Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYE TANITIMI




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 11, 2018 9:40 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 5:51 pm
Mesajlar: 1060
Konum: Dünya
Aramıza hoş geldiniz. G4 lerde kronik olarak görülen bir arıza çeşidi Hondaların klasik problemi olan arka çamurluk ağızlarında çürüme durumu var. Motoru accord ile aynı olduğu için çok sağlıklı ve sıhhatli problemsiz motorlardır. Ancak yaş ile gelen eskime dolayısı ile hava yakıt karışımını ayarlayan sensörlerinde, km sensörlerinde problemler yaşanabilir. Normal şartlarda zaten honda kataloğunda 15-20 yılda değişim ifade etmiştir. Hatta bende Crx vardı ilk arabam 15 sene sonra sunroof u değiştirin yazıyordu ki Crx lerin kronik problemi. Neyse konuya dönelim, şanzıman olarak manuel viteste uzun aralıklı ve kısa aralıklı 2 tip şanzımanı mevcut g4 kasaların; otomatik accord ile yine aynı zamanla her araçta olan kavrama kaçırma ya da yağ basıncını ayarlayan sensörleri haricinde problem yaşanmaz, kronik problemi yoktur şanzımanlarının, tamir takımı mevcuttur 2500 ile 3500 lira arasına otomatikleri revize olur en kaliteli şekilde(Otomatik Accord coupemi yaptırmıştım oradan biliyorum). Yorulmamış bir g4 bulursanız geri kalanını halledersiniz. Doğal olarak bütçeye göre bu durum değişecektir. Bahsettiğiniz araçla ilgili bilgim yok olanlar paylaşacaktır.

_________________
Onur Marangoz


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 11, 2018 10:29 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 477
DoctoR yazdı:
- Foruma hoş geldiniz. Gerçek Prelude sevdalılarını aramızda görmek çok güzel. Burnunuzdan fitil fitil getirmeyecek bir araç arıyorsanız eğer ayıracağınız bütçe ciddi anlamda artacak demektir. Düşük bütçelerde Enkaz alıp hayata döndürmeye çalışmak size epey maliyetli olacaktır. Opsiyonel donanımları eklemek projeleriniz konusunda G4 Prelude duayeni Ozan abimizin bilgi, tecrübe ve desteği size yol gösterecektir. İzmir'de Ozan abimizin ve İstanbul'da Semih arkadaşımızın nadide G4'lerini inceleyebilme imkanınız olursa; bu araçların orjinal halleri konusunda ciddi anlamda fikir sahibi olacaksınızdır. Aradığınız Prelude'ye kısa zamanda kavuşabilmeniz dileğiyle. Keyifli forumlar...

- Daha önce konuşulan konuları da buradan tekrar paylaşmış olalım

viewtopic.php?f=28&t=93

viewtopic.php?f=28&t=443

Prelude'lerin kasa kodları

Resim


Kadir hocam bizdekiler bb3 burda bb3 yok

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 11, 2018 1:01 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1141
Konum: Dünya...
- BB3'ler size özel... :D

Resim

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Haz 11, 2018 2:00 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Haz 06, 2018 6:32 pm
Mesajlar: 9
Konum: Sant'Agata Bolognese
DoctoR yazdı:
- BB3'ler size özel... :D

Resim


Sevgili Doktor ve Yiğit, kod detayları ve tavsiyler için teşekkür ederim.

Japonların kodlamaları gerçekten çok karışık, dolayısıyla Turgay bey'in bahsettiği gibi G4 olarak kısa kodlamak en güzeli :) Görebildiğim kadarıyla BB3 dediğiniz bu seri EUDM olarak verilmiş sadece.

soulless yazdı:
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Umarım en kısa sürede dilediğiniz bir araca kavuşursunuz. G4'ler -bu arada bizler genellikle bu kodları kullanıyoruz. G4 veya G5 olarak adlandırmak yeterli oluyor- motor ve şanzıman olarak son derece sorunsuz araçlar. Aynı motoru accord serisinde de uzun yıllar kullandı Honda ve genel anlamda hiçbir sorunu yok denebilecek kadar düzgün motorlar. Kronik dertleri yok. Şanzıman düzgün kullanımla 400.000 km kadar kullanılabiliyor ki arkadaşlarımız da belirtmiş tüm bu sorunlar zaten kolaylıkla çözülebiliyor. Motor ve şanzıman parçaları hem ucuz hem de kolayca bulunabilir olduğu için pek sorun yaşamazsınız.

Arkadaşlarımızın da belirttiği gibi asıl sorun aracın kaporta ve iç trimlerinin düzgün olması. Bu konuda örnek gösterilecek araç sayısı maalesef çok az. Bu araçları alıp düzgün bir yapıya kavuşturmak istediğinizde araca verdiğiniz para kadar harcama yapmanız mümkün olabiliyor.

Araştırmalarınızda başarılar diler ve dilediğiniz araca kısa sürede kavuşmanızı temenni ederim.


Teşekkür ederim Turgay bey.

Ben aslında hedef olarak çok "mint" kondisyonda bir araçtan ziyade, orta halli yapıda ve uygun ortalama rakamlarda bir araç alıp kendim uğraşmak istiyorum. Sanırım en geç bir kaç aylık araştırma sonucunda bir araç bulabileceğimi sanıyorum. Umarım kısa zamanda bulur, ufak ufak başınızı ağrıtırım :)


Crx-Si yazdı:
Aramıza hoş geldiniz. G4 lerde kronik olarak görülen bir arıza çeşidi Hondaların klasik problemi olan arka çamurluk ağızlarında çürüme durumu var. Motoru accord ile aynı olduğu için çok sağlıklı ve sıhhatli problemsiz motorlardır. Ancak yaş ile gelen eskime dolayısı ile hava yakıt karışımını ayarlayan sensörlerinde, km sensörlerinde problemler yaşanabilir. Normal şartlarda zaten honda kataloğunda 15-20 yılda değişim ifade etmiştir. Hatta bende Crx vardı ilk arabam 15 sene sonra sunroof u değiştirin yazıyordu ki Crx lerin kronik problemi. Neyse konuya dönelim, şanzıman olarak manuel viteste uzun aralıklı ve kısa aralıklı 2 tip şanzımanı mevcut g4 kasaların; otomatik accord ile yine aynı zamanla her araçta olan kavrama kaçırma ya da yağ basıncını ayarlayan sensörleri haricinde problem yaşanmaz, kronik problemi yoktur şanzımanlarının, tamir takımı mevcuttur 2500 ile 3500 lira arasına otomatikleri revize olur en kaliteli şekilde(Otomatik Accord coupemi yaptırmıştım oradan biliyorum). Yorulmamış bir g4 bulursanız geri kalanını halledersiniz. Doğal olarak bütçeye göre bu durum değişecektir. Bahsettiğiniz araçla ilgili bilgim yok olanlar paylaşacaktır.


Selam Onur, altyapı, mekanik olarak Accord'la aynı/muadil yapıda olmaları çok iyi, çünkü Accord'ların gerçekten ne kadar sağlam ve uzun ömürlü olduklarına bizzat şahidim. Şanzıman maliyetleri de bahsettiğiniz rakamlara bakıldığında son derece normal. ZF veya 4L60E şanzımanlarda bu rakamlara revize oluyor, ancak kullanım ömrü olarak sanırım düzgün ve Transcooler ile kullanıldığında(bilmiyorum gerek varmı) çok rahat 200km+ götürecektir. Bilgiler için çok teşekkür ederim.

* Sevgili Admin, nacizane bir ricam olacak bilmiyorum ne kadar mümkün. Forumun alt yapısına MultiQuote opsiyonu ve birde beğen/teşekkür butonu eklense bence çok güzel olur, bilmem diğer arkadaşlar ne düşünür :)

_________________
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Haz 12, 2018 1:07 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzt Mar 02, 2015 1:54 pm
Mesajlar: 299
Dostum selamlar... Öncelikle hoşgeldin... Araba erkek için vazgeçilmez bir sevdadır... Helede Prelude gerçek bir araç biz ve bizim gibi düşünenler için. Benim gençliğimde RX7 yi sevmekle geçti. Ama bir diğer sevdam Prelude daha ağır bastıki şu an 3. preludeme biniyorum. İki tane G5 kullanmış olmama rağmen şu an G4 kullanıyorum. Ve saolsun Kadir Hocamın söylediği gibi 119.000 km nadide bir aracım var. G5 ten sonra G4 kullanmak herzaman tabir ettiğim bir söz var rakının üzerine bira ile cila yapmak gibi oldu benim için. Tasarımı hatları kullanımı derken çok efsane çok retro bir kasaya sahip bir araç. Aracım ne kadar temiz olursa olsun yinede yaşı gereği birçok sorunu vardı. Aracımın bugunki kondisyonuna gelmesinde araç üzerinde Dostum Fatih SY ün emeğide çok fazla var. Yani G4 araç almayı düşünüyorsanız bu aracı görmeden araç almamanızı tavsiye ederim. Tekrar hoşgeldiniz diyerek güzel keyifli forumlar diliyorum. En kısa zamanda güzel bir araç nasip olması dileklerimle...

_________________
Semih OKUYUCU
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Haz 12, 2018 10:25 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Haz 06, 2018 6:32 pm
Mesajlar: 9
Konum: Sant'Agata Bolognese
Semih BB9 yazdı:
Dostum selamlar... Öncelikle hoşgeldin... Araba erkek için vazgeçilmez bir sevdadır... Helede Prelude gerçek bir araç biz ve bizim gibi düşünenler için. Benim gençliğimde RX7 yi sevmekle geçti. Ama bir diğer sevdam Prelude daha ağır bastıki şu an 3. preludeme biniyorum. İki tane G5 kullanmış olmama rağmen şu an G4 kullanıyorum. Ve saolsun Kadir Hocamın söylediği gibi 119.000 km nadide bir aracım var. G5 ten sonra G4 kullanmak herzaman tabir ettiğim bir söz var rakının üzerine bira ile cila yapmak gibi oldu benim için. Tasarımı hatları kullanımı derken çok efsane çok retro bir kasaya sahip bir araç. Aracım ne kadar temiz olursa olsun yinede yaşı gereği birçok sorunu vardı. Aracımın bugunki kondisyonuna gelmesinde araç üzerinde Dostum Fatih SY ün emeğide çok fazla var. Yani G4 araç almayı düşünüyorsanız bu aracı görmeden araç almamanızı tavsiye ederim. Tekrar hoşgeldiniz diyerek güzel keyifli forumlar diliyorum. En kısa zamanda güzel bir araç nasip olması dileklerimle...


Selam Semih. Aracının resimlerine ulaştım, gerçekten çok temiz ve diri duruyor maşallah. Sanırım Oem 15 lerde üzerinde, son derece güzel olmuş. Bencede tasarım açısından G4 çok daha farklı zamanın ötesinde bir araç. O yüzden bu kasa üzerinde yoğunlaştım. Araştırmalarım devam ediyor, zaman ile ilgili de bir sıkıntım olmadığı için uygun araçlar buldukça size sunup fikirlerinizi almak isterim. İyi dilekler için çok teşekkür ederim :)

_________________
"Strive for perfection in everything we do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it. Accept nothing nearly right or good enough."
Henry Royce


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYE TANITIMI


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye