Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: F20A4 turbo yardım
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Kas 23, 2013 2:39 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3414
Konum: Earth
bahadır

arkadaşlar ibliyorsunuz diğer aracımdan kalma elimde greddy td-06 turbo ,manifold ve greddy types2 blow off var.aynı zmaanda apexi turbo model 115mm X90mm turbo model son var.aracıma fazla sağını solunu karıştırmadan max 1 bar bastırmak istiyorum güzel bir as 950 intercoller ve eksozcuda araç için özel kıvırtılmış hat boruları gibi projelerim var.araca h23 intake ve h23 ecu vs vs :D kafam yine karıştı.:D ama şuna eminim f20a4 turbolamak vtec motoru turbolamak daha mantıklı ve daha zahmetsiz.aracın sıkıştırması vteğe göre baya düşük turboo kaldırır bu motor.sohc olması yer kazandırmış oda iyi bir sorunum h22 manifoldu f20 ye uygulamak için araya bir aparat yaptırnak o beni yoracak gibi :)))



soulless

Turbo işlemini ben de düşünüyorum ilerleyen dönemlerde. Bu konuda fazla bilgi sahibi değilim. Turbo ve motor uygulamaları hakkında fazla bilgim yok. 1 veya daha da altı bir bar bana yetip artacaktır aslında. Fazla maliyete girmeden, uçuk rakamlar ödemeden bu işlem nasıl yapılabilir araştırma yapacağım. Şu an elinde olan parçaların maliyeti nedir ve bahsettiğin uygulamaların fiyatı nedir? Yani yaklaşık olarak istediğin ölçüde bir turbo işlemin toplam maliyeti nedir? Yorum beklerken ben soru sormuş oldum aslında ama bilgi paylaşımı önemli :)



bahadır

evet kardeşim bilgi paylaşımı ile ilerleyebiliriz.bendeki turbo daha fazla güzçleri elde etmek için bir turbo ama ben motorun içine girmek istemediğimden en fazla 1 bar diyorum.1bar bu trafik şartlarında yeterde artar bile tahminnen h23 intake ve ecu eklersek birde tam cuk diye oturacak bir mapping olayı yapabilirsek +80 ve üzeri çok rahat olacaktır. 1bar için iddalı bir turbo kit yapmak gerkemez. onun için sıfır turbo ve manifolta en fazla 400-500$ cebincden çıkar kargoyuda ekliyorum.150$ blow desek, as 950 intercooler çok iyi... millet ne derse desin bize çok çok uygun çünkü heryerde kolay ulaşabiliriz.200tl civarı.iyi bir ekzoscuda boruları yaptırırsın en fazla 100tl alır.turbo çıkışlı yap filitresi kütüğü 50-60$ civarında para resimin oluşmanı sağlar.sonra ufak tefek ayrıntılarda olacaktır.


soulless

Nasıl yani? 1000 usd harcanarak bu işlem yapılabiliyor mu? +80 bg benim için de mükemmel bir değer ve yeter de artar bile. İşçiliği de işin içine katarsak maksimum 1500 usd ye araç turbo yapılabilir diyebilir miyiz? Bir de ayarlardan söz ediliyor. Bir kere turbo yaptığın zaman zırt pırt ayara gitmek gerektiği söyleniyor. Sanayii den çıkamazsın diyorlar. Sonradan yapılan turbo uygulamalarında böyle sonuçlar olabiliyormuş. Senin izlenimlerin nedir? 1500 usd gibi bir rakama bu işi ciddi olarak düşünebilirim ilerleyen zamanlarda. Bu arada ground un fiyatı da bayaa tuzluymuş. Neredeyse shipping dahil 400 usd yi geçer bu rakam. 650 usd ye tein coilover lar var. Biraz daha ekleyip onlardan almak daha mantıklı gibi görünmüyor mu?


bahadır

usa da birini bulup ground ları free shipping gönderecen .arkadaşında sana bir şekilde en hesaplı yoldan onları gönderir.turbo uygulaması söylene kadar zor bişe değil abi....mantıksız uygulamalar için dednilenler doğru düşür basınç beklentilerinde motorda uçuk değişiklikler yapmak gerekmez


PreludeBB2

Bu Turbo olayı ara ara benim de ilgimi çekmiştir. Hele ki H23 motorların Turboya en iyi cevap veren motorlar olduğu için bu ilgim bazen katlanarak artıyor ama Turgay ında dediği gibi "Turbo yaparsan sanayiden çıkamazsın, sürekli ayar vs gerektirir, motoru eline alırsın" tarzı söylemler yüzünden insan korkuyor. Zaten araca birşey olsa yaptıracak paramızda yok öylece kalırız ortada ama Forged Pistonlarla ve Intake elemanları ile sıfırlanmış bir motora şöyl güçlü bir torbo uygulaması da fena olmazdı. 160 Stock + 150 de Turbo dan alsak 300 - 310 HP ler dehşet rakamlar olurdu.. :D



bahadır

evet ozanım bizim motorların komporesör oranları vteclerden düşük olduğu için motor içine girmeden turbolamak daha uygun.ben öyle snayici laflarına pekte aldırmıyorum.çünkü yapacağım uygulama belli beklentim belli.kalkıp turbonun wastegate nin ayarını sonlayıp ggazlayacak be 1km sonra motoru eline alacak kadar aptalda değiliz.hiç birşeyi ezbere yapmayacaaz :)) ben koran abi diye biriyle tanıştım istanbulda mapping işi yapıyor.kapak contası değiştirerekde turbolayabilirsin dedi vtec zamanıydı tabi görüşmemeiz.yada hiç değiştirmeden 0.8 rahat bastır hiç bişe olmaz dedi.kendisi integrayı turbolamış hiç değişiklik yapmadan 1 bar bastırmış. e36 m3 ü şamarlamış otobanda ..motoru söktüreceği için makinanın stock halini baya bi turbonun basıncını arttırrak zorlamış ama banamısın dememiş.bizim için enjektör yakıt pompası igib değişikliklere bence girmeye gerek yok.0.8 gibi değerleri hiç kurcalamadan sadece bir uygun bir +turboya göre haritalanmış bir chiple yeterli hava ve yeterli yakıtı makinaya verecektir ve fazla abartmadan araçalrımız daha hızlı ve daha öfkeli olacaktır :) +hp ve +tork için ve aynı zamanda çuff için el turbo diyorum :D



lude

40 eurularda satıldı geçenlerde http://www.ebay.de de.f22 içindi sanırım.mesela accord f22z motorlu sohc sanırım bu motorda 270 ler almışlar turbo uygulamasıyla..sen bu işin üstesinden gelirsin...fakat Turgay ın da bir dediği var araştırsın bakalım.Daha ucuza mal olur gibi geldi banada..Turgayın haberini bekliyelim diyorum yani sana ;)


afilli999

kimseye aldırış etmeyin her şeyin iyi bir ustası vardır ve sadece bunu bulmak önemli elinizde uygun parçalarda varsa bu iş sadece düzgün çalışmak ve biraz beceri gerektirir çok duyduk zamanında sanayiden çıkamazsın diyenleri allaha şükür sanayidende çıktık arabamızıda yaptırdık dört dörtlük yeterki yedek parça para ve sağlam ustanız olsun....hayırlı olsun turbo uygulayacaklarada burdan...


soulless

Kesinlikle haklısın,
İstanbul da bu işi yapan çok fazla yer olduğu ve bir çok yapılan yerden de şikayet edildiği için forumlarda bu tarz olumsuz yorumlar yapılabiliyor. Koca İstanbul da Honda marka araçlarımız için bile gönül rahatlığıyla gidebileceğimiz servis sayısının ne kadar az olduğunu düşündüğümüzde bu yapılan yorumların da pek haksız olmadığını söyleyebiriz. Araca haricen takılan bir sistem olduğu için, yaptırmak isteyen kişilerin bu tarz endişelerinin olması da çok doğal.

Hasan hocamın bahsettiği ise; burada bu işi yapan ve Honda camiası tarafından bilinen, Turbo uygulamaları ile ünlü servisler var. Turbolama işlemini yaptırmaya karar verdiğim zaman gidip konuşacak ve fiyat alacaktım. Fakat Bahadır ın belirttiği fiyatları düşündüğümde bu işlemin tahmin ettiğimden daha ucuza geleceğini görmek benim açımdan çok iyi oldu. Şu aşamada herhangi bir girişimim söz konusu değil. O nedenle fiyatlar konusunda tam bir bilgi sahibi değilim.


bahadır

ben ilk aşamada bir turbo h22 manifoldu f20 ye düşürücek parçayı yaptıracağım ve asıl ondan önce yapmam gereken ebaydan güzel bir aem boost control ve aem wideband ı almak. ekstrdan birde görsellik ayn zmaanda ekzos ısısını görmek için birde egt gauge gibi iç mekan mazemelerinidizmek. sonra h23 emme ve ecuyu girecem araca tabiki şimdi kollaştırdığım start aksamlarım :D ...f20a4 turbo ile f20c lerle oynayacaz inşllah kardeşim.:D hemde kedinin farleen oynadığı gibi :DDDD as 950 intecooler için daha uygun fiyat alamazmıyız istanbuldan ??? şimdiden birer tane alıp kenara koyalım


bahadır

arkadaşlar araştrmalarım ve imkanlarım doğlrultuunda greeddy turboya manşon yapmak yerine kullnaışım açısından daha iyi ve anlamlı olacak td04 oem araçların kullandığı kullanmaya karar verdim.td04 turboyu volvo ,saab,subaru,bmw.mitsubishi mazda vs gibi markalar kullanmış.bu turbo bizim için daha mantıklı olacak yüksek beklentiler içinde değilim. bu turboyla uyumlu şu manifold da bana çok uygun geldi..http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0548267591 bununla mitsubishi td04 turbo bizim araçlar için çok iyi ve çok uygun olacak gibi.elimde bu turbodan bir adet var şimdi manifoltu tammamlayacağım.


PreludeBB2

Güzel araştırmalar yapmışsın Bahadırım. Her zaman OEM parçayı kullanmakta fayda vardır. Çünkü OEM parçalar o marka ve model araçlar için en iyi en sorunsuz parçalardır. Peki bu iki parça yeterli olacak mo Bahadırım. başka neler alıncak ara borular intercooler filan da lazım dimi. Blowoff filan..



bahadır

ozan td 04 ün dumppipe ı elimde var. geriye intercooler kalıyor. as 950 intercooler sanayide heryerde var. usadan getirtmeye hiç gerek yok.kargo parası vermekten bezdim.intercoolerin borularınıda ekzoscuda elimden geldiğince az ekleme manşonu kullanarak yapmaya çalışacam boruları güzel bir fosforlu boya...geri kalıyor gauge egt ,ecu chip vs..birde yağ kütüğü ve kartel turboyu yağlayacak şekilde yağ çıkış ve girişleri ayarlanacak.vs vs biraz alengirli iş ama sonuç olarak güzel şeyler olacak

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 

Forum ana sayfa » PRELUDE TEKNİK KONULAR » PRELUDE MODİFİYE


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye