Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYE TANITIMI




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Bahçeşehir'den Selamlar :)
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Haz 08, 2018 11:53 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Haz 06, 2018 6:32 pm
Mesajlar: 9
Konum: Sant'Agata Bolognese
Merhaba dostlarım,

Öncelikle forumunuza onay verdiğiniz için teşekkür ederim. Üye olmadan önce Prelude'larla ilgili araştırma yaparken bu foruma rastlamıştım, hızlıca göz gezdirirken forum içindeki dayanışma ve sohbet kalitesinden dolayı bende aranıza katımak istedim, kabul ettiğiniz için teşekkürler.

Benim ilk aracım 96 yılında '91 RX-7'di. O zamanlar tabi tabiri cazise çocuk olduğumuzdan arabada çok problemli bir araç olduğundan (motor manasında) çok keyif alamadan kısa soluklu bir birlikteliğimiz olmuştu. Ama nedense hala gözlerim o arabayı arar, bulupda belki toplarım diye düşünürüm ilk göz ağrısı nede olsa. Sonraki yıllarda bir daha hiç japonum olmadı ama gözüm her zaman ilanlarda olurdu.

Benim ilgi odağım gerek çocukluk yıllarımdaki efsaneliği gerekse günümüzde bile halen eskimeyen dış ve özellikle iç tasarıymıyla 4.Gen B4 kasa. Beklentim ise, ben gündelik hayatta pek araba kullanmıyorum, haftasonlarıda çocukları sağa sola götürmei gezme içinde aracım var zaten, hobisel olarak yavaş yavaş yenileyebilip hayat verebileceğim, ama bu esnada benim burnumdan da tabi fitil fitil getirmeyecek :), kaliteli bir araç ortaya çıkarmak. Opsiyonel donanımları eklemek, en çok keyif aldığım şeydir :) (Adamlar o yıllarda PDC,TV sunmuş inanılır gibi değil) Sizden rica bu kasanın kronik sorunları nelerdir, nelere dikkat edilmesi gerekir, bu aşağıdaki araç ile ilgili envanterimizde bilgi mevcutmudur? (İlgilendiğim model yılları 94-96 arası)

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita- ... 8271/detay

(Bu aracın bir evvelki plakası 35 AD 275)

Şimdiden çok teşekkür ederim.

_________________
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Haz 09, 2018 3:49 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Mar 06, 2014 10:55 am
Mesajlar: 266
Hoşgeldiniz.
Tarife göre aradığınıza göre ne aradığınızı biliyorsunuz demektir, umarım bulursunuz. Bulursanız bu forum geliştirme anlamında elinden geleni yapacaktır. Sizin de paylaşımlara katılmanız kaydıyla tabi ki :)


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Haz 09, 2018 4:59 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Haz 06, 2018 6:32 pm
Mesajlar: 9
Konum: Sant'Agata Bolognese
kaan_pct yazdı:
Hoşgeldiniz.
Tarife göre aradığınıza göre ne aradığınızı biliyorsunuz demektir, umarım bulursunuz. Bulursanız bu forum geliştirme anlamında elinden geleni yapacaktır. Sizin de paylaşımlara katılmanız kaydıyla tabi ki :)


Çok teşekkür ederim Kaan. Araç arayışım esnasında bu modeller ile ilgili püf noktaları ve dikkat etmem gereken elzem hususlar ile ilgili forum paylaşımları olursa çok sevinirim :)

_________________
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 10, 2018 10:49 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 477
Merhaba çok sıkı bir girişle ne kadar tecrübeli olduğunuzu ne aradığınızı bildiğiniz belli ediyor kendini.bende bir g4 sahibi olarak aslında iç trimlerin temiz(yıpranmamış) olması ve arabanın orjinal kalmiş hali kafi ben motor olayını ve şanzıman olayını pek de abartılı buluyırum motorunolsun şanzımanı olsun bence yapılabilir şeyler tabiki işten anlıyorsunuz az çok onlarında ne durumda olduğunu anlarsınız yzun solukta prelude cidden güzel bir araçtır ama kısa vadede yapayım temize çıkarım zordur madden ve manen çok yorucudır onu söyliyeyim şimdiden hayırlı olsun.

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 10, 2018 12:57 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Haz 06, 2018 6:32 pm
Mesajlar: 9
Konum: Sant'Agata Bolognese
Yigitkbls yazdı:
Merhaba çok sıkı bir girişle ne kadar tecrübeli olduğunuzu ne aradığınızı bildiğiniz belli ediyor kendini.bende bir g4 sahibi olarak aslında iç trimlerin temiz(yıpranmamış) olması ve arabanın orjinal kalmiş hali kafi ben motor olayını ve şanzıman olayını pek de abartılı buluyırum motorunolsun şanzımanı olsun bence yapılabilir şeyler tabiki işten anlıyorsunuz az çok onlarında ne durumda olduğunu anlarsınız yzun solukta prelude cidden güzel bir araçtır ama kısa vadede yapayım temize çıkarım zordur madden ve manen çok yorucudır onu söyliyeyim şimdiden hayırlı olsun.


Selam Yiğit, bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.

Benim için önemli olan aracın boya kaportası veya mekaniğinden çok, temel anlamda orjinal olması, yani aslında dediğiniz gibi motor şanzıman bunların hepsi yeni parçlar ile sıfırlanır. Ancak araba çok ezildiyse önceki sahipleri tarafından, revizyon çok daha can sıkıcı, masraflı ve yorucu olacağından bu tarz araçlara ilgilenmek hobiden çok işkenceye girer ki benim aradığım böyle birşey değil :) Tam olarak istediğim aracın mümkün olduğu kadar orjinal olması, km sininde çok bir anlamı yok aslında.

Eşime (o zaman evli değildik) 2007 yılında '01 E46 325 aldırmıştım, yaklaşık 56xxx km civarındaydı. BMW motorları genelde devirli motolarlar olduğundan hem yağ eksiltemeleri nispeten yüksektir(kaput altında 1500kmde bir kontrol edin ibaresi mevcuttur), hemde motor ömrü bir MB kadar uzun değildir genelde yapısal anlamda. Ekonomik ömrü açısından 150-200km gibi elden çıkarırız diye düşünmüştüm o zamanlar ancak o kadar memnunuz ki aracı halen kulanıyoruz, 242xxxkm geldi, motor kapağı dahi açmadık. 160 binde BMW'nin lifetime oil demesine rağmen şanzıman yağını değiştirdim, şu aralar hafif türbün sesi hissediyorum ancak 250 bine kadar rahatlıkla götürür. Özeltle M54 motorlara sahip BMW araçların egzantrik sensörü arızası gibi basit arızaları hariç, rutin bakımları yapıldığı takdirde kronik sorunları hiç yok.

Bununla birlikte şu an sahip olduğum E66'dan bir önceki aracım SN95 kasa olarak tabir edilen '97 Mustang'de is kronik bazı sorunlar vardı. Örnek olarak patlayan emme manifoldu, convertible araçlarda kırılan arka viraj demiri, bütün amerikanlarda olan otomatik şanzıman arızaları( trans cooler eklememe rağmen), benzin pompa arızları vs... Bunların bazıları fabrikanın revize parça üretmesiyle giderilebilmesine rağmen bazıları aynı muadil parçalar tedarik edilebildiği için bir süre sonra tekrar bozuluyordu.

Benim işte asıl sorum burada, yani bu araçların, sanıyorum TR'deki B4'lerin büyük çoğunluğunun 133lük 2,0lt motora sahip oldupunu varsayarsak, süreki arızalanan, bozulan, kırılan bir yerleri varmıdır? Atıyorum ne yaparsan yap, her 50bin kmde otomatik şanzımanı yenilemek zorunda kalırmısın? Veya süspansiyon sisteminde ciddi sıkıntılar varmı? Bir arkadaşın araç tanıtımında aksın kırılıp tekerin çamurluğa yaslanması gibi birşey okudum. Bunları öğrenmek istiyorum. Neticede 25 yaşında araçlar mutlaka revize isteyecektir ancak çok performansa yönelik yapıları olmadığından(en azından bizdeki versiyonları) genç kullancılar tarafındanda çok talep gören ve ezilen araçlar olmadığını, orta-iyi kondisyonda araç bulma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyorum nispteten.

_________________
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 10, 2018 4:57 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 477
Çok güzel özetlemişsin baktığın sürece ben birşey kırıdığını daha görmedim türkiyedekilerde bb4 değil bb3 bir kaç tane bb2 var daha bb4 görmedim belki ismail abimin aracı bb4 olabilir oda 2.3 bilmiyorum.dediğim gibi rutin bakımlarını yaptırdıktan sonra herhangibi bir kurulma söz konusu yaşayanı duymadım yani işin gerçeği yolda kalanını nı bile duymadım ben şimdiye kadar iki senedir ki milllet ne çlümaraçlar slıyor bu yönden rahat olabilirsini.dediğim gibi bir araç alırken bence önce orjinalliğe dikkat edin derim tabi yine söylüyorum motor da şanzımanda bakımlı olucak iç trimleri temiz diye araba viraz orjinal diye bitik motor değil yani ne demek istediğimi iyi anladınız siz .

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 10, 2018 5:50 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Haz 06, 2018 6:32 pm
Mesajlar: 9
Konum: Sant'Agata Bolognese
Yiğit, bu kasa kodu ile ilgili sanırım yanlış bilgim var. 4. jenerasyon Prelude’lar b4 olarak mı yoksa bb4 olarakmı veya farklı bir numralandırma sistemi ile mi üretildi? Ben genel anlamda bütün motor tipleri dahil olmak üzere kasa b4 olarak tanımlanıyor sanıyordum.

_________________
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzr Haz 10, 2018 8:24 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 477
Kasada bb1 bb3 bb2 var bb9 da var bb8 de var bb9 bb8 bb6 g5 lerde ama bb2 yurtdışı araçlarında bb3 genellikle türkiyedeki araçlarda bb1 ü de var ama ben hiç rast gelmedim.bb4 ü dünyada yok

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 11, 2018 1:50 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1141
Konum: Dünya...
- Foruma hoş geldiniz. Gerçek Prelude sevdalılarını aramızda görmek çok güzel. Burnunuzdan fitil fitil getirmeyecek bir araç arıyorsanız eğer ayıracağınız bütçe ciddi anlamda artacak demektir. Düşük bütçelerde Enkaz alıp hayata döndürmeye çalışmak size epey maliyetli olacaktır. Opsiyonel donanımları eklemek projeleriniz konusunda G4 Prelude duayeni Ozan abimizin bilgi, tecrübe ve desteği size yol gösterecektir. İzmir'de Ozan abimizin ve İstanbul'da Semih arkadaşımızın nadide G4'lerini inceleyebilme imkanınız olursa; bu araçların orjinal halleri konusunda ciddi anlamda fikir sahibi olacaksınızdır. Aradığınız Prelude'ye kısa zamanda kavuşabilmeniz dileğiyle. Keyifli forumlar...

- Daha önce konuşulan konuları da buradan tekrar paylaşmış olalım

viewtopic.php?f=28&t=93

viewtopic.php?f=28&t=443

Prelude'lerin kasa kodları

Resim

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 11, 2018 9:25 am 
Çevrimiçi
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3476
Konum: Earth
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Umarım en kısa sürede dilediğiniz bir araca kavuşursunuz. G4'ler -bu arada bizler genellikle bu kodları kullanıyoruz. G4 veya G5 olarak adlandırmak yeterli oluyor- motor ve şanzıman olarak son derece sorunsuz araçlar. Aynı motoru accord serisinde de uzun yıllar kullandı Honda ve genel anlamda hiçbir sorunu yok denebilecek kadar düzgün motorlar. Kronik dertleri yok. Şanzıman düzgün kullanımla 400.000 km kadar kullanılabiliyor ki arkadaşlarımız da belirtmiş tüm bu sorunlar zaten kolaylıkla çözülebiliyor. Motor ve şanzıman parçaları hem ucuz hem de kolayca bulunabilir olduğu için pek sorun yaşamazsınız.

Arkadaşlarımızın da belirttiği gibi asıl sorun aracın kaporta ve iç trimlerinin düzgün olması. Bu konuda örnek gösterilecek araç sayısı maalesef çok az. Bu araçları alıp düzgün bir yapıya kavuşturmak istediğinizde araca verdiğiniz para kadar harcama yapmanız mümkün olabiliyor.

Araştırmalarınızda başarılar diler ve dilediğiniz araca kısa sürede kavuşmanızı temenni ederim.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYE TANITIMI


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye