerçi hep kararsız olsam ne olacak ki! Dediğin gibi, ülkemizde neredeyse hiçbirine ulaşmak imkansıza yakın olduğu için sadece hayallerde yaşıyoruz.

_________________
Emre DEMİRER


Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 25 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye