Kayıt    Giriş    Forum    Ara    SSS

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYELERİMİZİN ARAÇLARI




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Pzt Ağu 06, 2018 3:47 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzt Nis 09, 2018 2:47 pm
Mesajlar: 50
Konum: Gaziantep - Türkiye
Değerli Üyeler,
Herkese Merhabalar,

Üye tanıtım bölümünde ki başlığımdan da yazıştığımız üyelerimizin de bildiği gibi Nisan 2018’ de başlayan Honda Prelude arama serüvenim (tabii forumu keşfetmeden öncesinde de Şubat- Mart aylarında Rover Coupe, NX Coupe ve Prelude arasındaki değerlendirme ve kesin olarak 98 yılındaki aşkıma yani Prelud’a (Gen 4 2.2 vti 4ws idi tabii o araç) doğru yönelme ve doğru yolu bulma :lol: sürecim ;) ) 10 Mayıs’ta 34 BYE 49 Plakalı aracı almam ile noktalandı, (bu arada iyi ki Prelude almışım) Yeni mâceralar başladı. 8-)

Nisan ve Mayıs’ta araç bakmak için 2 defa İstanbul ziyaretim olmuştu…baktığım hiç bir araç içime sinmemişti artık bu araba mı beni kendine çekti, ben mi bu arabayı kendime çektim, bende bir takım bunalımların da eşliğinde önce bende sürünün rağbet ettiğinden farklı bir araç alma arzusu doğdu, sonrasında satılıktaki diğer yakın yaşlarda ki araçların kondisyonuyla yüzleşme rakip marka ve modelleri eleme, bu siteyi keşfetme,bazı çekincelerimin üyelerimiz tarafından giderilmesi, falan derken ben de bir uyumlanma ve hazırlık dönemini fark etmeden geçirdim, sonunda nasipte olanla buluştuk...


An itibariyle aracı alalı 3 ay kadar oluyor. Paylaşım yapmak ancak nasip oldu, bu gecikmede biraz da araçta görsel olarak biraz toparlama yapıp güzel fotoğraflarla giriş yapma arzum etken oldu. Yaşadığım bazı mekanik sıkıntılarda görselde değişiklik yapmamı kısmen erteledi, sonuç olarak yani yeni konu açmak bugüne nasip oldu…


ARAÇ HAKKINDA

Aracımız Türkiye ‘ye resmi olarak ithal edilen diğer Prelude Gen4 ‘ler gibi Fransa için Üretilen BB3 Şasi kodlu otomatik şanzımanlı rengi kataloglarda (boya satanlardan öğrendiğim kadarıyla) Fantom Gri (Phantom Gray) olarak geçen siyahi tonda bir araç.

Arabam formu takip eden ve İstanbul’da ikamet eden üyelerimizin de bildiği bir araç, özellikle 2016 yılında ki hali ile tabii ki… Ben de forumda bu plakayla başlık açan 2. Üyeyim, anladığım kadarıyla aracın da 5. sahibiyim…

Aracımın üzerindeki Plaka ilk plakası, sorgulamalarda plaka veya vilayet değişikliği görünmüyor, Doğrusu bu kadar esprili ve sempatik bir plakayı da değiştirmeye kalkışanın aklından şüphe ederim… :lol:

Aracımın tabii bir hikayesi ve tarihçesi de var.

-İlk sahibinde kaç sene kalmış bilmiyorum ama belli ki uzun süre kullanmış araç emsallerine göre az el değiştirmiş, az Km yapmış sonrasında icra garajında yatmış, ama ne kadar süre ile orada kaldı onu bilmiyorum.

-2. Sahibi forum üyelerimizden Sn. Tolga Çetinkaya’ dır. Kendisi aracı keşermiş bir vaziyette satın alıp çok iyi bir komple revizyon ile diriltip aracın bugünlere gelmesinde inkâr edilemez katkısı, emeği ve gayreti olan kişidir…Tabii bu arada ben aracı satın alırken malum sitede ilana çıkan araçlar arasında kıyasladığımızda Tolga beyin burada yaptığı detaylı paylaşımlar aracın üzerinde durmamda etkili oldu…Bir dönem ilanlarda gördüğüm her plakayı bu sitede aratır olmuştum.

-3. Sahibi Ayışığı Honda’ dır. Bu süreçte araç satılık araç olarak sergilenmiş fazla bir Km yapmamıştır...

-4. Sahibi, 46 yaşında Tekirdağ’ın Saray ilçesine bağlı köylerinden birinde ikamet eden, Futbol menajerliği ve danışmanlık işiyle! uğraşan (kartvizitinde öyle yazıyor) şahsına münhasır değişik bir zat. Araca kendi zevkine göre harcamalar yapmış ama hep gözle görülebilir, elle tutulabilir ama bana itici gelen kendisine gayet fiyakalı görünen değişikliklere imza atmış. Eklettiği aksesuarları değil Prelude meraklısı hemen hemen hiçbir Sports Coupe binicisi beğenmez… Bu dönem (yaklaşık 1 yıl 3 ay), bence aracın başına gelmiş en talihsiz dönem… (icra garajında yatması da talihsiz bir dönem ama bu dönem ondan bence daha talihsiz!)

Yani arabayı satın alışımız iyi bir Prelude almanın veya bir Prelude’ a sahip olmanın ötesinde sanki aracı bir kıymet bilmezin elinden kurtarma operasyonuydu ;) :) :o



-Beşinciyi söylemeye gerek var mı? 8-)



ARACIN GENEL KONDISYONU (SATIN ALDIĞIM GÜN ITIBARIYLE)

-Önde tampona plakanın iki yanına LED ilave edilmiş,

-Beyaz ampullü mercekli farlar takılmış, üstünden çıkan OEM farlar elimde çok şükür ki, Ama ön görüntü tam bir facia yani :evil:

Her gören aracın kazalı olduğunu düşünüyor, (hele o ledler, bazı geri ülkelerdeki altın dişlerini gösterip zengin olduğunu kanıtlamaya çalışan görgüsüz insanlar gibi sırıtıyor gözüme.)



-Bu iki ilave yapılırken tamponun trimleri kaymış

Resim

Resim

-İçerde direksiyon simidi, vites kolu, el freni ahşap görünümlü sedefle kaplanmış, Koltuk arkalarında ekranlar vardı, woofer vardı onları söktürdüm, (söktürürken aracın ruhuna yapılan zulümden dolayı çok sövdüm, ekranları ve woofer’ı aracı satın aldığım zata verdim yerine kendisinde kalan yedekleri aldım, çok şükür.)

Resim

-Arka tarafta sağlı sollu dört adet kare şeklinde eksoz çıkışı, Her ikisi de aktif.

Resim

Kısacası “apaçi stiliyle mücadele – öze dönüş” adı altında en az 4 sağlam video veya fotoğraf galerisi çıkar bu araçtan… :lol: :lol: :lol: :D ;)

-Sunroof maalesef paslı, Boyada da bir iki noktada muhtemelen branda kullanımından kaynaklı yaklaşık 6x6 cm büyüklüğünde keşermeler mevcut. Paslanma olayını geciktirmek için sunroof siyah folyo kaplanmış, sağlam bir iki kaporta işi ve pasta cila yapılacaklar listesinde ilk sıralarda, boyada solma ve kılcal çizik harelenme vs de var...

Resim

-Km 216 bini bitirip 217 bine geçti. (Mayıs 2018)

-Döşemelerimiz 26 yaşına göre hala pırıl pırıl. Hala orijinal kumaş.

-İç trimlerimiz hala düzgün çok şükür.
-Anten yan sanayi ama çalışır halde 8-)
-Sunroof aktif
-Çalışmayan aksam hemen hemen yok gibi


-Jantlarımız yönlü olduğu halde İstanbul’daki ve Ankaradaki lastikçinin yönlü jantı bir türlü anlamayıp abi hepsi aynı işte bunlarda yön mön olmaz demesi yüzünden ön ve arka jantlar her iki tarafta Hacıvat ve Karagöz figürü gibi birbirini dövüyordu :) Doğan SLX' e duyduğum nefret arttı bu yüzden. :evil:

Resim



VUSLAT ve SONRASI- ARABAMIZLA İLK GÜNLERİMİZ

Aracı aldığımız gün, radyatörün kapak boynundaki çatlak dolayısı ile Bostancı sanayinin yolunu tuttuk. Avrupa yakasından Anadolu’ya biraz stres içinde geçerek (köprüdeki trafik malum) birkaç yerde radyatörcü aradık ama hepsi kapatmıştı, sanayideki esnafın kapatma saatiydi, en son Orhan ustadan yardım istedik ve bu radyatörlerin değişmesi gerektiğini tamir olamayacağını öğrendik, aracımızı Koçarslan Orhan Usta’ya teslim ettik.

Bir radyatör çatlağı üzerine Koçarslan’ a başvurmuştuk ama iyi ki gitmişiz, satan şahısın iddiasına göre her şeyi yapılmış her an uzun yola çıkacak kondisyondaydı araç onun sözüne kalsa İstanbul – G. Antep arası 1100 km’lik yola kaygısız çıkacaktım ve mutlaka bir sorunla karşılaşacaktım. Ben filtresi ve motor yağından aracın ihmal edilmiş olduğu meydana çıktı...Ayrıca Koçarslan ‘da Radyatör, termostat, fan motoru ve müşiri değişti, Prelüdü ve Honda araçları iyi bilen bir ustayı bulmuşken iyi bir kapsamlı bakımdan ve kontrolden geçti, distribütördeki bobin ise çıkacağım yol uzun olduğu için tedbir maksatlı değişti, çıkan parça da yedeğe alındı (ki otobanda kalıp çekici parası vermektense her ihtimale karşı değiştirmek daha iyi bence). Toplam açılış bilançomuz 1600 TL. Ama arabanın kondisyonu, motor sesi, hızlanması vs. PERFECT!

Bakım sonrası; İstanbul- Kütahya, Kütahya- Tekirdağ/Saray, Tekirdağ/Saray- Tekrar İstanbul yolu ile 2-3 gün içinde 1000 km yolu yaptım çok şükür hiçbir sorun yaşamadım…

İstanbul’da araçtaki kar lastiklerini yazlık lastiklerle değiştirip Antep’in yolunu tuttum. Yazlık lastikler takıldıktan sonra her nasılsa ön düzen rot balans yapılmasına rağmen 100 km hız sonrası titreme sorunu ile karşılaştım. Titreyerek yol gitmek araca zarar verebilir düşüncesi ile Ankara’da tekrar balans yaptırdım…Yolda yalnız olduğum için ve bana yorgunluk ve uyuklama geldiği için bir gece de Ankara’da konakladım, İstanbul- Antep arası 1500 km kadar daha yolu sorunsuz yaptım…Yol esas 1100 km arada hasta bir üniversite arkadaşımı ziyaret için Adana - Karataş'a uğradım...


Tabii bu kadar geç yazmış olmam yazının bayağı uzun olmasına sebep oldu. En kısa zamanda yapılan işleri karşılaştığım sıkıntıları, yapmak için sırada bekleyenleri de paylaşacağım… (Bu arada ledlerden ve sedef kaplamadan kurtuldum detayları ve Ağustos 2018’ deki görüntümüze ait resimleri en yakın zamanda paylaşacağım)

_________________
M. Gökhan CAN
Prelude Gen 4


En son Muhtarbey tarafından Sal Ağu 07, 2018 10:01 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ağu 07, 2018 11:00 am 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Prş Kas 21, 2013 1:34 pm
Mesajlar: 1142
Konum: Dünya...
MaşaAllah üstadım. 90'lı yıllardaki hayallerin günümüz gerçeğiyle kavuşması ve bunu bilfiil yaşamanın tarifi imkansız olsa gerek. Yıllar geçse de Honda Prelude hayranları özellikle G4'cüler tükenmeyecek dedirtiyor bu paylaşımlar. Nacizane görüşüm, G4 Prelude'ler özellikle tasarım detayları sebebiyle çok ayrı bir kullanıcı kitlesine sahip araçlar. Toyota'nın Celica'sı , Mazda'nın MX-6'sı bile bu kadar ilgi görmemiştir. G4 Prelude, tasarım olarak zamanının ötesinde bir ruhun çizgisine sahip bir model. Günümüz sıfır km ruhsuz otomobilleriyle kıyaslandığında her ne kadar endüstriyel bir yorgunluğu olsa da hala efsane bir tasarıma sahip olduğu algısını koruyor.

Velhasılı kelam hali hazırdaki en iyi araçlardan biri olan 34 BYE 49 artık sevdalı kullanıcısıyla, mutlu Prelude olma yolunda emin adımlarla ilerliyor ve her geçen gün OEM kondisyonunu kazanmaya devam ediyor. Yapılmış olan çalışmalar için elinize emeğinize sağlık diyor devam eden planlamalar için kolay gelsin diyorum. Güzel günlerde kazasız belasız sürüşler inşaAllah...

_________________
ÖZTÜRK Kadir
Resim


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ağu 07, 2018 2:20 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Kas 20, 2013 5:51 pm
Mesajlar: 1061
Konum: Dünya
Güzel ve uzun soluklu bir hikaye yeniden hayat buluyor ve serüven başlıyor. Gökhan zamanla istediğin kondisyona çekeceğine eminim. Keyifli sürüşler diliyorum.

_________________
Onur Marangoz


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Ağu 07, 2018 6:48 pm 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çrş Ağu 24, 2016 7:49 pm
Mesajlar: 489
Çok güzel bir anlatım ben bile an ve an yaşadım emeğine sağlık devamını bekliyoruz :)

_________________
Yiğit kobalas


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Çrş Ağu 08, 2018 9:15 am 
Çevrimdışı
Forum Yöneticisi
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Sal Kas 19, 2013 3:01 pm
Mesajlar: 3476
Konum: Earth
Öncelikle bu güzel fotoğraflar ve detaylı anlatım için teşekkür ederim. Bu harika aracın yine değerini bilecek birinin elinde yaşayacak olması bana büyük mutluluk veriyor. Paylaşımların artarak devam etmesini diliyorum.

_________________
Turgay KASARCI


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cum Ağu 10, 2018 11:32 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzt Nis 09, 2018 2:47 pm
Mesajlar: 50
Konum: Gaziantep - Türkiye
DoctoR yazdı:
MaşaAllah üstadım. 90'lı yıllardaki hayallerin günümüz gerçeğiyle kavuşması ve bunu bilfiil yaşamanın tarifi imkansız olsa gerek. Yıllar geçse de Honda Prelude hayranları özellikle G4'cüler tükenmeyecek dedirtiyor bu paylaşımlar. Nacizane görüşüm, G4 Prelude'ler özellikle tasarım detayları sebebiyle çok ayrı bir kullanıcı kitlesine sahip araçlar. Toyota'nın Celica'sı , Mazda'nın MX-6'sı bile bu kadar ilgi görmemiştir. G4 Prelude, tasarım olarak zamanının ötesinde bir ruhun çizgisine sahip bir model. Günümüz sıfır km ruhsuz otomobilleriyle kıyaslandığında her ne kadar endüstriyel bir yorgunluğu olsa da hala efsane bir tasarıma sahip olduğu algısını koruyor.

Velhasılı kelam hali hazırdaki en iyi araçlardan biri olan 34 BYE 49 artık sevdalı kullanıcısıyla, mutlu Prelude olma yolunda emin adımlarla ilerliyor ve her geçen gün OEM kondisyonunu kazanmaya devam ediyor. Yapılmış olan çalışmalar için elinize emeğinize sağlık diyor devam eden planlamalar için kolay gelsin diyorum. Güzel günlerde kazasız belasız sürüşler inşaAllah...


Sevgili Kadir Hocam,
Öncelikle sözlerime estağfurullah üstadlık ne haddimize diyerek başlıyorum, Hemde forumumuzda Prelude' un piri olmuş çok mükemmel ve kapsamlı projelere imza atmış nice üyelerimiz varken... Aracımla ilgili tüm güzel sözleriniz için teşekkürler ediyorum....G4 araçlarımız gerçekten 5 tane Prelude kasası içerisinde apayrı bir dünya, hayranları hiç tükenmeyeceği gibi her daim yeni hayranlar kazanıyor... G4 araçlarda benim gördüğüm tam olarak açıklanamaz kelimelere dökülmesi zor bir şeytan tüyü var, yada tasarlayıcısının üstünde yüksek bir sevgisi ve baskın bir şekilde bu araçların kalıcı olmasını dilemesi ve dileğin gerçekleşmesi olayı var. Benim gördüğüm tüm G4 araç sahipleriyle araçları arasında bir derin sevgi bağı var. -Yanlışım varsa düzeltin- bildiğim kadarıyla araçlarımızın Türkiye pazarında TV veya gazete ve dergilerde yer almış görsel hiçbir reklamı yok, hatta belki ithalatçı tarafından bastırılmış Türkçe kataloğu bile yok. Hiç bir otomotiv dergisinde test sürüşüne rastlamadım, bu da araçlarımızı daha özel yapmış, bir takım özenti ve bilinçsiz insanlardan korumuş, ve bu durum anladığım kadarıyla Prelude' ları daha uzun süre elinde tutan ve aracı efendi efendi süren kullanıcıların eline geçmesine sebep olmuş. Prelude' un hastasıyım meraklısıyım diyebilmek bile karşınıza çıkmasına bağlı, yani bir açıdan hastası olmak bile tamamen nasip işi... Bugünün şartlarında G4 ile aynı dönem Türkiye'ye resmi olarak ithal edilen kült otomobiller kategorisinde ki Calibra, 200SX, Mazda RX7, Delsol aramak için malum siteye girildiğinde karşımıza çıkan araçların çoğu maalesef çok dökülmüş aşırı oynanmış sahiplerinin araç çok iyi hızlansın hırsından aşırı modifiye ile katledilmiş, orijinalliten uzaklaşmış araçlar. Temiz kalanları varsa onlarda çok pahalı.

Emin olun ki G4 ler asla ölmeyecek, tükenmeyecek tam tersine temiz kalanların değeri artacak, bunu hem aracımı satın alış sürecimde karşıma çıkan 20'li yaşlarda ki araç sahiplerinden (ki bu araç kendileri doğmadan önce üretimden kalkmıştı), hem aracımı gündelik kullandığım esnada gördüğüm ilgiden, hemde araçlarımızın parça uyumluluğu ve devamlılığının bir çok Japon üretimi araca nazaran epeyce yüksek olmasından dolayı rahatlıkla söyleyebilirim...

_________________
M. Gökhan CAN
Prelude Gen 4


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Ağu 11, 2018 12:29 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzt Nis 09, 2018 2:47 pm
Mesajlar: 50
Konum: Gaziantep - Türkiye
Crx-Si yazdı:
Güzel ve uzun soluklu bir hikaye yeniden hayat buluyor ve serüven başlıyor. Gökhan zamanla istediğin kondisyona çekeceğine eminim. Keyifli sürüşler diliyorum.


Teşekkür Ederim Sevgili Onur...

_________________
M. Gökhan CAN
Prelude Gen 4


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Ağu 11, 2018 12:35 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzt Nis 09, 2018 2:47 pm
Mesajlar: 50
Konum: Gaziantep - Türkiye
Yigitkbls yazdı:
Çok güzel bir anlatım ben bile an ve an yaşadım emeğine sağlık devamını bekliyoruz :)


Teşekkür ederim sevgili Yiğit,
Benim verdiğim emekler senin BHY' ye verdiğin emekler yanında çok küçük kalır. :lol: Ben de senin aracı merakla bekliyorum. 8-)
Bir aracı yenileme işine girildiği zaman "şunları yaptık şunları yaparsak daha da güzel olur veya filan yer güzelleşti şimdide şuralar göze batmaya başladı hadi onu da yaptıralım derken bu yenileme işlerinin hiç bir zaman sonu gelmiyor... ;)

To Be Continued...(Devam Edecek)
Bizi izlemeye devam edin... :lol: 8-) :D

_________________
M. Gökhan CAN
Prelude Gen 4


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Cmt Ağu 11, 2018 12:44 pm 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzt Nis 09, 2018 2:47 pm
Mesajlar: 50
Konum: Gaziantep - Türkiye
soulless yazdı:
Öncelikle bu güzel fotoğraflar ve detaylı anlatım için teşekkür ederim. Bu harika aracın yine değerini bilecek birinin elinde yaşayacak olması bana büyük mutluluk veriyor. Paylaşımların artarak devam etmesini diliyorum.


Bende size çok teşekkür ediyorum,
Siteye üye olduğum ilk günden beri site kullanımı fotoğraf vs. yükleme konusundan tavsiye ettiğiniz alınabilir kondisyonda ki araçlara kadar desteğinizi her zaman verdiniz, mesajlarıma en hızlı dönüşleri siz yaptınız...Benim için de gün geçtikçe aracımda ki sönükleştirici durumları azalttıkça özellikle de benden önceki sahibinin izlerini azalttıkça araçla olan sevgi bağım daha da artıyor.
Paylaşımlarım tabii ki devam edecek.
Takipte kalın...

_________________
M. Gökhan CAN
Prelude Gen 4


Başa Dön 
 Profil  
 
 Mesaj Başlığı: Re: 34 "BYE" 49 / GAZİANTEP
 Mesaj Gönderilme zamanı: Sal Eki 09, 2018 12:06 am 
Çevrimdışı

Kayıt: Pzt Nis 09, 2018 2:47 pm
Mesajlar: 50
Konum: Gaziantep - Türkiye
Herkese Tekrar Merhabalar,

Yine burada paylaşım yapmayalı uzun zaman olmuş, biraz daha uğramasam resim nasıl yükleniyordu gibi şeyleri unutmuş olacaktım :)

Aracımızda bugüne kadar olan değişiklikleri yaşanan sıkıntıları ve çözülen ve çözüm bekleyen işleri kısaca bir toparlayacak olursak :

Aracımda titreme sorunu vardı Aldığım ay bir defa İstanbul'da bir defa Ankara'da 2 defada Antep'te toplam 4 defa rot balans yaptırdık, fren yapınca da titreme vardı en son diskleri değiştirerek bu sorundan kolaylık ön düzende daha fazla deneme yanılma yoluna girmeden sorunu çözmüş olduk.
Araçta yapılan işlerin yavaşlamasında aracı almamızın ardından Ramazan ayının girmesinin de etkisi var, aracımın ustaların elindeki araçları bayrama yetiştirme taşkalasına girmeyi ben de pek istemedim.
Gaziantep' te Honda'ya hizmet veren özel servis var ancak yedek parçacı maalesef yok. Japon Kore yedek parçacısı altında çalışan yerlerden de memnun kalmadım, hiç birisinde parça kodu,şasi no marka model üzerinden parça bulma bilgisayardan veya katalogdan bakma olgusu yok 'sök getir abi' diyorlar, kumpasla vs ölçüp al işte bu uyar diyorlar. Bu da her parçada olacak bir iş değil öyle parça var ki söktüğünüz zaman bir daha yerine takamazsınız bu yüzden aracın dağınık kalma riski var.

Benim tabii titreme sorununa çözüm ararken ve birde sunroof'u boyatma vs ile ilgili görüş ve fiyat alırken canımı sıkan bir olgu vardı , Direksiyon ve vites el freni üzerinde ki kaplama, Bende şu sorunları çözünce direksiyona da eğileyim iyi bir deri döşemeci arayayım malum sedef kaplamanın altı kötü çıkarsa hemen ilaç almamız gerekecekti, ve her sedef kaplı aracın en büyük handikapıdır o kaplamanın zevksizlikten değilde kelepir maliyetle yıpranmışlığı ört bas etme maksatlı yapılmış olması. Bir de sakın sökme onun geri dönüşü yok altı yapış yapış çıkar demeleri, şu mekanik kaporta sorunlarını çözüp direksiyonu deri kaplatmalıyım dememe ve ertelemeye sebep oluyordu.
Temmuz sonlarında aniden google amcama sedef kaplama nasıl yapılır ve nasıl sökülür sorusunu sormamla her şey değişti. Seyrettiğim videolar dolayısıyla gittim hemen 3 şişe aseton aldım ( ama olayı bir şişe ile çözdüm) dayanamadım hele el freninden başlayalım bakalım ne olacak deyip bir güzel giriştim. Maket bıçağı kocaman bir yorgan iğnesi ve asetonla önce el freni sonra vites topuzu ertesi günde direksiyona giriştim. Çok şükür Direksiyon simidimiz ve vites topuzumuz iyi çıktı. Tabii benim duyduğum sevinç sanki arabamı yeni almışcasına, sanki o soyduğum kaplamalarla aracın üzerindeki kara talihi de soymuş atmışım gibi bir mutluluk. Aracın sanki ruhuna sedef olmayınca daha iyi dokunuyormuşum, araba hak ettiği güzelliği yeniden bulmuş gibi...

Resim

Resim


Bunları yapınca ön tampondaki LED lere kafayı taktım. Biraz kaba kuvvetle yerinden oynatınca tamponla ledi birbirine bağlayan metal aparatın arkasındaki vidaya ulaştım ve onları bir güzel söktüm...


27 Eylül 2018' de aracımı Honda Gaziantep yetkili servisine kaporta boyada toparlama yapmaları için bıraktım.
Sol kapının dış kaplamasında kaynak dikişi atmıştı ve arka çamurlukla olan birleşim yerine göre kalkık duruyordu, fitilli çıtada havada kalıyordu malum "winter is coming" kış gelip havalar serinleyince o bölgenin ıslanması geç kuruyacaktı, neyse kaynak yapıldı kaynak ta boyayı yaktığı için kapımız boyandı,
sunroofumuz zaten pas içindeydi oda boyandı, tampon hem tamirat hem boya istiyordu



Resim

Resim

Resim

Resim

orasıda burasıda derken toplam 4 parça boya yaptık, 4 ekimde aracım bitti ama ben şehir dışında olduğum için aracı ayın altısında teslim aldım. Müsaadenizle bitmiş halini daha bolca paylaşacağım bakalım beğenecekmisiniz?

Resim

Resim

Resim


Sıradaki işler,

-Yedekte bekleyen OEM farların takılmasıyla tam bir öze dönüş.

-Jantların boyatılıp sıfırlanması (muhtemelen 2019' un ilkbaharı gibi olur.)

-Daha sportif ve daha taze bir iç döşeme.

- Arka egsoz çıkışlarını da orjinal görünümlü hale getirme.

- Temenni olarak ta İkinci bir araç alıp, kış geçene kadar bu aracı güvenliği olan kapalı bir alana abone yapmak.

_________________
M. Gökhan CAN
Prelude Gen 4


Başa Dön 
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
 
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Forum ana sayfa » PRELUDE CAFE » ÜYELERİMİZİN ARAÇLARI


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Google [Bot] ve 1 misafir

 
 

 
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye