Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » PRELUDE SOHBET




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 14, 2016 9:42 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2427
Konum: KUŞADASI
Selamlar...
Bu konuya değinmek ve öğtenmek amaçlı açtım.
1. Ve 2. Gen preludeler artık klasik araçlar sınıfına girer mi?
Klasik araç olabilmesi için bu konuda bir tescil var mı?
Tescil var ise şartları nelerdir?

Antika olabilmesi için daha zamana ihtiyacı olduğunu düşünüyorum ama en azından 25 yaş üzeri özel araçların klasikler sınıfına girdiğini biliyorum.

Tabi ki orj. Olarak muhafaza edildiği sürece...

Konu ile ilgili bilgi sahibi olanların yorumlarını bekliyorum...

Saygılar...

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 14, 2016 2:13 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1133
Konum: Dünya...
- Selamlar Taner abicim

- Klasik otomobiller ; Benim de ilgi duyduğum güzel ve enteresan bir konu gerçekten.

- TV'de klasik otomobil koleksiyoncusu ile yapılan bir program izlemiştim. Oradan edindiğim bilgi ve izlenimlerimi aktarayım.

- Klasik otomobil; Amerikan Klasik otomobil Kulübü’nün tanımına göre, 30 ila 49 yaşında olan, yaşlı araçlara verilen isimdir. 50 ile 99 yıllar pre-antika, 99 yıl ve üzeri araçlar da antika araç klasmanına girse de; Klasik otomobil denince kasıt, 30 yaştan daha büyük ve antika olmayan neredeyse bütün araçları kapsamaktadır.

- Evet klasik otomobil dendiğinde günümüzde etrafımızda pek görmeye alışmadığımız krom tampon ve detayları yoğun olan nadir bulunan modeller aklımıza geliyor. Ancak şu da bilinmelidir ki; bazı otomobil markaları üretildiği andan itibaren klasik otomobil sıfatını alabiliyor. Mesela Ferrari , Bugatti , Bentley ve benzeri markalar. Klasik otomobil koleksiyoncularına göre üretildiği andan itibaren klasik otomobil sıfatını alabilen markalar olduğu söyleniyor...

- 1977 model fastback KADETT'e de hayranım. İmkanlar ölçüsünde sahip olabileceğim ve keyif alabileceğim nostaljik bir otomobil. Yoksa 1967 Oldsmobile Toronado hastasıyım ancak fiyatı çok astronomik.

Resim

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 7580/detay
Resim


https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 373/detay/
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 14, 2016 3:18 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1901
Konum: İZMİR
Bu konuda özellikle Türkiye şartlarını düşününce ben bizim araçlarımızın klasik olacağını ve muazzam paralar edeceğini açıkçası düşünmüyorum. Çünkü bu ülkede klasik dediniz mi insanların aklına hemen Amerikan araçları ve Avrupa üretimi Ford, Mercedes, BMW, Wolskwagen gibi markalar geliyor. Japon araçlarının mesela bi 79 Skyline ın klasik olduğunu ve iyi paralar ettiğini USA de gördüm ama bir 78 Preludenin klasik olduğunu çok iyi paralar getirdiğini hiç görmedim. Bizim araçlarımız bizlere efsane ve çok seviyoruz. Hatta delisiyim, aşığıyım, tutkunuyum. Aklım ve kalbim hep bu araçta olsa da bazı piyasa şartları ve gerçekler işin rengini değiştiriyor. 3000 Motorlu bi 93 Supra yı terazinin bir yanına, diğer yanına da bizim 93 preludeyi koyduğum zaman benim gönlümde aklımda Prelude onu yer bitirir her şeyiyle ama işin piyasa, arz talep, klasikleştirme vs işleri bu yönde işlemiyor. 93 Supra 70 - 80 bin USD iken bu yaşta bir Prelude 500 - 1000 USD a satılıyor. Çok üzgünüm ama malesef durum böyle. Evet iki araç farklı aynı klasmanda değil biri Turbo diğeri atmosferik ama bu Honda nın suçu. Zamanında rakibi böylesine bir araç yapmışken bunun karşısına sadece Supersport kategorisinde NSX ile değil Coupe seviyesinde Preude yi güçlendirerek çıkacaktı. her zaman derim Preludeye 2.0 - 2.3 - 2.2 VTEC motorlar yetmez. En az 3.0, 3.6 V6 yada Turbo uygulamalı araçlar yapmalıydı. Çok derin ve uzun bir konu bu ama ben hiçbir zaman araçlarımızın yüksek değerlere çıkacağına ve klasik olarak -en azından bu ülkede- tescillenip karşılığında 200 - 300 bin liralar alacağımıza inanmıyorum. İnşallah yanılırım. :D

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 14, 2016 3:39 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1133
Konum: Dünya...
- Klasik otomobil deyince heyecanına kapılıp asıl mevzudan bahsedemedik.

- G1 ve G2 Prelude'lerin Türkiye'de sayıları çok az ve bir çoğu endüstriyel gariban varlıklara dönüşmüş durumdalar maalesef. Afyon'dan ilanlara çıkan kırmızı G2 Prelude'ye İsmail abimizle bakalım dedik arka camını 3 parça uydurma yaptıklarını görünce aracı görmeye bile gitmedik.

- Kaporta, karoser olarak model yılları sebebiyle yoğun bakıma yatırılarak restorasyon görmeye ihtiyacı olan araçlar olduğunu düşünüyorum. Klasik olabilecek kondisyonda G1 yada G2 görmedim , göremedim ve maalesef göremeyeceğiz diye korkuyorum :mrgreen:

- İstanbul'dan satılığa çıkan G1 ne oldu şu an bilemiyorum. Ancak ilanın yayınlanma süresi bitmiş.Taner abi yoksa sen mi aldın :mrgreen:

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... pasif-ilan

- Klasik otomobil tesciliyle ilgili bir mevzuat var mı? bilmiyorum açıkçası. Böyle bir şey olursa yada böyle bir şeye ihtiyaç duyulması durumunda; yani çok eski model yılına sahip araçların trafikten çekilmesi söz konusu olursa, klasik otomobillerin bu durumdan etkilenmemesi için yapılacak bir tescil işlemi kaçınılmaz olacaktır. G1 ve G2 Prelude bu sınıfa girer mi? girmez mi? Peşi sıra devam eden sorular soruları kovalayacaktır :o Bu tescil işlemi standartlarını da TÜVTÜRK ve Klasik Otomobil Klubü Derneği birlikte hazırlar diye düşünüyorum :roll: Hemen derneğe üye olup yönetim kurulunda söz sahibi olmazsak G1 ve G2 Prelude'ler tavuk kümesi haline dönüşebilir :mrgreen:

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 14, 2016 5:53 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2427
Konum: KUŞADASI
Ozancım ben fiyatından çok sıfatının derdindeyim. Ama eğer paha etmiyorsa dediğin gibi klasiklere girmesi zor.
Kadir hocam o g1 i gerçekten almak isterdim. Ama bunun için uygun zaman periyodunda değilim. Keşke dediğin olsaydı...
Klasik otomobiller kulübü varsa ki bilmiyorum olup olmadığını , buradan araştırıp soruşturmak lazım , koşuşturmak lazım...
Ben de araştıracağım bakalım ne çıkacak.
G1 ve G2 sahibi olmasak da isterim klasiklerde adının geçmesini...

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 14, 2016 11:42 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 799
Mevzuata istinaden klasik olmasıyla hakikaten klasik olması arasında fark var tabi. Maalesef benim fikrim de Prelude ailesinde sadece G3 klasik olabilecek bir özgeçmişe sahip, o da belki... Kendi dönemlerindeki hikayeleri araçları klasikleştiriyor. Yani rahmetli Senna'nın seveni çok diye ne G4, ne de "top gear"da hasbelkader in iyi yüz araç içerisine alındı diye G5 klasik olacak araçlar değiller. "G3 slalomda Lamborghini'den hızlı" iyi bir özgeçmiş, o kadar. Wikipedia'daki "classic car" açıklamasına göre de, bir şekilde klasik olacak olsalar da biz göremeyeceğiz :) Netice: bir Testarossa'm olayıdı eyiydi :p


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Kas 15, 2016 11:26 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 4:52 pm
Mesajlar: 1901
Konum: İZMİR
ozerki yazdı:
Mevzuata istinaden klasik olmasıyla hakikaten klasik olması arasında fark var tabi. Maalesef benim fikrim de Prelude ailesinde sadece G3 klasik olabilecek bir özgeçmişe sahip, o da belki... Kendi dönemlerindeki hikayeleri araçları klasikleştiriyor. Yani rahmetli Senna'nın seveni çok diye ne G4, ne de "top gear"da hasbelkader in iyi yüz araç içerisine alındı diye G5 klasik olacak araçlar değiller. "G3 slalomda Lamborghini'den hızlı" iyi bir özgeçmiş, o kadar. Wikipedia'daki "classic car" açıklamasına göre de, bir şekilde klasik olacak olsalar da biz göremeyeceğiz :) Netice: bir Testarossa'm olayıdı eyiydi :p


Bende seninle aynı şekilde düşünüyorum Özkancım. Bir aracın mevzuat olarak klasik olmasından ziyade gerçekten klasik olması önemli. Ki bunu da zaten piyasaya bakarak görebiliriz. :)

_________________
Ozan KIRŞALLIOBA
Resim
Eskiyi At Yeniyi Tak


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Kas 15, 2016 11:36 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Prş Kas 28, 2013 8:24 am
Mesajlar: 799
PreludeBB2 yazdı:
ozerki yazdı:
Mevzuata istinaden klasik olmasıyla hakikaten klasik olması arasında fark var tabi. Maalesef benim fikrim de Prelude ailesinde sadece G3 klasik olabilecek bir özgeçmişe sahip, o da belki... Kendi dönemlerindeki hikayeleri araçları klasikleştiriyor. Yani rahmetli Senna'nın seveni çok diye ne G4, ne de "top gear"da hasbelkader in iyi yüz araç içerisine alındı diye G5 klasik olacak araçlar değiller. "G3 slalomda Lamborghini'den hızlı" iyi bir özgeçmiş, o kadar. Wikipedia'daki "classic car" açıklamasına göre de, bir şekilde klasik olacak olsalar da biz göremeyeceğiz :) Netice: bir Testarossa'm olayıdı eyiydi :p


Bende seninle aynı şekilde düşünüyorum Özkancım. Bir aracın mevzuat olarak klasik olmasından ziyade gerçekten klasik olması önemli. Ki bunu da zaten piyasaya bakarak görebiliriz. :)


:ugeek: Doğru abi, bir bakıma yine piyasa belirleyici. Selam olsun İzmir Beyine! :lol:


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Kas 15, 2016 2:40 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 27, 2013 6:19 pm
Mesajlar: 2427
Konum: KUŞADASI
selam oldu izmir beyine.....
olay netliğe kavuşmuşdur benim açımdan...
yani imkansız bir durum sözkonusu...
yani hadi ordan durumları...
yani preludeler ağzıyla değil kıçıyla kuş yakalasa bile klasik olamazlar...
yani klasik olmak için sadece zamana ihtiyaç yok....
yani bişeyler olmalı ; biraz gizem , biraz asalet , biraz da seks gibi bişeylerin karışımından...

anladı ben.... :)

_________________
TANER DİLEK Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Kas 15, 2016 3:49 pm 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3454
Konum: Earth
Yurtdışında herşey olabilir, bu araçları binlerce kullanıcısı olduğu için ilerleyen dönemlerde klasik araçlar sınıfına da sokabilirler.

Yine de arkadaşlarımızın da belirttiği gibi bunun bizim ülkemizi hiçbir şekilde ilgilendireceğini ben de düşünmüyorum. Tüm prelude jenerasyonlarında eli ayağı düzgün, elle tutulur kaç tane araç var ülkemizde? G4 ve G5 ler bile bir çok araç için korkunç durumdayken bir de bu araçların daha alt versiyonlarının klasik olacağı düşüncesi veya ihtimali bile kendi açımdan çok zayıf...

Henüz ülke semalarında doğru düzgün oluşmuş bir otomobil kültürü dahi yokken, klasik araçlardan bahsetmek ne kadar geçerlidir tartışmak gerek.

Tamam, araçlarımızı seviyoruz ama bir kaç 10'lu kattan oluşan sevdalı sayısı bir aracı ülkemizde klasikler arasına sokamaz maalesef...

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » PRELUDE SOHBET


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye