Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYELERİMİZİN ARAÇLARI




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 499 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Eki 18, 2017 3:06 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Ara 13, 2014 7:32 pm
Mesajlar: 460
soulless yazdı:
Harika çalışmalar bunlar. Bu araç her daim buralarda olmalı. Yaşadığı evrimi de görmeliyiz. Motor şanzıman hakkında bilgisi olan arkadaşlar yanıt vereceklerdir. Eline sağlık Baran...


Çok teşekkür ederim abim çok sağol Allah bir zeval vermedikçe aracım ve sizlerle olacağım inşallah kader kısmet.

_________________
Baran Tatlı


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Eki 18, 2017 3:13 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Ara 13, 2014 7:32 pm
Mesajlar: 460
Evet abilerim bu sefer bir çalışma olmasada birkaç fotoğraf yükleyeceğim. Dün araç sabah yıkanmış olsada caddede olan inşaat ve cami yenilemesinden çıkan tozlardan toz içinde kalmıştı dedim ayıp bide temiz halini koyalım babamla beraber yıkayıp güzelce temizledik. :D Bide paçalıkları adam akıllı sabitleyip son şeklini verdik.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Evet abilerim şimdilik bu kadar hepinize Preludeli güzel günler diliyorum inşallah en kısa zamanda yeni çalışmalarla sizlerle olacağım en geç sınav haftamdan sonraki haftada güzel paylaşımlar yapmak nasip olacak görüşmek üzere. :D

_________________
Baran Tatlı


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Eki 18, 2017 8:38 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 441
Bu orjinalliği bozmaman ne kadar güzel baran aracın harika.

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Kas 01, 2017 2:12 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Ara 13, 2014 7:32 pm
Mesajlar: 460
Yigitkbls yazdı:
Bu orjinalliği bozmaman ne kadar güzel baran aracın harika.


Teşekkür ederim abim elimden geldiğince birşeyler katıp OEM görünüşü bozmamaya çalışıyorum.

_________________
Baran Tatlı


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Kas 01, 2017 2:49 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Ara 13, 2014 7:32 pm
Mesajlar: 460
Merhaba abilerim öncelikle aracın birkaç fotoğrafını paylaşayım birde Çanakkalede mini bir buluşma yaptık. :D

Resim

Resim

Ve başıma gelenlerden başlayalım araçla geçen sefer bakıma gittiğimde ön kaputun içinde sap tarafta direksiyon pompasını ordan arada saçma bir ses geliyordu şarj dinamosuydu vs derken onların olmadığınıda anladım ses biraz arttı rolantide gelen ses biraz daha gaza basınca artıyor sonra duyulmuyordu sonra biraz daha arttı neyse çarşamba akşamı ön sağ tekerlekten ses geldiğini duydum eve gelirken küçük bir çukurdan geçince bile tuhaf sesler geliyordu eve gittim bastırıyorum çamurluktan gırç gırç ötüyor direksiyonu çevirince direksiyon pompasından ince ince sesler geliyordu o akşam Murat Ustamı aradım konuştuk perşembe derse girer Biga'ya gider cuma öğlenden sonra feribota biner İstanbula geçerim diyordum sonra içim rahat etmedi perşembe ders çıkışı Biga ardından gece İstanbula yola çıktım cuma sabahı Murat Ustanın ordaydım. Baktık ettik vs geçen sefer sol tarafı değiştirmiştik bu sefer sağ rot başı rot kolu vs vs değiştirdik kastel koluydu sanırım o gevşemiş onu sıktık direksiyon pompasının oringlerini değiştirdik yağını değiştirdik gırç gırç gitti sağ öndeki ama pompadaki ince cızıltı maalesef geçmedi tamamen. Sonra kontrol yaptık distribütörden yağ kaçırmış onunda bakımını yapmıştık geçtiğimiz bakımlarda bu seferde keçelerini vs değiştirdik eksilen yağı tamamladık bana sübap ayarı kaçmış gibi geliyordu doğru tahmin etmişim onuda yaptık ama bir aksilik var gibiydi biraz araştırdık doğru ayar değerlerini ama sonuç alamadık ertesi gün araştırırken aracın kaput içinde etiketleri duruyordu onlara baktık ve orada yazıyordu tekrardan yaptık ve sonuç gayet güzel oldu. :D Direksiyonda ince bir takılma vardı sürtüyor gibiydi o da söküldü ve Ferhat Usta elinden geldiğince sorunu çözmeye çalıştı arkasında plastik parça zamanla güneşten vs vs biraz yamulmuş şimdi daha iyi. Unutmadan bide arka sol lastiğin rot ayar civatasını değiştirdik abilerim şuan bir sıkıntımız yok çok şükür. :D

Resim

Resim

Resim

Birde bir parçayı bayadır çözemiyorum onu sizlere sormak istiyorum abilerim.

Resim

resimdeki yuvarlak parça nedir ne işe yarar bileniniz var mı abilerim ? :D

Ve M2K4 manuel şanzıman nedir benim motor tipinle uyum gösterir mi bizim preludelerde daha iyi daha verimli bir şanzıman kullanılabilir mi nedir bilgisi olan var mı acaba ?

h23 block ve h22 üst kapak birleştirmesini araştırıyorum bu sıra yapılan başarılı örnekleri var böylece h23a tarzı bir motor yapılabilir benim motorla ama tam olarak neler lazım vs araştırma aşamasındayım h22 dolu üst kapak vtec solenoidi yeni bir beyin saplamalar tepeli piston distribütör şart sanırım dahasına bakacağız uzun vadede araca bir vtec yapı kazandırmak istiyorum daha özel ve farklı olabilir sizlerin görüşleri ve destekleride benim için önemli. :D

Şimdilik bu kadar abilerim hepinize iyi günler diliyorum. :D

_________________
Baran Tatlı


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Prş Kas 02, 2017 6:37 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Ara 13, 2014 7:32 pm
Mesajlar: 460
Merhaba abilerim bugün ön havalandırmaları boyacı bir abime teslim ettim zımparası astarı yapılıp boyanıp inşallah en kısa zamanda elime ulaşacak ve aracın üzerine takacağım sizlerle sonucu hemen paylaşacağım. :D

Sonrasında biraz pislenmiştik İstanbuldan gelirken yağmur vardı vs baya batmıştık ufak bir temizlik günü yaptık bugün ve eve döndük bende yüklemek için birkaç fotoğraf çektim sizlere. Geçtiğimiz günde 2015 yazından bir fotoğraf bulduk babamla onuda sizlerle paylaşacağım. :D

2015
Resim

Ve bugüne gelelim. :D

Resim

Resim

Resim

Resim

h23a1 ve h22 üst kapak birleştirip vtec yapılabilir mi soruma bazı cevaplar buldum bana bunu yazan kiş kendi aracında da uygulamış daha önce birkaç kez bu işlemi yapmış. Ama daha çözemedim burada bulunsun diye burada da paylaşacağım abilerim.

You need an h23a1, and an h22a4, or h22a1. Complete.
The lower end build (h23a1) is a complete tear down. Head off, everything down to the block itself. I recommend using an engine stand to tear down. Tear down block. COMPLETELY. what’s to come off the block: rear main cover inc seal. Oil pan, strainer, tray, oil pump itself. Timing components. In three steps, gradually remove rod caps, main caps in manufacturer recommended sequence. Do not deviate. THREE STEPS LOOSEN OFF. Remove everything attached to block. W/p etc etc. Everything MUST come off. Do not lay crankshaft flat. Rest on rear main standing vertically. Remove bearings. Remove rods/pistons. CAREFULLY. I put rubber hose on rod studs as to not risk scoring cyl wall.
MILL THE CRANK. DO NOT CHEAP OUT AND SKIP THIS.
DO NOTTTTTTT assemble without sending machine shop to measure cyl bore out of round spec, and check deck for warpage. Acid bathe block. Using OEM recommended process, have shop bore the FRM TO 87.25mm with 60 degrees cross hatch. (There are other tricks using h22 girdle, oil tubules that will miss the counterweights of the crank. You will need both rod, and main bearings. The thrust washer. USE HONDA OEM lower end full engine gasket kit. It will require a few o rings, it’s almost complete. But not quite.
The valve recesses in h23 pistons are smaller. Many have used 11.5:1 pistons and cleared under high cam lift. I personally use a. Custom Cometic but because I have different set up. Many have used OEM HG.
Head: strip bare, remove valves/springs (noticing the paint marking location on the springs. If going upgraded cam, I recommend valvetrain including OS valves.
Use h22 oil pump, water pump. When all valves are out, use a small ball hone to remove the casting marks in intake/exhaust runners. H23 manual tensioner conversion. DO NOT DELETE BALANCE SHAFTS. TheY are there to aid in constructive interference (resonance), which is harmful to engine over time. But a NEW harmonic. It will pay itself off

_________________
Baran Tatlı


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Kas 17, 2017 7:59 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Cmt Kas 23, 2013 1:30 pm
Mesajlar: 862
Konum: istanbul
Senin sorularını n tüm cevabı bence ozanda ;) araç harika bu arada


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Kas 19, 2017 11:13 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 441
Bencede tek tek ozan abi cvplayacaktır araçta harika bu arada kazasız belasız günelr dileğiyle.

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Kas 20, 2017 1:57 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1134
Konum: Dünya...
- Topyekün MaşaAllah Baran. Bitmeyen ve dinmeyen Prelude sevdası aracına ziyadesiyle tezahür ediyor.
Aracın her geçen gün kondisyonu artıyor ve daha güzel bir hale geliyor. Kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum...

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 499 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYELERİMİZİN ARAÇLARI


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye